Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dagboek w.vreeswijk

W.vreeswijk

Senior Forumlid
Goeiedag mijn aqaurium draait al 5 jaar
Toch ben ik van de zomer weer helemaal over nieuw begonnen, had het in men hoofd om een vissenbak te gaan houden.
Maar na aandringen van men vrouwtje zijn we tog weer een rif gaan opbouwen.
Hier eerst een fotootje van hou hij er eerst bij stond.


Bekijk bijlage 306332

Groetjes
 
Welkom.

Je bak staat er al mooi bij hoor.
Misschien wil je nog wat kwijt over de afmetingen en de gebruikte techniek?

Gr,
Jan
 
hier de foto,s van men aquarium en de techniek. is in de jare wel wat bijgekome. men systeem bestaat nu uit deltec eiwitafschuimer 509 deltec kalreactor 509 3x deltec wervelbedfilter 509 deltec nitraat filter eheim opvoerpomp sanders ozon vecton uv compleet profilux systeem bestaande uit dosseer unit led zonsopgang, t5 dimbare balk, co2 magneet, redox,tunze wavemaker, profilux cooler. 2x aquaria veldhuis 120cm led unit t8 artic blue arcadia.


Bekijk bijlage 306345



Bekijk bijlage 306346



Bekijk bijlage 306348

Zo hebbe jullie een beetje inzicht in het systeem

Nu eve wat andes ben helemaal gek van vissen
De oorzaak van het opnieuw beginnen met men zeeaquarium is ook de bouw van men 15 kuub koivijver airlift gevoed daar heeft ook veel tijd in gezeten.


Bekijk bijlage 306350



Bekijk bijlage 306351



Bekijk bijlage 306352



Bekijk bijlage 306353



Bekijk bijlage 306354
 
Laatst bewerkt:
Mooie maat bak hoor, hier komen ook een beetje die maten.
Moet Miranda hier wel gelijk geven......ik zie toch ook een aantal vissen die het zelfs krap zouden hebben in een 3 meter bak.
 
Ja ze zijn aan de maat in de tijd geworden maar zwemmen nog goed legge nooit stil zitte der ook al 5 jaar in.
Het waren tog egt tynis toen ik ze kocht.
Zodra ze stil gaan hange gaan ze verhuizen.
Groetjes
 
Zien er wel allemaal gezond uit!! mooie foto's van alles..zijn dat 3 desjardini's? heb je de liniatus dokter al lang als ik vragen mag? want dat zijn echte zwemmers en druk! Vissen zijn goed gegroeid!! krijgen goed eten:p

gr
sander
 
Het zijn 2 desjardinis en 1 veliferum toen ik de vissen kocht kwamen ze rechtstreeks bij de groothandel vandaan.
We hebben goed gekeke en dachte dat het een veli en een desja was thuis na een dag zwemme waren het 2 desjardinis.
U bedoelt die gestreepte dokter die zit er nu 4 jaar in wil wel is eve gas geve maar gaat tot nu toe goed voorin heeft hij alle ruimte.
 
Zie sinds vanavond men gele zeilvin dokter met uitpuilende ogen zie foto,
Wat kan dit weze


Bekijk bijlage 306594

Groetjes
 
Vandaag men dosseerapparaat van profilux terug gekregen.
Was terug naar de winkel omdat hij bleef pompen.
Helemaal nagekeke bleek alles goed te zijn.
Wat was er nou aan de hand, na een poosje met de importeur van profilux aan de lijn gehange alles nagekeke.
Waren de socked functie verandert.
Doet het nu weer perfect.
Vandaag gelijk rubber mat tussen de sump en het profilux systeem gemaakt tegen het zout.


Bekijk bijlage 306756



Bekijk bijlage 306757


Hier weer paar fotos van vanavond.
Groetjes



Bekijk bijlage 306758



Bekijk bijlage 306759
 
ziet er goed uit! knap van je gestreepte dokter zolang in je bak..ik zie ze bijna niet in andere bakken althans niet tegen gekomen.. mooi beesie!!:)
 
Vandag een superfish home 25 gekocht.
Weet het is een zoetwaterbakje.


Bekijk bijlage 306912



Bekijk bijlage 306913


Maar heb er een eiwitschuimer in besteld wie netjes in het aqauarium past zie photo,s


Bekijk bijlage 306914


Het bakje is om het stekken goed onder de knie te krijgen.
Later als het bakje stabiel te houde is komen er kleine inverts in groetjes
 
Vandaag bij maarten grote steen met apenhaar en groene sterpoliep opgehaald.
Was weer leuk praatje en kijkje bij een ander.
Maar vooral mooi stukkie steen.
Foto komt morge.
Groete
 
Even een updatetje Weekje terug groot stuk apehaar opgehaald driehoekig stuk in de midden wil nog niet helemaal op komen maar geduld. Gisteravond naar almere geweest mooi stuk opgehaald bij barry. En een 4 de wervelbed opgehaald bij harm die nu gevuld met biopellets om het nitraat tog nog beter onder controle te kunnen houden groetjes wesley


Bekijk bijlage 308700



Bekijk bijlage 308701



Bekijk bijlage 308702
 
Bovenaan