Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

ff voorstellen

franklin1954

ZeewaterForum lid
Hoi allemaal,ik ben Franklin uit Almere,ik heb van 1980 tot 2000 zeewater gehad,toen was het nog niet zo als dat het nu was,het was vn vis en de koralen begonnen een beetje te komen,ook de techniek was nog niet zover als dat het nu was,ik woonde toen in Amsterdam en kwam toen bij flying fish,pietje boonstra en tropical marine fish die toen in de van der Hoop straat zat,misschien dat de oudere aquarianen dat nog weten.
In 2000 verhuist naar Almere,daar nog een jaartje zeewater gehad,toen overgestapt op malawirovers en zuid amerikaanse cichliden in een 250cm bak met 2m bioloog,maar nadat ik 3 jaar geleden 2x ben geopereerd aan kanker werd het me steeds zwaarder en heb ik afgelopen dec de hele boel verkocht en gezegd dat ik nooit meer een aquarium zou nemen,echter april dit jaar begon het dus alweer te kriebelen en was ik weer eens bij Ferry-Tale(mijn stamkroeg)en hadden ze de allernieuwste Sera 130 Led Cube staan met een grotere eiwitafschuimer erin dan het vorige model,dus toen ik thuis kwam vertelde ik het aan mijn vrouw dat ze een leuk klein zeewaterbakkie hadden binnen gekregen en dat alles boven in gebouwd was en ik dus niet meer steeds op mijn knietjes hoefde,nou zij mijn vrouw toen meteen ga maar halen ,want je kan toch niet zonder en heb je weer wat omhanden:)
Dus bakkie draait nu 8wk en zal trachten een dagboek bij te houden,ik weet nog wel een heleboel ven vroeger maar evt reactie's zijn altijd welkom,en ook bij FT kan ik natuurlijk altijd terecht,voor de rest zal ik in de buurt rond Almere voor koraalstekkies gaan kijken,want lange autoritten maken kan ik helaas niet meer
 
Leuk, welkom terug! De namen die je noemt ken ik, al moet ik zeggen dat ik destijds alleen een keer bij Boonstra ben geweest.

Ik ben erg benieuwd wat je er van gaat maken!
 
Tropical marine fish zit toch nu in Almere weet in ieder geval dat een Amsterdammer Bij jullie op industrie terrein zit met koraal en tropische vissen hij vertelde dat die is begonnen in Amsterdam wie weet een bekende?!?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
als aller eerst heel veel sterkte met de ziekte.
heel mooi dat je de hobby weer hebt kunnen oppakken.
voor mij is het ook meer dan een hobby alleen.
het is hier ook een afleiding van de pijn etc.
en er is niks mooiers/beters dan deze hobby hiervoor voor mij.
ik hoop voor jou ook.
super dat je vrouw ook meteen zo reageerde.
de liefde die je voor de hobby hebt zullen we zeker terug zien in je dagboek en op de fotoos in je dagboek.
ik ben heel benieuwd wat je ervan zult maken en hoe de sera bevalt.
ons 2de bakje is trouwens ook een sera130.
wel wat ouder en behoorlijk aangepast.
kap eraf voor ledverlichting,andere afschuimer,stromingspomp erbij en andere opvoerpomp er in.
voor de rest een prettig bakje vind ik zelf.
suc6
 
Jeetje Franklin, wat een verhaal, maar fijn dat je weer kunt beginnen, veel succes gewenst.
 
Bovenaan