Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuwe Start, Koudzeewater Aquarium.

Ha die Ferry,

Ja die alikruiken doen goed hun werk, bij mij ook in de bak die ik nu buiten heb staan voor de opvang.

Welke garnaaltjes heb jij nu momenteel in de bak zitten? De heremietjes heb ik bij Ritthem in de poeltjes gevonden. Het zijn geen grote, maar wel leuk om te zien. Jij enig idee waar de grote te vinden zijn? Wij zijn laatst wel bij Yerseke geweest, daar konden ze er zo aan komen. Verder daar ook mooie sponsachtigen gezien.

Binnenkort eens een vangstdagje plannen ofzo?
 
Hallo,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat voortgang heb laten zien hierbij wat fototjes, de paardeanemonen groeien erg goed. Ook de 2 wasrozen die ik van Arnold heb gekregen doen het erg goed 1 van de 2 had zich toen ik hem toevoegde in de bak gelijk verstopt achter een steen, maar nu zit hij mooi in beeld.
Ook had ik 2 botervisjes gevonden bij laagwater in Ritthem, deze twee kan ik nu niet meer vinden heb ze een paar keer gezien maar nu niet meer, misschien zijn ze verstopt of verdwenen in een paardeanemoon, die lusten nl ook wel wat grotere vissen.
Een tijdje terug ben ik ook nog wezen slepen heb 1 klein zeebaarsje meegenomen om te kijken of dat ging, hij doet het heel goed, nadeel is wel dat mn steurgarnalen verdwenen zijn. Ik denk dat ik hem van de zomer weer terug zet want dan wordt hij bij mij toch te groot en dan zet ik er weer een paar steurgarnalen in deze vind ik ook wel erg leuk.
Hier een paar foto's.

Bekijk bijlage 424976

Bekijk bijlage 424977

Bekijk bijlage 424983



Bekijk bijlage 424982
 
Zo je paardenanemonen zijn ook weer flink gegroeid, ziet er goed uit! Binnenkort nog een vangdagje?

Bij mij hadden de paardenanemonen het blijkbaar ook naar hun zin van de week, overal worden er kleine anemoontjes uitgespuugd. Helaas doet de aarbeienanemoon nog niet mee.

Ik was mn pauwoog slijmvis weer eens kwijt, zo'n twee weken. Bleek die zicht verstopt te hebben in de overloop, krijg hem daar dan nog maar eens uit.
 
Het is al weer een tijdje geleden dat ik gereageerd heb, ik heb het een en ander verandert in het bakje.
De stenen zijn eruit en een paar oester(stronken) hebben de plaats ingenomen. Veel leuker zicht en de diertjes hebben meer schuilplekjes dan alleen maar achter een steen.
Ben vanmorgen nog even op laagwater wat slibanemonen gaan zoeken in Ritthem. Heb er een paar gevonden maar tot mijn verbazing ook nog een veel grotere anemoon ik kon zo 123 even niet zien wat voor 1 het was ( zie foto )

20150914_095115.jpg

Zag nog een paar grotere zitten en heb deze ook maar meegenomen.
Bij thuiskomst heb ik ze gelijk in de bak gedaan, na een tijdje gingen ze open en ze leken wel op een zeedahlia ( snel ff googlen ) en ja hoor het zijn 5 zeedahlia's. Ik wist niet dat ze in zo ondiep water voorkomen en in de getijdenzone.

Hier nog wat foto's van de anemonen

20150914_113737.jpg

20150914_124621.jpg

20150914_115133.jpg
 

Bijlagen

  • 20150914_113747.jpg
    20150914_113747.jpg
    40,9 KB · Weergaven: 54
Ik wil eigenlijk mijn 15 watt T8 tl verlichting vervangen door een 24 watt T5 lamp, nu is mijn vraag welke kleur ik het beste zou kunnen nemen bijvoorbeeld 10.000k of 15.000k.
Iemand hier ideeën over?

Ik heb ook met die vraag rondgelopen. Ben zelf ook weer wat begonnen, en heb nu 2 keer een 10.000k ledbalk besteld met een rgb erbij.
Wil wieren in mijn bak laten groeien dus dacht dan genoeg daglicht te moeten creeren.
 
Zeker mooi! En makkelijk te houden die dahlias.
Had zelf vorige week mazzel; vond er 3 in de Roompotsluis.
 
- 10000k is zeker wit genoeg, witter moet je niet gaan voor een Noordzeebak naar mijn idee.
Heb die 2 x 10000 er nu inzitten, vandaar.
 
In de sluis (mag niet..)
Daar waar de sluisdeur naar binnen loopt heb je een soort balustrade met een trap die het water ingaat. Daar zitten van tijd tot tijd grote tot té grote zeedahlias.
Hoe plaats je hier fotos?
En moeten ze nog van een bepaalde grootte zijn?
 
O ok misschien ga ik daar dan ook is een x zoeken.

Bij tapatalk gebruik je het rondje met het pijltje omhoog en dan de paperclip

Met een gewone browser kun je op afbeelding invoeren klikken net als bij word.

De grote weet ik zo niet maar ik upload de foto's vanaf mn telefoon van 5mb en dat geeft geen probleem
 
Als ik afbeelding invoer krijg ik een voorbeeld van de afbeelding te zien, maar ik kan er niets mee..
 
.
Hoe plaats je hier fotos?
En moeten ze nog van een bepaalde grootte zijn?

Wel handig om even bij het onderdeel Algemeen Forum Helpdesk te kijken. Daar staat een heel verhaal over het plaatsen van foto's. :)
 
Ze staan er prachtig bij Ferry! Hier in de bak staan er een aantal overdag dicht, 's nachts gaan die juist weer open. Ik denk dus dat het iets met licht te maken zou kunnen hebben. Vreemd genoeg staat degene die het meeste licht lijkt te vangen juist de hele tijd mooi open. De hele kleine dahlia is overigens nu goed aan het groeien.

Binnenkort zal ik ook weer eens een berichtje plaatsen.
 
Bovenaan