Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Praktische handleiding voor het zeeaquarium

houtendvan

ZeewaterForum gebruiker
Binnenkort bij uw winkelier verkrijgbaar !

Voor startende aquariumliefhebbers is sinds 2005 de startershandleiding van de NBBZ dé start om zich de nodige basiskennis eigen te maken. Deze handleiding is geschreven door Tanne Hoff.

Tanne heeft een boekje geschreven dat de huidige startershandleiding zal doen vergeten: "Praktische handleiding voor het zeeaquarium" is de titel. Het boekje is gericht op starters én op gevorderden die alle benodigde (basis-)kennis overzichtelijk gebundeld willen hebben in een compact en helder geschreven naslagwerk.

Het boekje bevat 52 pagina's in full colour en omschrijft de moderne zeeaquaristiek. Naast de basis komen onder meer led, nano-aquaria, biopellets, plaagherkenning en -bestrijding en de verschillende dieren allemaal aan bod. In een bijlage wordt de chemie begrijpelijk uitgelegd.

Winkelprijs is 14,95 inclusief btw.

voork.jpg

achterk.jpg


inh1.jpg
inh2.jpg
 
Bedankt voor de uitvoerige introductie Dennis! Ik hoop dat veel mensen plezier zullen hebben van mijn boek... :)
 
Leuk! Ik ga het zeker kopen kijk al langer uit
Naar wat meer info over de water chemie!
Gr. Hans
Bedankt voor 't compliment, ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben!

Zal ie ook gratis digitaal te downloaden zijn zoals de oude startersgids, of alleen op papier verkrijgbaar?
Jack, de oude beginnershandleiding was als promotie voor het blad 'Het Zeeaquarium' inderdaad gratis te downloaden. Dit boekje is geheel herschreven naar de huidige stand van zaken (om je een idee te geven: het oude boekje bevatte ruim 8000 woorden, het nieuwe boekje ruim 20.000) en voorzien van vele tientallen foto's. Er zitten letterlijk honderden uren werk in. Het zal op papier verkrijgbaar zijn in de winkel.
 
Zeer handig en leuk om te hebben :cool: . Welke winkels in zuid-holland zou dezen verkrijgbaar zijn?
 
Ook ik ga deze nieuwe uitgave gewoon aanschaffen. Ik ben zéker geen beginner, wellicht wel één van de meest ervaren in jaren gerekend, heb zelfs een scheikundeopleiding maar.... je leert ALTIJD weer bij door een goed doordacht en opgezet boek te lezen.
Want ik weet natuurlijk ook niet alles en dan is dit dubbel leuk.

En voor de prijs hoef je dit ook niet laten dus Tanne, bedankt voor je inspanning, ik ga op zoek naar je nieuwe boek.

Jan
 
Zal hem binnenkort ook aanschaffen. Erg tof Tannuu!
Dat een marien bioloog mijn boekje koopt beschouw ik als een groot compliment, top Arjen!

Zeer handig en leuk om te hebben :cool: . Welke winkels in zuid-holland zou dezen verkrijgbaar zijn?
Dank je wel. Elke aquariumwinkel die bij De Jong en/of bij Dennis van Houten bestelt kan hem binnenkort leveren. Ik hoop natuurlijk uit voorraad... ;)

Ik ben heel benieuwd.
Inderdaad welke winkels hebben hem dalijk Gr. Bas
Bas, zie boven. Ik ben benieuwd wanneer ze hem hebben!

Hallo,

Gefeliciteerd met je boek.
Is deze ook online te bestellen of alleen bij de (betere) aquariumzaken? Of ook in de normale boekenwinkels?

Mvg,
Roy
Dank je Roy. Het idee is dat het boek in eerste instantie bij de aquariumzaken te koop zal zijn, maar uiteindelijk ook via de normale boekwinkels. Maar toch: steun de aquariumzaken en koop 'm daar :)

Ook ik ga deze nieuwe uitgave gewoon aanschaffen. Ik ben zéker geen beginner, wellicht wel één van de meest ervaren in jaren gerekend, heb zelfs een scheikundeopleiding maar.... je leert ALTIJD weer bij door een goed doordacht en opgezet boek te lezen.
Want ik weet natuurlijk ook niet alles en dan is dit dubbel leuk.

En voor de prijs hoef je dit ook niet laten dus Tanne, bedankt voor je inspanning, ik ga op zoek naar je nieuwe boek.

Jan
Da's een mooi compliment van een oude rot, Jan!

Als alles mee zit, is het drukwerk donderdag klaar en zou het vrijdag bij mij worden afgeleverd... Omdat ik vrijdag wil gebruiken om te verzenden naar de groothandels ga ik donderdag het drukwerk ophalen bij de drukker. Donderdag weet ik definitief of het dan echt af is. (En of 't in m'n autootje past, dat wordt ook nog spannend!)
 
Hey Tanne,

ik vind het tof dat er een gedegen handleiding verschijnt voor zowel de beginnende als meer ervaren hobyist, want er zijn nog veel vragen en (on)waarheden die de ronde doen, ik zal het alvast kopen, ook al ben ik reeds 5 ja in de zeewater Aquarium wereld actief.
Alvast bedankt om dit uit te brengen en voor de prijs moet je het zeker niet laten (één vis of koraal verlies en je kan al meerdere boekjes kopen)
PROFICIAT en BEDANKT
 
Hey Tanne,

ik vind het tof dat er een gedegen handleiding verschijnt voor zowel de beginnende als meer ervaren hobyist, want er zijn nog veel vragen en (on)waarheden die de ronde doen, ik zal het alvast kopen, ook al ben ik reeds 5 ja in de zeewater Aquarium wereld actief.
Alvast bedankt om dit uit te brengen en voor de prijs moet je het zeker niet laten (één vis of koraal verlies en je kan al meerdere boekjes kopen)
PROFICIAT en BEDANKT
Ik kan hier maar één ding op zeggen: dank je wel. :)
 
Echt gaaf ziet er nu al top uit! Ik ga hem zo snel mogelijk halen en dan kan je hem dan bij de lezing die je bij de vereniging anemoon gaat geven signeren? :biggrin: oktober geloof ik......

Gr. Jeroen
 
Ach, voor die €14,95 kan ik me geen buil vallen, zeker niet in vergelijking tot wat mijn aquarium allemaal kost en gekost heeft:p. Heb er bij AquaCompleet maar 1tje gereserveerd, hoef ik niet op de tweede druk te wachten, haha.....

Zal ie ook gratis digitaal te downloaden zijn zoals de oude startersgids, of alleen op papier verkrijgbaar?
 
Ach, voor die €14,95 kan ik me geen buil vallen, zeker niet in vergelijking tot wat mijn aquarium allemaal kost en gekost heeft:p. Heb er bij AquaCompleet maar 1tje gereserveerd, hoef ik niet op de tweede druk te wachten, haha.....
Top!
 
DHL was vroeger dan aangekondigd... Vandaag gaan de boekjes bij mij de deur uit!
 

Bijlagen

  • veelboekjes.jpg
    veelboekjes.jpg
    38,3 KB · Weergaven: 51
Voor die gene die het Engels en Duits machtig zijn ? Zijn er genoeg " bruikbare " boeken .
Zo ook in het Nederlands maar wel , soms belachelijk ,duur.
Ik ben er wel van overtuigd dat Tanne het klaar heeft gespeeld om een goedkoop overzichtelijk
Boek te presenteren .
Ik schaar mijzelf het liefste onder de eeuwige beginners :)
Dus zou het boekje voor mij een must zijn :)
Aangezien ik ook nog eens aquarium boeken spaar ??
Heb ik geen keuze :)
Dus Tanne ? Je komt naast het kleine Nederlandse clubje van serieuze schrijvers te staan .
Respectievelijk Frank de graaf en Arno klumpers .
Groetjes Rob charite
 
Voor die gene die het Engels en Duits machtig zijn ? Zijn er genoeg " bruikbare " boeken .
Zo ook in het Nederlands maar wel , soms belachelijk ,duur.
Ik ben er wel van overtuigd dat Tanne het klaar heeft gespeeld om een goedkoop overzichtelijk
Boek te presenteren .
Ik schaar mijzelf het liefste onder de eeuwige beginners :)
Dus zou het boekje voor mij een must zijn :)
Aangezien ik ook nog eens aquarium boeken spaar ??
Heb ik geen keuze :)
Dus Tanne ? Je komt naast het kleine Nederlandse clubje van serieuze schrijvers te staan .
Respectievelijk Frank de graaf en Arno klumpers .
Groetjes Rob charite
Rob, dank je voor je positieve bericht. Een hele eer naast Frank de Graaf en Arno Klumpers in je boekenkast te komen. Veel leesplezier :)

(Zijn we trouwens niet allemaal eeuwige beginners?)
 
Kreeg het boekje vandaag binnen, leuk boekje zijn geld meer dan waard, de nieuwe verplichte kost voor de starter lijk mij zo.
Maar als echte Nederlander natuurlijk gelijk op zoek naar puntjes om over te zeuren;).
Het enigste wat ik niet helemaal oke vind, zijn de slechte kleuren in een groot aantal van de aquarium foto's, er hangt een paarsachtige waas over de foto's heen. Das jammer want zo wordt de schoonheid van deze aquaria flink teniet gedaan.
Puntje van verbetering voor de tweede druk zou ik zo zeggen.

Komt er ook een hard-cover............:p
 
Bovenaan