Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

DSR mineralen calculator

Klopt het dat ik alleen nog een engelstalige kan vinden?
 
Nee, als je hen opent staat er language, Engels geel gedrukt en daar kun je op drukken en dan Nederlands aanvingen bij mij.
 
Dom van mij... ik moet verder kijken dan mijn neus lang is. Bedankt!!
 
De nieuwste DSR calculator kan nu gedownload worden
versie.140509nib


Verbeterde ionen balns voor Na+ and SO4-
Nu kan er vers water worden aangemaakt met verbeterde Na+ en SO4- waarden


Tevens Kh,Ca en Mg vloeibare doseringen toegevoegd t.b.v. doseer pompen.


14144844992_5274d5daf8_c.jpg



helaas is het vanwege de grote niet mogelijk het hier te plaatsen en kan het via deze link gedownload worden
http://dsrreefing.nl/forum/index.php?topic=7.0
 
Glenn,

de link werkt niet!

Krijg een foutmelding.

groet
Adri
 
Die link welk wel, maar de download this zipfile op dsrreeffing.nl doet niets.

Misschien omdat ik nog lid moet worden.

Heb ik zojuist gedaan, moet alleen ff wachten totdat jij het goedkeurt.

groet
Adri
 
Ja, geweldig.

Deze link werkt goed.

Thanx.

groet
Adri
 
De calculator is gratis.....
Als je het wat waard vind, mag je mij belonen door dit mooi project van Tim Wijgerde te steunen, door een kleine donatie te doen.
Alle beetjes helpen, al is het maar om je solidariteit te betuigen.

https://www.indiegogo.com/projects/sustainable-coral-farming--2

Het betreft 't onwikkelen van een manier om de zeer kleurrijke NPS koralen te houden en vermenigvuldigen.
Wij als hobbyisten kunnen de vruchten van dit onderzoek later plukken.:)

greetings, GlennF
 
Laatst bewerkt:
hallo Glenn,

Misschien ben ik zo dom maar ik kan niks met de calculator nu. Hij lijkt beveiligd te zijn ofzo? Ik heb beide versies geprobeerd.

Groet,
Martijn

Bekijk het filmpje over de werking van de DSR calculator
https://www.youtube.com/watch?v=PRFm...e_gdata_player


14310075553_5f7c41d119_b.jpg


Het werkblad is beveiligd om onbedoeld overschijven van de velden en formules te voorkomen. De gele cellen dienen nagelopen en eventueel aangepast te worden. "&" Wanneer je een waarde niet gemeten hebt, plaats een 'x' dit geef een melding 'No Data'. Dit voorkomt fouten bij het toedienen en verschaft duidelijkheid als je een screenprint maakt voor support
 
Hey GlennF,
Even wat vraagjes over de DSR calculator als nieuwe gebruiker.

Ten eerste, ik heb de DSR calculator gedownload van je dsrreefing.nl website. Ik heb dus waarschijnlijk de nieuwste.
Maar kan ik ook in de calculator zien welke versie het is?
Misschien kijk ik niet goed, maar kan hem niet zo snel vinden in het excel bestand en ook niet in de meta data van het bestand.

Ten tweede doet het FE dosing tabblad bij mij vreemd. Ik krijg hier geen juiste waardes, maar een fout. Waarschijnlijk omdat hij naar een oude waarde in tabblad 1 (calculator) wijst???

Verder vroeg ik mij af of ik dagelijks/wekelijks verbruik in de calculator kan berekenen, of dat ik dit zelf moet bijhouden/uitrekenen?

Ook staat er in het "KH, Ca, Mg" tabblad een stamoplossing voor doseerpompen. Ik lees in je bijsluiter dat je tot wel 6 doseerpompen kan gebruiken. Nu vraag ik mij af welke 3 andere stoffen jij nog via je doseerpompen toevoegd.

Alvast bedankt!
 
Hey Jordy ik kan je met een aantal vragen wel op weg helpen.
Het versie nummer is te vinden in onderstaande afbeelding:
Schermafbeelding 2014-06-12 om 09.30.58.jpg

En het Fe tabblad gaat van de correctie waarde van de calculator uit.
Staat er in de calculator 0,15 als correctiewaarde bij ijzer, dan staat dit zelfde getal ook in de IJzer tabel! Mocht het nog niet kloppen, dan kun je deze waarde ook gewoon handmatig invullen.

Voor de andere 3 doseerpompen zou één van de stoffen eventueel Fe trace kunnen zijn. Ik kan me ook vaag herinneren dat iemand (tijdelijk) Carbon over een doseerpomp heeft gedoseerd.
 
Hey GlennF,
Even wat vraagjes over de DSR calculator als nieuwe gebruiker.

Ten eerste, ik heb de DSR calculator gedownload van je dsrreefing.nl website. Ik heb dus waarschijnlijk de nieuwste.
Maar kan ik ook in de calculator zien welke versie het is?
ja rechts boven in de blauwe cel vers...... in dit geval is de laaste downloadbare versie 140526 nib...
er is al een nieuwere versie waar ik nog mee aan het experimenteren ben, maar nog niet vrij geeft.


14424020813_08b4b82e3e_c.jpg


Misschien kijk ik niet goed, maar kan hem niet zo snel vinden in het excel bestand en ook niet in de meta data van het bestand.

Ten tweede doet het FE dosing tabblad bij mij vreemd. Ik krijg hier geen juiste waardes, maar een fout. Waarschijnlijk omdat hij naar een oude waarde in tabblad 1 (calculator) wijst???

14400541961_9c48e0897a_n.jpg

als het er wel staat maar niet werk, kan je de cel coordinaten gewoon opnieuw invoeren door deze te copieren en te plakken


Verder vroeg ik mij af of ik dagelijks/wekelijks verbruik in de calculator kan berekenen, of dat ik dit zelf moet bijhouden/uitrekenen?
voorlopig nog niet, omdat ik nog moet nadenken hoe ik dat in een uniforme formaat moet realiseren

Ook staat er in het "KH, Ca, Mg" tabblad een stamoplossing voor doseerpompen. Ik lees in je bijsluiter dat je tot wel 6 doseerpompen kan gebruiken. Nu vraag ik mij af welke 3 andere stoffen jij nog via je doseerpompen toevoegd.
Kh, Ca, jodide, Strontium, Fe+, CarbonVS - de laaste 2 worden mede bepaald door de vereiste van je bak.


Alvast bedankt!
 
top mathijs!

Hey Jordy ik kan je met een aantal vragen wel op weg helpen.
Het versie nummer is te vinden in onderstaande afbeelding:
Bekijk bijlage 393408

En het Fe tabblad gaat van de correctie waarde van de calculator uit.
Staat er in de calculator 0,15 als correctiewaarde bij ijzer, dan staat dit zelfde getal ook in de IJzer tabel! Mocht het nog niet kloppen, dan kun je deze waarde ook gewoon handmatig invullen.

Voor de andere 3 doseerpompen zou één van de stoffen eventueel Fe trace kunnen zijn. Ik kan me ook vaag herinneren dat iemand (tijdelijk) Carbon over een doseerpomp heeft gedoseerd.
 
Bedankt jongens. Qua versienummer toch met mijn neus gekeken blijkt [emoji1]
Ik had verwacht dat Mg misschien ook met doseerpomp zou gaan.

Kan jodide trouwens op alle doseerpompen aangesloten worden? Ik zie regelmatig dat dit niet zomaar kan.
Wat is de reden en hoe kan ik toch jodide doseren?
 
Bovenaan