Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

dastaco 2

bjorn30

Senior Forumlid
hey ,


ik bezit een dastaco .
heb over paar weken mijn kh omhoog moeten trekken tot 9,3 tot mijn waarden goed staan.
nu de kh terug stabiel stond was ik een week gestopt nu vandaag 6,3 :mad: zag het ook aan de koraaltjes :(

cal 450 ,maar als ik aan de draaiknop kom om hoger te zetten gaat mijn cal ook stijgen .
dus dan moet ik weer kh + toevoegen.

normaal als de cal en kh gelijk staan ,houd de dastaco hem toch van zelf stabiel ???

hoe denk ik er verkeerd over:confused::confused:

gr
 
Je DaStaCo krikt idd je kH en Ca in verhouding omhoog.
Een zeezout met een andere kH en Ca verhouding, kan echter je huidige kH en Ca balans telkens weer scheef trekken.
Ook bij een mogelijks grotere nitrificatie in je aquarium, zullen deze processen nog meer je kH doen laten zakken.
Of je doet iest verkeerd bij het testen van je Ca en/of Kh.
 
hallo Aïssa

Ik heb bij mij hetzelfde probleem. Vandaag KH opgekrikt naar 8.2 morgen KH gezakt naar de 7.
Het CA gehalte ligt op 450 en het MG op 1460 deze blijven verder stabiel.
Wat is hier aan te doen zodat de KH stabiel blijft.

gr jan


Je DaStaCo krikt idd je kH en Ca in verhouding omhoog.
Een zeezout met een andere kH en Ca verhouding, kan echter je huidige kH en Ca balans telkens weer scheef trekken.
Ook bij een mogelijks grotere nitrificatie in je aquarium, zullen deze processen nog meer je kH doen laten zakken.
Of je doet iest verkeerd bij het testen van je Ca en/of Kh.
 
hallo Aïssa

Ik heb bij mij hetzelfde probleem. Vandaag KH opgekrikt naar 8.2 morgen KH gezakt naar de 7.
Het CA gehalte ligt op 450 en het MG op 1460 deze blijven verder stabiel.
Wat is hier aan te doen zodat de KH stabiel blijft.

gr jan


Hallo Jan,

Ik had het ook maar er was een slangetje verstopt dus kijk even of je slangetjes allemaal open zijn en er geen vuil in zit.

Groed Dio
 
Hou uw Mg niet hoger dan 1350ppm
Verhoog een ietsje, je wateruitstroom qua volume, naar uw aquarium.
+
Er kunnen nog tal van andere redenen zijn, die van toepassing zijn op uw Aqua-medic reactor KR-1000

hallo Aïssa

Ik heb bij mij hetzelfde probleem. Vandaag KH opgekrikt naar 8.2 morgen KH gezakt naar de 7.
Het CA gehalte ligt op 450 en het MG op 1460 deze blijven verder stabiel.
Wat is hier aan te doen zodat de KH stabiel blijft.

gr jan
 
Bovenaan