Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

ph controller

flinterman

ZeewaterForum gebruiker
Aqua M. heeft een Ph-controller en een Ph-computer.
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil tussen beide is en wat dan de voordelen van de een tov de ander zijn?
 
kijk eens op de website van AM (http://www.aqua-medic.de/index0.html)
Waarschijnlijk zit het verschil in het feit dat de computer microprocessor gestuurd wordt (de meter is met analoge draaiknopjes), digitaal instelbaar is, electronisch calibreerbaar is, en dat er LED's zijn om de status te tonen. Ik heb geen ervaring met de meters.

Stefan
 
flinterman zei:
Aqua M. heeft een Ph-controller en een Ph-computer.
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil tussen beide is en wat dan de voordelen van de een tov de ander zijn?
Zelf heb ik een AM pH computer in gebruik

In vergelijking met een AM pH controller, is dat een pH computer wat makkelijker in het dagelijkse gebruik is

De pH computer wordt via tiptoetsen programmeert in plaats van een klein schroevendraaiertje bij een pH controller, maar dit is m.i. dan ook het enige verschil, afgezien van het prijsverschil
 
Dank,


Verschil is dacht ik 100 euro. Als dat alleen het beschreven verschil is dan ga ik wel voor de controller. Ik kon deze info echt niet afleiden uit de AM-catalogus.
 
Bovenaan