Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

halogeen spotjes voor boven aquarium.

frankio

mvg frank/lisa/sharona...
is er bij iemand bekent wat de uitwerking van het licht is
als je van halogeen spotjes 50watt p/st. een lichtkap zou maken.
en ook makelijk dimbaar.
om b.v. blauw toe te voegen hoeft geen probleem te zijn heb hier zelf
profesionelen kleurenfilters die b.v. gebruikt worden in een disco deze zijn dikker
en kunnen veel warmte aan.
mvg frank.
 
Ik denk dat halogeen een minder goede keuze is, mn op het gebied van efficentie, vergeleken met de gangbare optie's T5, HQI en led. Je zult dus een hoger totaal vermogen moeten installeren om een vergelijkbare lichtopbrengst als van de andere lamptypen.
Hoewel halogeenlampen met verschillende kleurtemperaturen leverbaar zijn, tot daglicht aan toe, zal de kleurtemperatuur voor boven een zeeaquarium veel te warm zijn. Je kunt met een blauwfilter natuurlijk de andere kleuren tegenhouden zodat alleen blauw overblijft, maar het rendement dat je dan overhoud zal erg laag zijn. Beter kies je voor een lamptype dat speciaal ontworpen is om het gewenste spectrum (of een deel daarvan) rechtstreeks uit te zenden.
Nog een nadeel van halogeen zal zijn dat het spectrum bij dimmen ook nog naar de warme kant veschuift.
 
Je kan hier eens kijken, ik heb ze net zo'n 2 weken hangen geeft een schitterende kleurschakering alles wat een beetje fluor heeft geven een pracht kleur af.

Op aanraden van Erik ( Erica) aangekocht alleen had ik pech met de douane en moest wat bij betalen, maar!!!.... meer dan de moeite waard een aanrader.

Ik heb er nu 5 van 10 wat boven en erik 2 van 10 wat

precies de goede golf lengte 450/470 NM

hier de link.

http://www.ebay.de/itm/10W-LED-Fluter-Flutlicht-Strahler-Ausenstrahler-blau-Einbaustrahler-Scheinwerfer-/290646726732?pt=DE_Haus_Garten_Inneneinrichtung_Leuchtmittel&hash=item43abe5184c


G
r Ed
 
Je kan hier eens kijken, ik heb ze net zo'n 2 weken hangen geeft een schitterende kleurschakering alles wat een beetje fluor heeft geven een pracht kleur af.

Op aanraden van Erik ( Erica) aangekocht alleen had ik pech met de douane en moest wat bij betalen, maar!!!.... meer dan de moeite waard een aanrader.

Ik heb er nu 5 van 10 wat boven en erik 2 van 10 wat

precies de goede golf lengte 450/470 NM

hier de link.

http://www.ebay.de/itm/10W-LED-Fluter-Flutlicht-Strahler-Ausenstrahler-blau-Einbaustrahler-Scheinwerfer-/290646726732?pt=DE_Haus_Garten_Inneneinrichtung_Leuchtmittel&hash=item43abe5184c


G
r Ed

hoi ed,,
dank je wel voor de link hier kan ik wel wat mee
gr frank.
 
hoi ed,,
dank je wel voor de link hier kan ik wel wat mee
gr frank.

Dacht ik al zijn super die dingen en kosten geen scheet levering is zo'n 14 dagen onderweg geweest.

Succes ermee :) :) :)
 
Je kan hier eens kijken, ik heb ze net zo'n 2 weken hangen geeft een schitterende kleurschakering alles wat een beetje fluor heeft geven een pracht kleur af.

Op aanraden van Erik ( Erica) aangekocht alleen had ik pech met de douane en moest wat bij betalen, maar!!!.... meer dan de moeite waard een aanrader.

Ik heb er nu 5 van 10 wat boven en erik 2 van 10 wat

precies de goede golf lengte 450/470 NM

hier de link.

http://www.ebay.de/itm/10W-LED-Fluter-Flutlicht-Strahler-Ausenstrahler-blau-Einbaustrahler-Scheinwerfer-/290646726732?pt=DE_Haus_Garten_Inneneinrichtung_Leuchtmittel&hash=item43abe5184c


G
r Ed

En qua koralen groei ? zie je effect ? Is dit sterk genoeg voor sps ?
 
Nou dat is afwachten ik denk het wel, de golf lengte is wel goed dus daar licht het niet aan, het is nog te vroeg maar mijn koralen groeien zo al de pan uit.

Ik heb de gok genomen op aanraden van onze expert Erik, (alias Erica haha) en eens een paar uur gezocht, Erik is daar wel handig in. (nog bedankt Erik)

Het heeft voor mij (en de dieren) perfect uitgepakt met name de fluor dieren je weet niet wat je ziet het is echt ohhhhhhhhhhhhh en oooohhhhhhhhhhhhhh en ik ben toch al wat gewend moet ik zeggen.

Ik heb het dus als er bij, voor die paar wat extra een " kijk genot" .............................


Groet Ed
 
Bovenaan