Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

I Have a Dream.

0,08ppm po4 is prima voor jou bak!
Als het stabiel is houden zo!
Week 5 dosering is een mooie nominale dosering...

greetings, GlennF

Oke Glenn ik zal verlopig het zo houden maar heb wel eens me twijfel met het testen van mijn po4 het is net of het meer de gele kant wijst als de lichtste groene kant net het kantel punt naar 0,04 ppm.
Me carbon ga ik nu naar week 5 sturen en laat het resultaat wel weten, maar ik ben helemaal happy hij is glashelder en wordt steeds mooier heb ook geen spijt dat ik op full DSR gestart ben gaat steeds beter.

Zag er goed uit allemaal in real-life, bezoek was eigenlijk te kort.
Mooi dat de duncan open gaat staan :)

Jouw stek heeft het bij mij goed naar z'n zin, zitten al groei punten op.

Groetjes,
Dennis

Hallo Dennis was gezellig dat het te kort was blijft het altijd, we hebben elkaar zo veel te vertellen dus kom je altijd tijd tekort daarom blijft het ook zo'n mooie hobby het uitwisselen van elkaars bevindingen maak het ook interessanter.
Ben blij het te horen dat het stekje het goed doet zie van zelf wel de foto's in je dagboek blijf je volgen tot de volgende bak koffie....;)

V.gr. Karel
 
Hallo beste volgers,

Ik ben weer terug van 3 weken vakantie dus vandaag gelijk meten en kijken hoe de bak zich heb gedragen en het uit pakt.
Daar mijn zoon om de 2 dagen alles kwam doen wat ik netjes op papier had gezet in volgorde om uit te voeren en te controleren van alles, osmose bijvullen, voeren en de carbon en ijzer toe te voegen enz.
Was ik erg benieuwd hoe het uit zou pakken de bak stond er erg mooi bij toen ik thuis kwam, dus was wel wat zenuwachtig voor mijn test resultaten maar zie hier.

28-07-2014.jpg

Wou wat ben ik hier blij mee. ik zelf had dit niet verwacht maar zo als iedereen het kan zien Full DSR Methode werkt perfect, nu enkele waardes bij werken naar de juiste Target waarde.
Ik zal wel een paar foto's maken en plaatsen want er zijn koralen bij die zijn gaan groeien.

Vgr. Karel.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit joh!
 
Ja hoor hier zijn we weer het aquarium staat lekker stabiel vandaag weer de testjes gemaakt.

4-8-14.jpg

Ziet er goed uit een kleine verbruik van KH dus weer bijstellen en zo kan ik zien wat het verbruik over een week.

gr.karel
 
Hi Karel,

gaat lekker zo te zien.

Hoeveel DSR Carbon voeg je nu dagelijks toe, misschien deze iets ophogen om je nitraat te laten zakken.

groet
Adri


Ja hoor hier zijn we weer het aquarium staat lekker stabiel vandaag weer de testjes gemaakt.

Bekijk bijlage 398595

Ziet er goed uit een kleine verbruik van KH dus weer bijstellen en zo kan ik zien wat het verbruik over een week.

gr.karel
 
Hallo Adrie,

Bedankt het gaat geweldig en inderdaad ik hen nu me carbon naar week 6 gestuurd voor me nitraat te laten zakken.
Maar ik heb een vermoeden dat het komt omdat ik een visje kwijt ben en niet gevonden dus doe nu een week de verhoging en kijk wat er gebeurt.

gr. Karel.
 
Zo hier mijn nieuwe aanwinst gisteren avond op gehaald en heeft het naar zijn zin gaat gelukkig goed.

_MG_9949.jpg

Centropyge fisheri (Oranjeblauwe dwergkeizersvis)

gr. Karel
 
Zo hier mijn nieuwe aanwinst gisteren avond op gehaald en heeft het naar zijn zin gaat gelukkig goed.

Bekijk bijlage 400353

Centropyge fisheri (Oranjeblauwe dwergkeizersvis)

gr. Karel

Heel mooi visje karel.
Ik ben benieuwd of hij netjes van de koralen (buttons) afblijft.

greetings, GlennF
 
Heel mooi visje karel.
Ik ben benieuwd of hij netjes van de koralen (buttons) afblijft.

greetings, GlennF

Hallo Glenn,

Bedankt en tot heden gaat alles goed, ik hou hem in de gaten, ik heb een filmpje van mijn bak gemaakt voor het eerst dus hoop dat alles goed te zien is.
Hier bij wil ik ook iedereen bedanken, die mij hebben bij gestaan en geholpen hebben om dit werkelijkheid te maken, ik ben van ver gekomen met een po4 fosfaat van 2,ppm naar po4 0.08,ppm en andere slechte waarde ondanks mijn kleine budget ben ik van ver gekomen en met veel geduld is dit het resultaat waar ik nu staat met een goed stabiele aquarium en weer veel plezier van heb, wat ik kwijt was en alles wou verkopen tot de juiste ontmoeting wat me weer hoop gaf.



Wordt vervolgd met de metingen die ik morgen weer gaat maken, de aanhouder wint.

V.gr. Karel.
 
Zo als beloofd hier mijn meeting dit is tevens de laatste verlopig die ik plaats, daar hij lekker stabiel blijf staan en hem nu aan het fijn afstellen ben de puntjes op de I zetten laat ik het wel weer weten.
Daar mijn PO4 ook goed gaat verwacht ik zelf binnenkort hem ook op juiste waarde te hebben bij het meten gaaf hij iets meer naar 0,04.ppm aan maar nog niet helemaal vandaar dar ik het nog op 0,08.ppm heb staan.

31-08-14.jpg

Iedereen bedankt die me volgen en met raad en daad hebben bij gestaan.

V.gr. Karel
 
Gaat lekker zo Karel.
Leuk filmpje ook.
Toppie
Grtz Wil

Hallo Wil, bedankt en ja het gaat nu de goede kant op en blijf lekker stabiel dus op me gemak nu ook wat uitbreiden.
We moeten maar eens afspreken dan kom ik eens bij je kijken of bij mij, wil je pronkstuk toch wel eens zien, en eens lekker bij praten hoor het wel van je als je er zin in heb.

gr. Karel
 
Zo het is weer tijd voor een update en ben tevens bezig geweest om de calculator wat van extra tabbladen te voor zien misschien wel handig voor de volgende update als er interesse voor is.
Als er mensen zijn die dit ook willen of nog suggesties hebben hebben laat het me maar weten via een pm of neem contact met me op, zal wel gelijk een voorbeeld hier plaatsen.

28-09-14.jpg

Extra-1.jpg

Extra-2.jpg

ben tot heden zeer tevreden en blijf goed stabiel, van de week nog wat veranderingen toepassen en me automatische apparaten installeren en afstellen.

V.gr. Karel
 
hehe ik zie dat jij ten minste een vast getal kan vinden met de test betreft. Bij mij is het zo hoog dat rsm test hem niet eens kan aangeven :( maar alles blijft het goed doen tot nu toe. En we blijven toevoegen tot de gewenste waarde eindelijk arriveert.
gr maik
 
Hallo, vandaag weer testdag, hier mijn overzicht het blijft lekker stabiel dus niet te klagen op enkel mijn nitraat na blijf te hoog dus de carbon maar op voeren en voer gedrag aanpas.

17-10-14.jpg

Hier gelijk een overzicht wat ik bij de calculator heb gemaakt lekker handig en overzicht gelijk voor mij zelf.

17-10-14-1.jpg

Zo en nu ga ik rond neuzen of er nog wat leuks is om te plaatsen in mijn bak, als er wat nieuw bij kom laat ik het hier wel weten door foto's.

V.gr. Karel
 
Netjes karel,
ook je meet intervallen zijn netjes te noemen. Dit mag bijna geen inspanning genoemd worden. Bij stabiele waarden kan het gewoon.
Idd is je nitraat te hoog en je voer gedrag evalueren is zeker een gedachte die bij mij opkomt.

Zo zie je dat je van een bizar hoog fosfaat met nagenoeg nul nitraat kan overslaan naar een genormaliseerd fosfaat en word nitraat ineens een aandachts punt.
Zaken die ik in mijn ontdekkings ook tegengekomen bent en daarvoor dus het jou wel bekende plan van aanpak heb geformuleerd.

Het tabelletje ziet er goed uit, en je zou zelfs de boel grafish kunnen weergeven.
Ik zou zelf wel ervoor kiezen om de historische data in kolomen in te vullen, anders word het werkblad te breed.
Dus eigenlijk de x en y swappen.

Ik ben nog niet toe aan deze stap omdat ik eerst alles goed wil overdenken...
Ik heb geen zin in alles te herschrijven omdat het niet doordacht was uitgevoerd.
Daarnaast moet ik echt een (leureka moment krijgen voordat ik geinspireerd wordt.



greetings, GlennF
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan