Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Luc's 3 meter

Heb drie jaar in Shanghai gewoond, het aqaurium moet je bezichtigen...ben je meteen in het centrum bij pearl tower.
En wil je naar een leuke kroeg op vrijdagavond, ga naar pudong en vraag aan de taxichauffeur blue marlin "dongsiu lu"
En op zondag morgen ga je naar metrostation Shanghai science and technoly museum en bezoek de market daar....je mond zal van verbazing open vallen.

have fun,
 
3 maanden later, en de bak begint er weer steeds beter uit te zien.
De koralen doen het redelijk goed, en het systeem is stabiel.
Merk wel dat ik nog wat moeite heb met het reguleren van de nutriënten.
Ook is het macro leven in de bak nog niet op orde.
Na een bezoek bij Nightwish twijfel ik om een Phytoplankton kweek op te gaan zetten.
Maar het is vooral weer genieten in de woonkamer!

Nieuwe start (3 maanden terug)

image2.jpg


En vandaag:

DSC_0225_EDITED.jpg


ps. merk dat de meeste foto's van het dagboek niet meer te zien zijn. Ik moet handmatig de extensies wijzigen (van postimg.cc naar postimg.cc wat niet meer mogelijk is.... balen).
 
De kleuren op de foto van vandaag zijn een stuk beter.
Wordt alweer een aardig gevulde bak [emoji106]
 
Hierbij een kleine update van mijn aquarium.
De bak doet het goed! Sommige koralen zijn naar mijn mening nog wat "flets", maar toch blijf ik tevreden met de resultaten na 5 maanden.
De overzichtsfoto is tijdens de avonduren gemaakt; dus ietswat blauwer t.o.v. mijn vorige foto.

1.jpg2.jpg4.jpg5.jpg6.jpg
 
Hierbij weer eens wat recentere foto's van mijn aquarium.
De bak draait goed en heb er veel plezier in, hij draait nu ongeveer weer 12 maanden.
Ik ondervind weinig problemen en de kleur en groeit zie ik maandelijks vooruit springen.

Alleen begin ik me langzaam zorgen te maken over de rode lobophyllia.
Ik heb dit dier nu bijna 10 jaar en blijft jaarlijks hard groeien.
Het gaat niet lang meer duren voordat hij tegen de voorruit aan gaat komen... en dan :)>?DSC_1123_00001_01.jpgDSC_1134_00001.jpgDSC_1133_000012.jpg
 
Hey Luc, ziet er mooi uit van hieruit, gelukkig gaat het goed met je nieuwe systeem en doorstart.
Heb jij nou de V1 of V2 van de C.C. lampen Luc.

gr. Marcel
 
Die lobo is een machtig stuk geworden, alleen door goede verzorging krijg je zo iets klaar, verhuizen is de enisgte optie denk ik, zo'n mooi koraal ga je echt niet kleiner maken, :cool:
 
Jammer dat je koraal over een tijdje moet gaan verhuizen. Voordeel is dat je weer een kleintje kunt halen en opnieuw kunt beginnen.
 
In het kort: TOPbak(y)Prachtige koralen:love::cool:
Bedankt!!

Hey Luc, ziet er mooi uit van hieruit, gelukkig gaat het goed met je nieuwe systeem en doorstart.
Heb jij nou de V1 of V2 van de C.C. lampen Luc.

gr. Marcel
Een mix van beide :). Dit zijn nog altijd de orginele prototypen van 2015, alleen heb ik in 2018 de optiek en PCB vervangen voor de nieuwe versie.
Die lobo is een machtig stuk geworden, alleen door goede verzorging krijg je zo iets klaar, verhuizen is de enisgte optie denk ik, zo'n mooi koraal ga je echt niet kleiner maken, :cool:
Jammer dat je koraal over een tijdje moet gaan verhuizen. Voordeel is dat je weer een kleintje kunt halen en opnieuw kunt beginnen.
Tja verhuizen.... geen haar op mijn hoofd die daar eigenlijk aan denkt.
Dan maar een extra stuk van het rif afbreken... ik verzorg het dier al 10 jaar.. daar doe je niet zo snel afstand van.
Verbaas me er wel over hoe hard hij nu groeit als ik de foto's zo zie.
 
Hierbij weer eens wat recentere foto's van mijn aquarium.
De bak draait goed en heb er veel plezier in, hij draait nu ongeveer weer 12 maanden.
Ik ondervind weinig problemen en de kleur en groeit zie ik maandelijks vooruit springen.

Alleen begin ik me langzaam zorgen te maken over de rode lobophyllia.
Ik heb dit dier nu bijna 10 jaar en blijft jaarlijks hard groeien.
Het gaat niet lang meer duren voordat hij tegen de voorruit aan gaat komen... en dan :)>?Bekijk bijlage 504218Bekijk bijlage 504219Bekijk bijlage 504220

Ziet er prachtig uit luc petje af man.
Mooie kleuren ook weer zeg.
Mooi dat alles weer goed gaat en de zin terug is.
Word tijd voor wat speciaaltjes ;-)
En voor de lobo heb ik wel een oplossing ;-)

Groetjes wesley
 
Snap je goed dat je die na 10 jaar niet weg wil doen.
Als verhuizen dan geen optie is, zit er maar 1 ding op...een grotere bak! 😁
 
Ben toch even in het archief gedoken.
De eerste foto van de lobo is gemaakt in Mei 2011.
Ik denk dat ik hem toen net een paar maanden had.

Ofwel 10 jaar was overdreven... hij is nu 8 jaar oud!
mei2011.jpg

Sommige vissen en koralen van deze foto heb ik nog steeds in de bak staan :)!
 
Bovenaan