Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dokter

als je even in de database kijkt staat het ook het minimale aantal liters, voeding enz.
dit is niet verkeerd bedoelt, als je je in de hobby verdiept kom je tot een beter resultaat.

ik heb even voor je gekeken was wel 30 seconde werk, nee kan niet een piccasso heeft een Minimale aquariumgrootte:1000 Liter

je zou er een kleintje in kunnen zetten die je dan na een paar weken weer weg doet maar of je daar het beestje en je zelf blij mee maakt.......
 
Laatst bewerkt:
Kan er een dokter in een red sea 250

Als je een doktersvisje wilt houden, moet je deze zo jong mogelik kopen.

Een geel doctortje moet wel lukken
 
Hey, als ik jou was zou ik kiezen uit de Zebrasoma, Ctenochaetus doktervissen of mischien een klein blijvende Acanthurus (deze zijn wel wat moeilijker over het algemeen). Heb je een mooie gevonden zoek dan eventjes specifiek op hoe groot ze worden en wat de specifieke eisen zijn, gebruik niet alleen de database ik heb soms het idee dat niet altijd alles klopt, als ik bijvoorbeeld kijk naar de Acanthurus Coeruleus staat er in boeken dat deze ongeveer 23cm word in de database staat 37cm dat is nogal een verschil. Andere zoals de Naso kan je overslaan want dat gaat sowieso niet werken.
 
Je hoeft je niet altijd te focussen op wat in database staat. Ik heb reeds 3 jaar een Hepatus zitten en nog andere dokters in een Aqua Medic 400 liter. De vissen doen het super en zijn gezond. Geen stress te zien geen stip kortom super. Ze komen eten uit de hand en zwemmen rustig rond. Waar je wel kan op rekenen is dat de dokters niet hun volle grootte halen indien je aquarium onvoldoende groot is. Hun groei gaat stoppen aangepast aan het aquarium
 
Je hoeft je niet altijd te focussen op wat in database staat. Ik heb reeds 3 jaar een Hepatus zitten en nog andere dokters in een Aqua Medic 400 liter. De vissen doen het super en zijn gezond. Geen stress te zien geen stip kortom super. Ze komen eten uit de hand en zwemmen rustig rond. Waar je wel kan op rekenen is dat de dokters niet hun volle grootte halen indien je aquarium onvoldoende groot is. Hun groei gaat stoppen aangepast aan het aquarium

Dit geld voor een goudvis!!
Een dokter groeit minder hard maar blijft wel doorgroeien.
 
voor degene die het nog niet weten, een dokter kan niet in een rsm 250 een dokter heeft gewoon zwemruimte nodig en dat kan echt niet in 250 liter. Er zijn genoeg andere leuke vissen die wel kunnen maar een dokter die overleeft dit op de lange duur niet, witte stip en stress.
 
Al wie dat er een aquarium van minder dan 1000 liter en minstens 1 dokter heeft mag nu reageren.Als die allen gaan reageren slaat da boelken hier tilt!!!!!!!!;)
 
Al wie dat er een aquarium van minder dan 1000 liter en minstens 1 dokter heeft mag nu reageren.Als die allen gaan reageren slaat da boelken hier tilt!!!!!!!!;)

Zit nogal een verschil tussen 250 en 1000 liter. Een zebrasoma f. laat zich prima houden vanaf 400 liter.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
 
image.jpgimage.jpgimage.jpg
5 Dokters in nen RSM650 waaronder de ONHOUDBARE Witborst,allemaal in perfecte gezondheid en harmonie.:confused:
En ook nog deze,
image.jpg
Waterwaarden zijn OK!;););)
 
Bovenaan