Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Caris Reef

Dankjewel allemaal.

Ik ben er ook erg blij met de kelder. Aan de andere kant, niet te zien op de foto, draait sinds vorige week ook weer de stekkenbak van 300 liter mee op het systeem. Met dit alles is het keldertje wel zo een beetje gevuld. Moeten ook nog plek hebben om te staan ;)



Ziet er goed uit Erik!topjes

Dat is wel een hele luxe filterkamer!
Nice!

Ziet erg erg goed uit erik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

leuk hoor zo'n kelderwerkplaats waar je nog eens een druppeltje mag laten vallen :p

Netjes Eric, hier moet ook nog het nodige gebeuren kwa afwerking.
 
Mooi geworden Erik.
Heb je ook al een nieuwe doelstelling voor over een jaar ;)
 
Erik, dit is gewoon de droom van een ieder , gewoon je gang kunnen gaan en de liters water achter de hand en gemakkelijk bereikbaar, gr. Marcel
 
Komend jaar gewoon lekker genieten, de bak nog stabieler laten worden, hier en daar wat finetune en mooie koralen en vissen verzamelen want vol is die nog lang niet :)



Mooi geworden Erik.
Heb je ook al een nieuwe doelstelling voor over een jaar ;)
 
Niet zo spik en span als bij jou Wesley ;)

Bij mij moet de filterkelder vooral functioneel zijn, over gemakkelijk bij kunnen, en terugkerende werkzaamheden zo gemakkelijk mogelijk of geautomatiseerd zijn.


Ziet er goed uit erik heerlijk de ruimte zo ook man top.

Groetjes wesley
 
Jou filterruimte is groter Marcel , alleen wat lager ;)

Ik moet nog eens langskomen bij jou, ben wel benieuwd hoe jou nieuwe inrichting van de bak er in levende lijven uitziet.


Erik, dit is gewoon de droom van een ieder , gewoon je gang kunnen gaan en de liters water achter de hand en gemakkelijk bereikbaar, gr. Marcel
 
Vandaag wat nieuwe visjes erbij :

Opistognathus aurifrons (Jack in the box)

Novaculichthys taeniourus (Rendier lipvis)
Gokje wellicht maar ze zijn zo leuk om bezig te zien :)

Koppeltje Malacanthus (Tegelvis)
Vorige koppeltje heeft het vorig jaar niet gered, kwamen regelrecht uit de import en aten nauwelijks.
Hopelijk dit keer meer geluk. Ze zijn in elk geval een stuk minder mager en ik heb ze zien eten in de winkel.

Hemicoris chloroptera (Grasgroene lipvis)


Verder nog een Scopas en een Salarias voor in de stekkenbak, puur voor de functionaliteit.
 
Dat zijn mooie vooruitzichten!

En ja, dat is inderdaad wel een voordeel van zo'n formaat bak, vol is die zeker nog lang niet.

Komend jaar gewoon lekker genieten, de bak nog stabieler laten worden, hier en daar wat finetune en mooie koralen en vissen verzamelen want vol is die nog lang niet :)
 
Vandaag wat nieuwe visjes erbij :

......Novaculichthys taeniourus (Rendier lipvis)
Gokje wellicht maar ze zijn zo leuk om bezig te zien :)....

Ik weet niet of je nog wat steen los hebt liggen, maar anders is het met deze vis misschien wel een goed idee dat nog even aan de bodem vast te kitten? :)
Maar goed, interessante vis, zeker in jouw bak waar ie best even vooruit kan.
 
Bij mij ligt er niets los, het hele rif zit met cement lijm aan elkaar en de koralen ook. Ik heb sowieso een hekel aan alles wat los staat in de bak. Dat hij stenen doet omdraaien had ik al in mijn overweging mee genomen.

Waar ik even geen rekening mee gehouden had was dat hij dus blijkbaar ook flink in het zand kan woelen waarbij veel fijnstof door de bak gaat zweven.


Ik weet niet of je nog wat steen los hebt liggen, maar anders is het met deze vis misschien wel een goed idee dat nog even aan de bodem vast te kitten? :)
Maar goed, interessante vis, zeker in jouw bak waar ie best even vooruit kan.
 
Mooie bak hoor! Alles netjes voor mekaar 👍

Een bijzonder mooie lipvis.... ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

groetjes jon
 
Dankjewel Jon :)


Mooie bak hoor! Alles netjes voor mekaar ��

Een bijzonder mooie lipvis.... ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

groetjes jon
 
Ik heb ook een rendierlipvis, deze heeft bij mij nog nooit met steentjes gegooid of dergelijke. Zand is een ander verhaal, maar dat geld voor praktisch alle lipvissen.
Hij is bij mij nu langzaam van zijn jeugdkleed naar volwassen aan het overgaan.
 
Ik heb ook een rendierlipvis, deze heeft bij mij nog nooit met steentjes gegooid of dergelijke. Zand is een ander verhaal, maar dat geld voor praktisch alle lipvissen.
Hij is bij mij nu langzaam van zijn jeugdkleed naar volwassen aan het overgaan.

Zal dan zeker nog een kleintje zijn? Naarmate ie groter wordt zal ook het gedrag veranderen en onderzoekt ie de onderzijde van ieders losse steen op zoek naar iets eetbaars, maar ook dat is natuurlijk interessant en leuk gedrag.
 
Is nu ongeveer jaartje oud. Het zou uiteraard kunnen (technisch gezien dan). Heb express een paar kleine steentjes los in mijn bak liggen. Dus wie weet dat ie er in de toekomst mee gaat gooien.
 
Ik herken het gedrag ook wel van de zwijnslipvis, er hoeft maar iets nieuws in de bak te komen en hij wil het van alle kanten onderzoeken, ook de onderkant wordt dan niet overgeslagen. Als het er eenmaal een tijdje in staat kijkt hij er verder niet meer naar om.
 
Tot nu toe heeft hij of zij nog niks gesloopt :)


Ik heb ook een rendierlipvis, deze heeft bij mij nog nooit met steentjes gegooid of dergelijke. Zand is een ander verhaal, maar dat geld voor praktisch alle lipvissen.
Hij is bij mij nu langzaam van zijn jeugdkleed naar volwassen aan het overgaan.
 
Hoi Erik,

Het gaat allemaal goed zo te zien. Plan je nog een aanpassing aan de velrichting of ben je alsnog tevreden zo?
Het is gaat het met de Aurifrons? Heb je en speciale manier om hem in de bak te doen, of gooi je hem er gewoon in?

Grtjs
Dominique
 
Bovenaan