Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Palytoxine-vergiftiging

Zolang je ze met rust laat is er niets aan de hand, maar ..... er zijn genoeg gevallen bekend met een vervelende afloop dus wees gewaarschuwd.

Ik zou er nooit voor kiezen om ze in de bak te zetten er zijn genoeg andere koralen die ook mooi zijn :)

Bovendien gaan ze woekeren.



Ik heb zelf ook deze buttons in mijn aquarium, zijn ze nu werkelijk zo gevaarlijk... ?

95a9670aae0b81f58ad51441fffa92e5.jpg





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Weet iemand de juiste naam van deze ? Is het de palythoa grandis ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ik heb ook nog een groepje met roze / oranje / en licht groene buttons (zie foto). Deze zouden blijkbaar veel minder giftig zijn dan de groene.

f0d20870fdc4cbf57e738cbb06f4e100.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb ook nog een groepje met roze / oranje / en licht groene buttons (zie foto). Deze zouden blijkbaar veel minder giftig zijn dan de groene.

f0d20870fdc4cbf57e738cbb06f4e100.jpg

O, en wie heeft dat voor jou uitgetest? Ik zou ze toch maar, net als alle andere soorten, met respect behandelen.
 
Ik ben toch aan het overwegen om ze uit de bak te halen, aangezien de giftigheid en het gevaar voor het gezin. Wat ik wel gek vindt is dat wanneer ik de vissen voeder er er stukjes artemia in de poliepen zitten (deze gaan dan dicht) dat mijn poetsgarnalen en heremiet kreeftjes er vaak het voedsel gaan uithalen. Geven de poliepen dan geen gifstoffen af ? Of kunnen de garnalen hiertegen ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik kom net de topic tegen. Schrik ik een beetje van.Nu heb ik ook buttons gekregen van de winkel. Maar is dit een niet giftige soort?
39c197adcc7d831c342eb9244b49eda0.jpg
bbe00965dbd398ff88b0919d13248e4c.jpg
gr Michael

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Alle zoanthus soorten zijn giftig, de ene al meer dan andere.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De meningen zijn er over verdeeld sommige zeggen dat ze niet zo veel kwaad kunnen zolang je ze maar voorzichtig behandeld , ik heb ook al verhalen gelezen dat ze ook gif kunnen afgeven in het water en dat dat zo via de skimmer in de lucht kan komen en ook al klachten kan geven. Ikzelf heb er ook groene en roze maar ik overweeg ook sterk om ze weg te doen. Er zijn meerdere verhalen te lezen waar het fout is gegaan met deze buttons


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De meningen zijn er over verdeeld sommige zeggen dat ze niet zo veel kwaad kunnen zolang je ze maar voorzichtig behandeld , ik heb ook al verhalen gelezen dat ze ook gif kunnen afgeven in het water en dat dat zo via de skimmer in de lucht kan komen en ook al klachten kan geven. Ikzelf heb er ook groene en roze maar ik overweeg ook sterk om ze weg te doen. Er zijn meerdere verhalen te lezen waar het fout is gegaan met deze buttons


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk



kan je eens een foto plaatsen van die bewuste buttons?
 
Ik kom net de topic tegen. Schrik ik een beetje van.Nu heb ik ook buttons gekregen van de winkel. Maar is dit een niet giftige soort?
39c197adcc7d831c342eb9244b49eda0.jpg
bbe00965dbd398ff88b0919d13248e4c.jpg
gr Michael

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Deze kun je het beste meteen wegdoen en even hier brengen.:)

Ik denk dat het met een groter aandeel blauwlicht best een attractieve button soort kan zijn.
Het is in ieder geval niet de als meest giftig te boek staande Palythoa toxica.
Vanzelfsprekend kan het geen kwaad om ook zonder de exacte mate van giftigheid te kennen, ook deze buttons met respect te behandelen, maar dat geldt voor alle koraalsoorten.
 
Dag Petrov , er staan foto's in de bovenstaande berichten van mij, zowel de groene als roze


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ja dit zijn groene spijkerpolliepen , ze zijn een van de giftigere soorten, ik heb net dezelfde in mijn bak.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Je hoeft je er niet zo'n zorgen om te maken. Gewoon laten staan en niet laten woekeren.
Verder niet stuk maken of proberen van de steen te verwijderen.
 
Bovenaan