Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Luc's 3 meter

Erg goed bezig Luc!!!

Uiteraard bedoel ik 2.20 mtr

Woow, dat ziet er prachtig uit Luc!!

Top man ziet er goed uit.

Groetjes wesley
Bedankt heren!! :)


Helemaal top Luc, maar wel gewaagd 220mtr zonder trekstrip of dwarsranden. Nu is het maar 40 hoog, maar toch.
Ik ben ervan uit gegaan dat de bakkenbouwer wel weet of dit wel of niet kan :).
Ik zie in ieder geval vrijwel geen bolling in de voorruit (andere ruiten kan ik niet controleren).
De waterhoogte is ongeveer 35cm.
 
Wowwww hier kan ik echt van genieten. Die techniek ruimte wordt alsmaar mooier en uitgebreider.

Ken je die slogan "met lego kun je alles maken" voor jou zou dat moeten zijn "met betonplex kun je alles maken" ;)

Ik durf het bijna niet te vragen maar hoe gaat het eigenlijk met de bak zelf ?
 
Wowwww hier kan ik echt van genieten. Die techniek ruimte wordt alsmaar mooier en uitgebreider.

Ken je die slogan "met lego kun je alles maken" voor jou zou dat moeten zijn "met betonplex kun je alles maken" ;)

Ik durf het bijna niet te vragen maar hoe gaat het eigenlijk met de bak zelf ?
Haha.. ja ik ben er fan van :).
De bak loopt wel OK, maar heft er uiteraard beter bij gestaan.
Hij krijgt nu wat minder aandacht.. iets wat je toch terug ziet in de kleuren van de koralen.
Ook moet er flink geknipt worden (wat eerder niet kon wegens het verwidjeren van de oude stekkenbak).

Ik heb me voorgenomen in de komende twee weken de bak netjes bij te werken... mooie foto's van de laatste status te maken... en hem dan langzaam leeg te halen.


Heel netjes.
Ben benieuwd als de inhoud straks net zo mooi wordt. ��
Daar ben ik niet bang voor. De eerste koraaltjes zitten er al in en doen het prima.

Zeer netjes allemaal Luc, je loopt goed op me voor :). Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat uitspoken in je eigen labje. Ik zie wel een trend ontstaan.. heeft straks iedereen een koraalkelder?
Nou volgens mij kan ik die mensen op een hand tellen :). Wat ga ik in deze ruimte doen... gewoon lekker hobbyen!
 
Afgelopen week heb ik een probehouder en waterniveau sensor houder voor de Apex sensoren gemaakt.
Het materiaal is afkomstig van oude Coralcare prototype optieken ;).

De bak is ondertussen ook van een zandbodem voorzien!

IMG_20170517_195855.jpg



IMG_20170517_223111.jpg


IMG_20170517_223720.jpg




IMG_20170517_223731.jpg


IMG-20170525-_WA0001.jpg


IMG-20170516-_WA0006.jpg
 
wow Luc, det ziet sjoon oet.
 
Ik heb een profilux maar heb die sensoren gewoon in mn water hangen kan dit eigenlijk wel? Want heb nu pas een nieuwe ph want die was stuk maar die moet ik nog installeren maar is het beter om ze net ondergedompeld te hebben in een houder?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dit is zeer afhankelijk van de gebruikte sensoren.
Een probe mag niet onder volledig onder water worden geplaatst als hij hervult kan worden.
De probes van de apex mogen eigenlijk wel volledig onderwater worden geplaatst.

Ik heb een profilux maar heb die sensoren gewoon in mn water hangen kan dit eigenlijk wel? Want heb nu pas een nieuwe ph want die was stuk maar die moet ik nog installeren maar is het beter om ze net ondergedompeld te hebben in een houder?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb een profilux maar heb die sensoren gewoon in mn water hangen kan dit eigenlijk wel? Want heb nu pas een nieuwe ph want die was stuk maar die moet ik nog installeren maar is het beter om ze net ondergedompeld te hebben in een houder?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wow Luc, det ziet sjoon oet.
sjiek wha ;)

Heb je weer netjes gemaakt. ����
Bedankt!
 
Dit is zeer afhankelijk van de gebruikte sensoren.
Een probe mag niet onder volledig onder water worden geplaatst als hij hervult kan worden.
De probes van de apex mogen eigenlijk wel volledig onderwater worden geplaatst.

Oke dan mogen de temp en ph sensoren van ghl waarschijnlijk ook wel helemaal onderwater want die zitten helemaal dicht en kunnen niet her vult worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Oke dan mogen de temp en ph sensoren van ghl waarschijnlijk ook wel helemaal onderwater want die zitten helemaal dicht en kunnen niet her vult worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Volgens mij heb ik ooit gelezen dat de sensoren van GHL niet helemaal onder water mogen.
 
Hoedje van de sensoren moeten boven water blijven bij ghl.

Gaaf Luc!
 
Hierbij wat foto's van het aquarium.
Zoals al eerder aangegeven.. wegens de verbouwingen is de bak een wat ondergeschoven kindje geworden.
De bak draait prima, maar heeft er zeer zeker beter bij gestaan (al heb ik zeker niets te klagen !)
Dit zal waarschijnlijk de laatste foto sessie van de bak zijn.. over een paar weken gaat hij leeg en kan de verbouwing aan de woonkamer beginnen... Vind het maar spannend, maar alles lijkt goed voorbereid.
Ook is de aquariumruimte in de garage volledig afgerond. Deze week installeer ik nog een groot kunststof palletbox om daar de stenen (die uit de bak komen) in te plaatsen.

In de afgelopen twee maanden had mijn rode acro de voorruit bereikt waardoor ik de ruit niet volledig kon poetsen.
Wegens het afbreken van de oude stekkenbak leek het mij ook niet verstandig de toppen weg te knippen.
Vandaag dacht ik een poging te wagen... wat COMPLEET is mislukt.
Voor het knippen:

DSC_0216.jpg


En erna.....

DSC_0226.jpg


Uiteraard brak de acro bij zijn voet en kon ik het hele stuk uit mijn bak vissen.
Gelukkig heb ik nu plek in de stekkenbak :)

Wat verdere foto's (bij sommige wat ge-experimenteerd met belichting, scherptediepte verhouding en ISO (die achteraf wat te hoog stond):

DSC_0274.jpg


DSC_0289.jpg


DSC_0290.jpg


DSC_0311.jpg


DSC_0349.jpg
 
Bovenaan