Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De OsmoPure 100 GE de luxe

W.vreeswijk

Senior Forumlid
Is dit osmose apparaat ook goed geschikt als je het apparaat alleen aansluit als je even een kannetje wil make.en daarna weer opbergt.
Groetjes wesley
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij maakt dat niet uit.
Zou hem niet maanden ongebruikt laten.
Vaak heb je binnen paar weken toch weer water nodig.

Zou er wel afsluitkraantjes bij kopen.
Zodat alles vol water blijft staan..
 
We hebben deze al eerder gehad, en is prima bevallen, is makkelijk even aan tezetten en ook even voor een kleine
hoeveel tegebruiken.

Hebben nu ook weer deze aangeschaft,prima keus geeft inderdaad een 380 liter pd.Hangt gewoon boven osmose
bak en als ik hem niet nodig heb gaat hij uit.

groetjes Hans en Ria
 
Bedankt voor de info ik twijfel nog alleen tussen deze en de d&d full option
485L boosterpomp en tds.
Hoe zit het spoelen bij dit apparaat.
Groetjes wesley
 
spoelen gebeurd automatisch, in de zomer een rendement van 1 op 1,2. echt opbergen gaat niet, membraam moet nat blijven. voor mezelf het beste apparaat dat ik al heb gehad.
 
In het geval van een osmoseapparaat voegt het weinig toe om voor het duurdere A-merk te gaan. Waar het om gaat is het hart van het apparaat, het RO membraan. Zolang dit van het zelfde merk/type is zijn er geen verschillen in prestatie waar het betreft scheidingsrendement en opbrengst. Let er dus op dat het apparaat is voorzien van een hoogwaardig membraan, zoals dat van GE /Filmtec. Verder maakt het allemaal weinig uit. Voor de opbouw van een RO appraat maken de verschillende aanbieders gebruik van vergelijkbare of vaak zelfs identieke componenten.
Kies een apparaat met een membraan met een niet grotere capaciteit dan nodig. De 50 en 80 Gallon/day membranen hebben het hoogste scheidingsrendement en leveren dus het schoonste water. Dit heeft met name invloed op de verzadigingssnelheid van een evt. nageschakeld DI-filter.
 
Zo hij is vandaag besteld en nu al een berichtje dat die verzonde is top service.
Hoop dat die er maandag is.
Het is voor de duidelijkheid de OsmoPure 100 GE de luxe geworden.
Groetjes wesley vreeswijk
 
Daar ga je geen spijt van hebben , ik heb de 200 en ik kan niet anders zeggen dat de service van osmoseapparaat.nl erg goed is.

Groeten , Peter
 
Daar ga je geen spijt van hebben , ik heb de 200 en ik kan niet anders zeggen dat de service van osmoseapparaat.nl erg goed is.

Groeten , Peter

Ik heb ook de 200, prima ding. En wat de service betreft sluit ik mij bij de vorige spreker aan. Ronduit TOP!
 
Wat is het verschil bv met een gewone osmoseapparaat die bv 360 liter doet of de 100 deluxe buiten tds en boosterpomp.
Is het water wat eruit komt met een silicaat filter op de gewone hetzelfde?
 
Mooi om te horen.

Mijn oude apparaat is ook een osmopure alleen de kleinste bijna 7 uur voor een kannetje van 20 l hoop dat dat verleden tijd is nu.
Maandag gaan we hem gelijk teste groetjes wesley
 
Vandaag men osmose apparaat binnen gekregen wat een prachtig apparaat.
Om het membraam erin te doen moest de dop eraf die zat zo vast dat ik perongeluk het bochtje tbv de slang brak belde osmoseapparaat op en er werdt gelijk een nieuwe op gestuurd werd er gezegt.
Na een bochtje van men oude apparaat te hebben gebruikt om het te maken was het installeren en teste.
Het was opeens een gesis en er begon water te spuiten zat er een scheurtje in het T-stuk waar bovenop de drukmeter zit en de boosterpomp in gaat.
Gelijk weer gebeld en het kom helemaal voor me kaar werd er gezegd het apparaat zou opgehaald worden,
Maat die moeite bespaar ik ze want de handjes staan niet scheef hahaha.
Al met al top service kan gebeuren met transport tog.
Als het spul binnen is zal ik er veel plezier van gaan hebben.
Alvast bedankt osmose apparaat voor de snelle respons en service.


Bekijk bijlage 321045


Groetjes wesley vreeswijk
 
Vandaag de onderdele binnengekregen,(zelfs bochtje reserve.
Wat een super apparaat.
Nu is die aan het spoele hoelang moet dat eigenlijk.
Ben zeer tevreden over de service.
Groetjes wesley
 
Vandaag de onderdele binnengekregen,(zelfs bochtje reserve.
Wat een super apparaat.
Nu is die aan het spoele hoelang moet dat eigenlijk.
Ben zeer tevreden over de service.
Groetjes wesley

1 uur spoelen tot je minder dan 5 ppm hebt, dan laatste filter .na plaatsen zou je normaal 0 ppm hebben.
 
Net was het 0 net het laatste filter net geplaatst dus laat hem nog eventjes draaien morge de eerste kannetjes maken ben benieuwd.
Egt een top apparaatje.
Groetjes wesley
 
Vandaag men eerste kannetjes gemaakt binne een uur een kannetje 20l heerlijk dat is top.
Mooi apparaat.
Groetjes wesley
 
Heb hem net ook besteld bij osmoseapparaat.nl
Dus ben benieuwd zeker na het lezen van jullie bevindingen.

Nu wachten
 
Bovenaan