Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dokter

Nou uiteindelijk toch een 550L kan daar een wit borst in dan.


Ik zie dat je al eens eerder een vraag hebt gesteld over de houdbaarheid van deze vis. Lijkt het je niet verstandig eest eens met wat makkelijkere vissen te beginnen? ?

Gr lars
 
Hallo Bjorn,deze kan er zeker in.Maar als je van plan bent nog dokters te houden plaats je ze er best tegelijk in.Mijn dokters zitten er ook van in het begin in(tegelijk).Weinig of geen problemen .Had wel wa stip
maar dit was op drie dagen weer weg en nooit meer terug gezien.Ze zitten er nu 8 maanden in zonder problemen en zijn al flink gegroeid.(boven de 10 cm).
Groetjes en succes,;)
 
Ik zou het persoonlijk niet doen. Dokters zijn erg drukke vissen die veel zwemruimte behoeven. Daarbij zijn veel ook nog erg stressgevoelig en 'trekken' daardoor witte stip aan wat weer in risico is voor je gehele visbestand, waarbij de witborst de meest gevoelige is. Er zijn meer dan genoeg andere vissen die minstens even mooi zijn.
 
Gewoon doen joh, alles tegelijk.
In 1 keer je hele salaris erin.
Heel triest voor de dieren, maar misschien een goede les, voor iemand, die toch niet wil luisteren. :rolleyes:
 
Idd een witborst is zeker geen beginners vis en je moet centen hebbe voor de aanpak heb bij mn andere bak ook nooit stip gehad maar met de picasso ging had ik toch wel eventjes wat probleempjes die heeft toch aardig stip gehad alleen.dan is een witborst nog 10 x erger dus bedenk je een paar voor dat je em neemt en als je er aan begint zorg dat je niet meer hoeft te Kloten in de bak
Zou er ook graag 1 willen maar begin er toch niet aan.
Want als het 1 maal goed ben je alles kwijt gaat al je vis naar de hemel
En 550 liter is nie veel het zelfde als de rsm en vindt het zelf al heel krap met wat ik nu heb
Een picasso veliferum en een gele dokter
Mvg rico

Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk
 
helaas heb ik hier ook stip gehad door een dokter.
wel wil ik even zeggen dat het begrip dokter zeer ruim is.er zijn dokters die in 400l zouden kunnen en dokters die aan 2000+ maar net genoeg of te kort hebben.
als de dokter stress heeft zal dit niet altijd te zien zijn aan het gedrag.
wel als het al te laat is en stip heeft.
dit heeft bij mij mijn hele visbestand gekost!!!
klein kopen en denken ze zijn jong en hebben nu wel genoeg ruimte en verkoop hem/haar als ze groter wordt NIET DOEN aub.
al zullen vele zeggen dat het wel kan zullen er zeker weten meer zijn die zeggen,denken en hebben ervaren dat het niet kan.
soms wordt er 100x nee gezegt en 3x ja.
die 3x ja wordt dan toch geloofd, omdat men dit wil horen.
wees je geest de baas ;)
 
Bjorn je aqua is 450 L en niet 550 L met je sump is het 550 L maar de sump mag je helaas niet mee rekenen kwa zwemruimte .
en het zijn zeker geen beginners vissen !! ze hebben in het begin veel aandacht nodig eenmaal stip kan het goed fout gaan .
maar eenmaal goed gewend is het een prachtig visje .
 
Is een zee egel wat voor mijn bak 200 liter. Wil graag uitbreiden met koraal maar voor het alg zoek ik naast Mn kleine schoonmaakploeg van 1 heramietkreeft 1 pepermuntgarnaal 1 poetsgarnaal 1 zandzevende zeester en een vijlvis en een Jack misschien nog iets maar wat is verstandig


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Bovenaan