Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Luc's 3 meter

Je bent er tevreden mee.
Dat mag zeker ook wel hoor. Ziet er mooi uit. topjes
 
Prachtige foto's.

Die lampjes doen het zo slecht nog niet :rolleyes:
 
Ziet er weer mooi uit luc.

Groetjes wesley

Je bent er tevreden mee.
Dat mag zeker ook wel hoor. Ziet er mooi uit. topjes

Hele mooie bak. Genieten!

Prachtige foto's.

Die lampjes doen het zo slecht nog niet :rolleyes:

Bedankt heren :)
Lampen doen het zeker top, maar licht is maar een onderdeel van het gehele systeem.
Regelmaat heeft er naar mijn mening voor gezorgd dat de bak steeds beter is gaan draaien.
(waterwaarden, water wisselen, betrouwbare techniek en algemeen poetswerk).
 
Bedankt heren :)
Lampen doen het zeker top, maar licht is maar een onderdeel van het gehele systeem.
Regelmaat heeft er naar mijn mening voor gezorgd dat de bak steeds beter is gaan draaien.
(waterwaarden, water wisselen, betrouwbare techniek en algemeen poetswerk).
Naast de lampen onderschatten we zeker je andere techniek niet en de energie en liefde die je erin steekt ;).
Alleen met goede lampen krijg je zo'n bak inderdaad niet :)
 
Luc, Ik las dat je gestopt was met easybooster om te kijken of er je verschil kon zien.
Ik weet niet hoe lang je al gestopt bent maar merk je al wat?
 
Luc, Ik las dat je gestopt was met easybooster om te kijken of er je verschil kon zien.
Ik weet niet hoe lang je al gestopt bent maar merk je al wat?
Ik ben er nu ongeveer twee weken mee gestopt.
En dit is nog duidelijk te vroeg om er iets over te vermelden (zie geen verschil).


Destijds heb ik een behoorlijke groei van spons soorten in de bak meegemaakt.
Dit is natuurlijk "leuk", maar dat wil niet per definitie zeggen dat de koralen er beter van gaan groeien/ mooier uit zien.
Vandaar dit testje dus :).
 
Ik ben er nu ongeveer twee weken mee gestopt.
En dit is nog duidelijk te vroeg om er iets over te vermelden (zie geen verschil).


Destijds heb ik een behoorlijke groei van spons soorten in de bak meegemaakt.
Dit is natuurlijk "leuk", maar dat wil niet per definitie zeggen dat de koralen er beter van gaan groeien/ mooier uit zien.
Vandaar dit testje dus :).
Klopt, twee weken is nog wat kort.
Ik gebruik het zelf ook en toen ik ermee begon had ik wel het idee dat de koralen nog meer poliep expansie kregen en dat ik meer kleine beestje zag, vooral in de sump.

Ben benieuwd of je het gaat merken als je stopt.
 
Ik heb de achterwand eens schoongemaakt om te bekijken of dit "mooier" is dan de oude situatie.
Heeft me ongeveer 2 uurtjes gekost en lijkt vrij eenvoudig bij te houden.

Maar ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dit mooier vind.
Het geeft meer contrast, maar het ziet er ook iets "sterieler" uit.

Wat vinden jullie?

ps, de foto's zijn wat (te) donker en heb wat zweefvuil omdat ik het zand heb omgewoeld.

DSC_0270_1.jpg


DSC_0291_1.jpg


DSC_0341_1.jpg


DSC_0344_1.jpg
 
Mijn persoonlijke mening is dat dit meer diepte geeft. Ik zou het zo houden ;)

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
 
Geweldig mooi Luc hoe je bak erbij staat, kijk mijn ogen echt uit. Mooie rif opbouw, mooie koralen alles klopt gewoon !

Ik ga binnenkort een rondje doen met Bjorn_S en een aantal bakken bekijken, dit is er één van hadden we al besloten.
 
Mijn persoonlijke mening is dat dit meer diepte geeft. Ik zou het zo houden ;)

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
Ik denk dat je gelijk gaat krijgen :). Maar dit was dan ook jou advies.

Geweldig mooi Luc hoe je bak erbij staat, kijk mijn ogen echt uit. Mooie rif opbouw, mooie koralen alles klopt gewoon !

Ik ga binnenkort een rondje doen met Bjorn_S en een aantal bakken bekijken, dit is er één van hadden we al besloten.
Bedankt voor deze leuke complimenten :)! Jullie zijn meer dan welkom om eens langs te komen.
 
Ik heb de achterwand eens schoongemaakt om te bekijken of dit "mooier" is dan de oude situatie.
Heeft me ongeveer 2 uurtjes gekost en lijkt vrij eenvoudig bij te houden.

Maar ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dit mooier vind.
Het geeft meer contrast, maar het ziet er ook iets "sterieler" uit.

Wat vinden jullie?

ps, de foto's zijn wat (te) donker en heb wat zweefvuil omdat ik het zand heb omgewoeld.

Ik zou voor een schone achterwand kiezen. Hierdoor komt juist je rif meer naar voren toe!
En voor wat betreft de foto's...wat lelijk!! Vooral ook door het omwoelen van het zand is er niks meer aan te doen;)
Hahahahahaha...waar je op kan letten:)! Je hebt een schitterende bakuitsteeekend
 
Schitterende bak Luc. Zoals Erik ook al aangaf alles lijkt te kloppen. Complimenten.
 
Ik denk dat je gelijk gaat krijgen :). Maar dit was dan ook jou advies.

Bedankt voor deze leuke complimenten :)! Jullie zijn meer dan welkom om eens langs te komen.

Gaan we zeker doen.
Schitterende bak.
Toppie, complimenten en zeker een bezoek waard.
 
echt een hele mooie bak.
Schone achterwand vind ik persoonlijk mooier.
 
Ik zou voor een schone achterwand kiezen. Hierdoor komt juist je rif meer naar voren toe!
En voor wat betreft de foto's...wat lelijk!! Vooral ook door het omwoelen van het zand is er niks meer aan te doen;)
Hahahahahaha...waar je op kan letten:)! Je hebt een schitterende bakuitsteeekend

Schitterende bak Luc. Zoals Erik ook al aangaf alles lijkt te kloppen. Complimenten.

Gaan we zeker doen.
Schitterende bak.
Toppie, complimenten en zeker een bezoek waard.

echt een hele mooie bak.
Schone achterwand vind ik persoonlijk mooier.

Bedankt allen voor de leuke reacties!! :eek::eek:
Ik ga de achterwand een tijdje schoon proberen te houden en bekijken hoeveel werk het telkens kost.
Ik moet zelf nog wennen, maar de extra dieptewerking is inderdaad wel mooi.
 
Ik denk dat je gelijk gaat krijgen :). Maar dit was dan ook jou advies.

Bedankt voor deze leuke complimenten :)! Jullie zijn meer dan welkom om eens langs te komen.

Hahaha luisterde je altijd maar zo goed[emoji14]
Als je het wekelijks bijhoudt dan valt het werk wat je er mee hebt wel mee...

Gr. M.

Verstuurd met mijn mobiel.
 
Ik ken het probleem...maar het is echt een mooier plaatje als je het wel doet ;)


Groet,
Frode
 
Bovenaan