Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Fish Tank Kings

Ik heb het gekeken en ben benieuwd naar jullie mening over het programma.

Eerlijk gezegd heb ik me groen en geel geërgerd aan het programma. Ten eerste het schreeuwerige drama toneelstukje wat al die auto en motor bouw shows hebben, maar goed, daar prik ik wel doorheen. Het gaat immers om de hobby.

Ik vond de bakken er eerlijk gezegd niet uit zien. Nu lag dat ook wel aan de vreemde maten, maar kom op al dat dode gekleurde koraal?? Het leek wel of alles van plastic was. 0,0 leven en een paar redelijk standaard vissen. Ik was niet onder de indruk.

Daarnaast ben ik eigenlijk best kwaad over hoe er met dieren wordt omgegaan. Er is een of andere mafkees geweest die het wel een goed plan vond om baseballen tegen het aquarium te laten gooien. Er zitten levende kwetsbare dieren in, daar ga je toch niet telkens keihard op het raam bonzen. Wat een stress zal dat geven. Dat icm al het vlijmscherpe dode koraal doet mij echt wachten op de eerste gewonde vissen in die bak. Schandalig dat dit idee tot uitvoering is gebracht. Die baas van dat bedrijf die het aquarium ging bouwen liep de hele show maar te roepen hoe belangrijk deze klus voor zijn bedrijf was, maar wat hij wel even vergat is dat hij alleen heel duidelijk heeft gemaakt dat het puur om de centen gaat en gevoel en respect voor zijn product ( de dieren dus ) 0,0 is.

Nee, ik had hele andere verwachtingen van dit programma...
 
we gaan om 21.00 maar eens kijken dan
 
Lekker leven hebben die vissen.
Zou een mooie bak zijn voor in een huis maar niet langs een honkbalveld . . .
 
lawaaierig schreeuwerig nietszeggend programma
echt amerikaans , veel klatergoud en een informatiewaarde van 0,0
heb het niet eens afgekeken , en zal er ook niet meer naar kijken
 
Gemist ! is er ergens een link waar je dit kan terug zien ? ik vind het niet terug !:(
 
Ik ben het wel met je eens Rico, het viel mij ook tegen.
Ik wist dat het programma over speciale "builds" zou gaan, en was eigenlijk nieuwsgierig hoe ze zulke projecten op zouden zetten.
In dit geval ging het om een publiciteitsstunt bij het openen van een nieuw honkbal stadion door een aquarium in de boarding te bouwen direct achter de slagplaat.
Dat in dit aquarium geen echt koraal kon/kan worden gebruikt lijkt me nog wel logisch, maar al het plastic zag er inderdaad niet uit. Ik ben overigens benieuwd of ze in de toekomstige afleveringen ook alleen plastic gebruiken.

Mijn teleurstelling zat hem meer in het feit dat je helemaal niets te zien kreeg over de techniek die gebruikt werd en hoe dat werd geïnstalleerd. Ook weinig info over viskeuze. Aan de andere kant: hoe geïnteresseerd zou de gemiddelde kijker daarin zijn? Vandaar waarschijnlijk al de aandacht voor het acquisitie traject en de dingen die daarna fout gingen in de planning (met de bijbehorende discussies): meer sensatie.

Ik kijk de volgende keer toch wel weer; hopelijk krijgen we dan ook eens wat te zien van wat grotere privé projecten daar ik hoop dat die wat natuurlijker worden opgezet.
 
heb het programma gister ook gezien. het gaat totaal niet om de vissen. Ze zetten een aquarium neer gooien er water in, doen er nog zou in, want zoutgehalte zat onder de 1000. En meteen daarna gooien ze er een emmer vol met vissen in. zonder overwennen of wat dan ook.
En maar roepen dat ze snel moeten zijn, omdat die klant thuis zou komen, en ze dan klaar moesten zijn, anders was alles mislukt??
Er stond bij die klant een rsm120 welke ze weggepakt hebben. Vol alg en lichten uit.

Vraag me trouwens af, hoe je die bakken schoonhoudt, met al dat plastic, zijn ook aparte maten bakken.
 
Typisch Amerkaans show-programma waarin de hoofdrolspelers - allemaal dus - datgene wat je net hebt gezien en gehoord nog een keer gaan uitleggen, alsof je suf, maf en gestoord ben.
Een Blacktip Reefshark van een klein metertje in een hoog cilindervormig aquarium met in het midden een gigantisch neprif.
Een zwemruimte voor het beestje van een kleine 70 cm tussen het "glas" en het neprif. Hij werd als het ware in het aquarium "gepleurd", ging er als een wilde vandoor - wat niet echt lukt in dit aquarium - en schoot door z'n snelheid bijna de bak weer uit.
Ik zat echt helemaal stijf in m'n stoel, wat een stelletje mafketels, het eerste wat er door me heen ging was dat het beestje zich helemaal zou openhalen aan het neprif.

Dat alles zag ik in nog geen 2 minuten tijd. Nooit meer, niks voor mij.
 
Normaal moet een zee aquarium 8 weken rijpen voor dat je een vis er in zet
Echt over trokken Amerikaans
Super nep koraal

Dus kortom nep programma 😉



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Beide programma's veelal gekeken en vaak met gemengde gevoelens inderdaad.
Echter, als je op de manier werkt zoals door velen beschreven is, dan is je bedrijf toch zo naar knoppen?

Is het niet gewoon een kwestie van televisiemaken en dus veel knippen en plakken?
Als je 2x een zeeaquarium bouwt, neerzet, vult met water en direct de vissen erin gooit dan is dat toch een duidelijke zaak. Hun klanten staan dan toch binnen een dag bij ze op de stoep?

Het omgaan met de dieren en hoeveel zwemruimte je ze geeft is ook een discussiepunt, maar dat wil ik hier even buiten beschouwing laten.
 
Al dit soort TV programma's over opknappen, verkopen, mooier maken dan iets is wordt de grens opgezocht. Kwalitatief vaak net acceptabel maar goed genoeg om er mee weg te komen voor de wet zullen we maar zeggen. Dit zal zeker in de states een belangrijk punt zijn, voor je t weet heb je een proces aan je broek.

Zelf ben ik werkzaam in de autoschade en zie dagelijks van die opknapprogramma's. Sommigen zijn werkelijk goed en profesioneel, anderen is gewoon gestuntel binnen de marge. Op de Nederlandse tv hebben we ook zo'n opknapprogramma gehad, daar heb ik wat auto's van gezien maar daarbij verschijnt toch wel het schaamrood op de kaken. Maar alles voor de TV he.

Fish tank kings en tanked enz, zullen echt weten wat ze doen en halen en leveren denk ik ook wel echt kwaliteitsspul. Een leverancier die met naam en toenaam wordt genoemd zal gebaat zijn bij het leveren van kwaliteit. Als die vissen allemaal binnen een week op de rug liggen zou je daar allang wat van hebben gehoord.

Je hoort en ziet nooit het achterliggende, misschien lopen er wel dikke onderhoudsprogramma's bij dit soort bedrijven. Of zijn er andere afspraken. Voor de opening ff n haai erin voor de show, daarna er weer uit en ander vis erin.

Lees je hier ook vaak zat. Als de vis te groot wordt mag deze terug naar de winkel of ga ik er een ander baasje voor zoeken.
 
Normaal moet een zee aquarium 8 weken rijpen voor dat je een vis er in zet
Echt over trokken Amerikaans
Super nep koraal

Dus kortom nep programma 😉



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Dit is een totaal andere manier van aquarium houden. Dit zijn vaak bedrijfsaquaria die i.v.m. bijvoorbeeld onderhoudskosten geen levendsteen en geen levende koralen gebruiken en dus geen opstartfase van 8 weken. Dat is iets waar veel mensen zich in vergissen[emoji6] .


Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 
Niet te vergelijken met onze hobby.
In sommige (lees: de meeste) gevallen gaan zij veel slechter met de vissen om als 'wij'.
Of gaan zij er goed mee om, en 'wij' veel te goed (misschien overdrijven en/of slaan wij wel door met onze regels/maatstaven) ?

Maar ik vind het leuk tijdverdrijf, ook al word ik soms ook moe van dat overdreven gedoe.
Toch blijf ik kijken.
 
Wat je ziet is puur entertement ,zij weten echt wel hoe het hoort ! En doen ook hoe het hoort ,maar volgens het progamma moet het wel lekker knallen en doen zij het ook ,ik vind het persoonlijk wel vermakelijk ,en maken af en toe echt mooie bakken met een goed stuk techniek eronder let daar maar eens op .:)
 
Bovenaan