Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Welkom! Waar vind je nuttige informatie over deze prachtige hobby?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanne

Tanne
Welkom bij je nieuwe hobby en welkom op dit forum!

Zeeaquarium houden is een prachtige hobby waar je veel plezier aan kunt beleven. Een belangrijke sleutel tot succes is weten waarmee je bezig bent. Je aanmelding op dit forum is daarin zeker een goede stap. In dit bericht staan enkele mogelijkheden om je kennis op een (nog) hoger niveau te krijgen.

Zelf houd ik alweer ruim 30 jaar zee-aquaria en was ik in 2001 één van de drie oprichters van dit forum. In de loop van de tijd is me opgevallen dat veel liefhebbers met dezelfde vragen en problemen worstelen. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb twee zee-aquariumboeken geschreven: Praktische handleiding voor het zeeaquarium, deel 1 en deel 2. Beide boeken zijn geschreven in begrijpelijk Nederlands. Je hoeft geen chemicus of bioloog te zijn om succesvol aquarium te houden. Beide boeken zijn uitgegeven in full colour met een mooie harde kaft.

Deel 1 bevat de basis overzichtelijk gepresenteerd.
Leverbaar in de aquariumwinkel en online onder meer bij bol.com, amazon.nl en Donner. Winkelprijs € 18,95

Deel 2 is een dik boek van 240 pagina’s vol unieke informatie en beelden. Vraag en antwoord, inzicht, inspiratie, suggesties voor bezettingen van aquaria (aangepast aan de grootte van de bak)… Je kunt beter vragen wat er níet in staat!
Leverbaar in de aquariumwinkel en online onder meer bij bol.com, amazon.nl en Donner. Winkelprijs € 23,95

De boeken voorzien duidelijk in een behoefte. Hoewel de meeste aquariumliefhebbers de boeken in de aquariumwinkel kopen, hebben beide boeken in de top 1000 van bol.com gestaan. De boeken zijn te verkrijgen in elke aquariumwinkel in Nederland en België en ook te bestellen bij elke boekwinkel in Nederland en België.

Op internet is veel informatie te vinden, vaak wel commercieel getint: gericht op bepaalde producten of methodes. Ook is het moeilijk overzicht te houden. De kosten voor de boeken verdien je makkelijk terug, omdat je minder onnodige kosten maakt en minder fouten maakt. Ik heb verder geen enkel belang iemand iets te verkopen omdat ik geheel onafhankelijk ben. Mijn doel is mensen te helpen meer plezier aan hun bak te hebben. Daar zit mijn plezier. Dat is ook de reden dat ik actief ben op dit forum. Nadat ik uit mijn eigen spaargeld een bedrag met drie nullen heb geïnvesteerd om het eerste boek verkrijgbaar te maken, vind ik het erg leuk om te zien dat ik, na aftrek van onkosten en nadat de belastingdienst zijn deel heeft gekregen, soms een visje kan kopen. Heel soms twee. Ik probeer dan nieuwe dingen uit en de resultaten deel ik.

Hieronder enkele links die nuttig kunnen zijn, ook naast mijn boeken:

Een tip: kijk naar het aquarium van degene van wie je advies aanneemt. Zo kun je inschatten wat er met zijn/haar kennis mogelijk is.

Seafriendlyreef heeft twee video’s gemaakt van mijn bak, dan heb je een idee wat er mogelijk is. Onderaan dit bericht kun je ze bekijken.

Veel plezier met je hobby toegewenst!

Groeten,
Tanne Hoff










top1000-2.jpg








Winkeliers kunnen de boeken bestellen bij De Jong Marinelife en bij Dennis van Houten im- en export.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan