Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Luc's 3 meter

Bak staat er goed bij Luc.topjes

gr
twan
 
Afgelopen week heb ik 10 lyretail anthias vissen in de bak geïntroduceerd.
Helaas is dit niet zo goed gelukt en heb uiteindelijk maar 5 vissen overgehouden.
De vissen zaten pas een dag bij de winkelier en het kort daarop overplaatsen bleek toch voor teveel stress gezorgd te hebben. Volgende week verwacht de winkelier weer Lyretail anthiassen uit hetzelfde gebied en probeer ik het schooltje tot 10 aan te vullen.

De bak zelf heeft ook wat problemen ondervonden na het introduceren van de dieren (veel voeren en 5 dode vissen), dus ik heb helaas wat last van cyano op de zandbodem.

Dit weekend heb ik een grote wissel gedaan en alle filtertechniek gepoetst.
Ik verwacht dat de bak volgende week weer de oude is.

Hierbij wat 'creatievere' foto's van de bak :biggrin:

DSC_0056.jpg


DSC_0076.jpg
 
De bovenste foto is magisch mooi!
De onderste een sprookje...


Groet,
Frode
 
Anthiassen zijn dan niet de gemakkelijkste vissen om te introduceren, maar binnen een week de helft nog maar over is natuurlijk zwaar kl*te. Hopelijk lukt het je met de aanvulling toch om een school bij elkaar te houden.

Mooie foto's trouwens Luc topjes
 
Schiterend luc , lekker vol gr jaap
Bedankt :)!
De bak staat inderdaad behoorlijk vol, dat maakt het snoeien soms wel een uitdaging.
Je probeert een klein takje af te knippen... en knak.. het koraal komt los of gaat door midden.
Ach het hoort erbij.

De bovenste foto is magisch mooi!
De onderste een sprookje...

Groet,
Frode

Bedankt voor je leuke reactie, vind de foto's ook wel goed gelukt :)

Anthiassen zijn dan niet de gemakkelijkste vissen om te introduceren, maar binnen een week de helft nog maar over is natuurlijk zwaar kl*te. Hopelijk lukt het je met de aanvulling toch om een school bij elkaar te houden.

Mooie foto's trouwens Luc topjes
De winkelier heeft de rest van de school een paar dagen later verkocht en daar was geen uitval.
Ik heb er blijkbaar toch pech mee gehad (te snel overgezet na de import).
Ben wel erg tevreden met het huidige schooltje... kleurt de bak mooi!
 
wow hele mooie foto's van een mooie volgroeide bak.
ziet er echt top uit.
 
Jammer dat de visjes het niet gered hebben, misschien gewoon pech. Met de bak zelf heb je in ieder geval geen pech, wat een koralen, erg mooi. En de foto's zijn schitterend met de spiegeling in het oppervlak zo uitsteeekend
 
Prachtige foto's Luc! Bak staat er top bij!

Gr.
M.

Ziet er top uit luc.

Groetjes wesley
wow hele mooie foto's van een mooie volgroeide bak.
ziet er echt top uit.

Jammer dat de visjes het niet gered hebben, misschien gewoon pech. Met de bak zelf heb je in ieder geval geen pech, wat een koralen, erg mooi. En de foto's zijn schitterend met de spiegeling in het oppervlak zo uitsteeekend

Bedankt voor de leuke reacties :)!
 
Mooie bak met mooi formaatje, tevens mooie afwerking met die verlichting er boven tegen het plafond.
Heb n abo' tje genomen :)

By the way, ik las op pag.8 dat je bezig was je KH te verhogen ivm betere groei, ben je hier nog mee verder gegaan en wat zijn je bevindingen mbt meer groei?
 
Mooie bak met mooi formaatje, tevens mooie afwerking met die verlichting er boven tegen het plafond.
Heb n abo' tje genomen :)

By the way, ik las op pag.8 dat je bezig was je KH te verhogen ivm betere groei, ben je hier nog mee verder gegaan en wat zijn je bevindingen mbt meer groei?
Hoi Tommy, Bedankt voor je reactie :).
Ik heb tot nu toe weinig van de KH verhoging gemerkt.
Aan de andere kant... het is ook moeilijk om in een rifaquarium waar te nemen of je koraal misschien 5% harder groeit :).
 
Nieuwe lens gekocht (Nikon Micro 40mm)
Moet nog flink ermee oefenen want vrijwel alle foto's zijn mislukt :p
Deze vond ik wel mooi (mede doordat ik het pitvisje bijna nooit zie zwemmen).

DSC_0117_2.jpg
 
Prachtige foto Luc, dit laat wel de mooie kleuren zien van deze splendidus man, heb hier nog een vrouw alleen zitten, misschien een poging waard,

gr. marcel
 
Die heb je wel even mooi weten vast te leggen op de gevoelige plaat topjes
 
Bovenaan