Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Doorkijker 500 liter DSR

9b923557fc254f8f5628e966ae350a20.jpg


Oogt heel blauw maar zo wel goed te zien dat de brug aardig begint vol te groeien




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mooi toch....dat je groei heb.
Waarom is het zo blauw?
Camera of verlichting?

Happy Reefing, GlennF.
 
Ja zeker ben er zeer blij mee!! Alle kleuren worden met de dag mooier en de voeten groeien mooi vol.

Kleur licht denk ik aan de telefoon, mijn verlichting is

2x coral+
1x artinic
3x bleu plus

Mvg Maike


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ja zeker ben er zeer blij mee!! Alle kleuren worden met de dag mooier en de voeten groeien mooi vol.

Kleur licht denk ik aan de telefoon, mijn verlichting is

2x coral+
1x artinic
3x bleu plus

Mvg Maike


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ati lampen?

Happy Reefing, GlennF.
 
Ja ik draai volledig met ati lampen. Zitten nu op 4 a 5 maanden.

Heb nog 2 nieuwe Aqua bleu special liggen maar vind dit licht niet zo heel mooi.

Verder zit ik te denken om de artinic te veranderen omdat deze volgens mij voor de groei niet echt van toepassing is of heb ik het dan mis ?

Maik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ja ik draai volledig met ati lampen. Zitten nu op 4 a 5 maanden.

Heb nog 2 nieuwe Aqua bleu special liggen maar vind dit licht niet zo heel mooi.

Verder zit ik te denken om de artinic te veranderen omdat deze volgens mij voor de groei niet echt van toepassing is of heb ik het dan mis ?

Maik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eerlijk gezegt .. ik heb daar geen menig over .. ik hou het op basic blauw /wit lampen en doe weleens een greep naar en andere, om te kijken wat het doet.



Happy Reefing, GlennF.
 
Ik ga eens kijken hoe en wat. Op dit moment moet ik zeggen dat de groei wel jet hardste gaat.

Mag op dit moment niet klagen. Koraal goed, vissen gaan goed. Zand is mooi schoon.

Micro bubbels moet ik maar mee leren leven.
- komen niet uit de schuimer
- alle naden nog opnieuw gelijmt en met teflon getapte aan de buiten zijde




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik ga eens kijken hoe en wat. Op dit moment moet ik zeggen dat de groei wel jet hardste gaat.

Mag op dit moment niet klagen. Koraal goed, vissen gaan goed. Zand is mooi schoon.

Micro bubbels moet ik maar mee leren leven.
- komen niet uit de schuimer
- alle naden nog opnieuw gelijmt en met teflon getapte aan de buiten zijde




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Netjes toch .. we gaan niet klagen over groei he....[emoji12]


Maak eens een goed filmpje van de situatie


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1735899479956608&id=100006097179697
Microbubbles een hype of rage ?????

Happy Reefing, GlennF.
 
c5e5e203ef545ce6f47bbd5b059f0d74.jpg


Zo zit mijn opvoer pomp

Met silicone slang en een hoek stuk richting de bodem

Mvg Maikel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Komen er bubbels uit je afvoer mee maar beneden. Dat is vaker de boosdoener dan de afschuimer

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
 
Uk ga daar eens naar kijken , sowieso gaat het water vanuit de afvoer 2 keer door watten dus neem aan dat dese de Belle wel tegen houden

Mvg Maikel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Weer eens even een update

Maar wat slechter nieuws [emoji35]
Koraal gaat nog steeds prima kleur groei eigenlijk al lange tijd geen uitval gehad van koralen. Alleen.......

Op dit moment door een stipuitbraak aardig wat vis verloren, door welke vis of waar het van kwam geen idee maar het ging hard ineens.

Een flinke tegenslag wat je toch aan het denken zet, wil doorgaan maar op z'n moment denk je er wel aan om te stoppen!

Op dit moment kijk ik het nog even aan....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Niet stoppen man, bak is veel te mooi om te stoppen..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik ga door. Vandaag weer een klein stekje van een blauw Acro gehaald. Dan maar even op de koralen Tour.

Dan over een maand of 2 weer eens vissen inbrengen. Alg ga ik dan in de tussentijd bestrijden met turbo slakken. Moet natuurlijk wel een goede verhouding houden tussen verbruikers en gebruikers

Maikel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zo na lange tijd weer eens een update. Er zijn wat dingen gewijzigd in de bak.

Koralen zijn erbij gekomen en de groei zit er goed in eigenlijk geen uitval meer gehad. Vissen gaat ook goed na de stip periode weer eens wat vissen toegevoegd en deze gaan tot nu nog zeer goed.

Afschuimer is geupgrade van een bubble magus c7 naar een deltec tc2060. Hier wel wat problemen mee! Eerst draaide de pomp warm en klapte uit. Nu een nieuwe pomp en deze klapte na 2 dagen de aardlek eruit. Ergens zit kortsluiting dus dit moet verholpen worden. Wel heeft die in die 2 dagen als een beest geschuimt en enorm veel uit het water gehaald.

Dinsdag nacht de opvoer er mee gestopt, probleem blijft een raadsel hij pompt 2 seconde en klaar niet heet niks te zin.. Deze gelijk de dag erna vervangen door een jebao dcs 7000.
Prima ding enorm stil en draad nu nog niet op vol vermogen.
 
Na de tegenslag komt weer een postief begin.

Schuimer deltec tc 2060 draait als een trein, vieze zwarte troep en dan ook echt zwart. Water wordt een super helderder en kleuren van koralen komen veel beter uit.

Ook de nieuwe opvoerpomp een jebao dcs 7000 doet zijn werk prima en stil, voert de kleine stekken bak en de grote bak en dan staat die nog niet eens voluit te draaien. De eheim compact is er dus uit.

Minder gebruik nu meer ruimte in de sump, ziet er al een stuk georganiseerder uit.

Mvg maikel
 
Ik heb je dagboek helemaal gelezen (ben nieuw).
Ik zag dat je stipuitbraak hebt gehad.
Was dit met UV filter of was die toen niet actief?

Mooi dat het nu weer een stuk beter gaat.
 
Bovenaan