Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

abc dosering

greenbee

Senior Forumlid
wat zijn jullie ervaringen met abc.
en hoeveel doseer je per dag per 100 liter.
zag iets van tanne van 1 a 2 ml per dag?
vr gr cees
 
Ik heb het een tijd gebruikt.
Toen ik er mee begon zag ik geen verschil en toen ik ermee gestopt ben ook niet.
Dus voor mij gevoel was het alleen maar bijvoegen van wat water.


Groet
 
iemand anders nog?
???
 
:)Gebruik abc in deze3lfde hoeveelheden als Tanne. Ik heb het idee dat mijn lagere dieren er beter bij staan als zonder. Voor mij is ABC meer dan alleen water toevoegen.
 
vind ik ook maar ik gebruik de hoeveelheid die op de fles staat, of is
dat te veel? gebruik wel doseer pomp ervoor
 
Ik gebruik ook 't 3kanaals doseer apparaat. Ik gebruik op mijn 700 L systeem momenteel 2 ml per dag. Niets gebruiken leidt er toe dat bepaalde koralen minder mooi gekleurd worden, teveel gebruiken leidt tot hetzelfde: ook lelijke koralen.

Ik adviseer om sporenelementen te gebruiken, maar ook om minder te gebruiken dan op de verpakking. Deze uitleg staat als ik 't goed heb ook op de nieuwere flessen. Volgens de handleiding zou ik 7 ml per dag toe moeten voegen, dat doe ik dus liever niet: ik heb liever mooie koralen :)

groetjes
Tanne
 
::) Momoo heeft om haar bak in orde te krijgen overgestapt op een ander produkt. Tanne heeft de bak 1 week voor 5 januari en op 5 januari gezien, het resultaat was volgens hem verbluffend. Over welk produkt het gaat weet ik niet, maar het resultaat was volgens Tanne veel beter dan het zou geweest zijn met ABC. Momoo vertel het ons nog een keer, hoe heette dat product?
groetjes,
erwin
 
Ik stond- en sta, er inderdaad versteld van. Waren sporenelementen van www.korallen-zucht.de, een Duitse koralenkweker/-stekker/-importeur.

Zodra mijn abc op is, bestel ik deze sporenelementen ook. Eens kijken of 't bij mij ook zo veel scheelt!

groetjes
Tanne
 
ik heb de spoorelementen van korallenzucht er op gezet wel via ander besteld scheelde vervoerskosten en iets in prijs en de conzentraten van dennis erbij sublieme combinatie
 
hallo momoo,
De verschillende ervaringen met de produkten. Lijken mij voort te komen uit de diversiteit in produkten.Alleen jodium geeft bij mij ook een kleurverbetering.Bij elke week toevoeging van enkele bekende produkten.Is er resultaat te zien.De grote vraag blijft waar hebben de koralen een gebrek aan of een teveel. Het beste resultaat wordt dus dan verkregen met het produkt waar de koralen in jouw situatie het meest behoefte aan hebben.
Producenten van deze toevoegingen zullen altijd een veilige dosering adviseren. Het is daarom van groot belang dat er goede meetsets voor handen zijn.Wat er nu gebeurt is nog veelal een indicatie van de waarde.

groeten Andre gijsen
 
Bovenaan