Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ozon, maar dan alleen 's nachts

Fred

Senior Forumlid
Om mijn eiwitafschuimer een extra boost te geven speel ik met de gedachte om gebruik te maken van ozon.

Na een aantal topics over dit onderwerp gelezen te hebben ben ik mij volledig bewust van alle mogelijke gevaren.
Om toch geen onnodige risico's te lopen zit ik er aan te denken om de ozonisator via een tijdklok met weekschakeling alleen 's nachts en een aantal uren overdag als er niemand thuis is, aan te schakelen.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
 
Fred,

ik gebruik een ozoniser aangesloten op de eiwitafschuimer, en ben er tevreden over.
Er is pas gevaar indien je werkt zonder controler. Met een controler is er weinig tot geen gevaar en heb je geen schakelklokjes nodig. Reinig wel regelmatig de electrode, zo voorkom je afwijkende metingen.

Je krijgt kristalhelder water en je verhoogt de redox ermee. Verder is het parasiet werend.

Het nadeel is dat je er te steriel water mee kan bekomen. Zou die daarom niet te hoog zetten. Verder vreet ozon aan bepaalde soorten plastiek en vergeelt het plexi van de afschuimer erdoor.

Zorg voor voldoende ventilatie. Ozon is erg ongezond voor mens en dier. Je mag zeker geen ozongeur waarnemen!
 
Bovenaan