Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

in plaats van gafzak

D

dutchguy10

Guest
Ik heb op mijn aquarium een gafzak om te filteren, velen vinden dit niks en ik vind het eerlijk gezegd ook niet alles.
Ik heb nu een ingeknipte gafzak met daar onderin filterwatten maar vind dit ook geen goeie constructie.

Dus mijn vraag is zijn er constructies zonder gafzak, en dat ik toch mijn water kan filteren zonder dat al het vuil in de sump komt?
En al heb je een ander systeem, wat is het voordeel van dit systeem en zijn er ook nadelen aan dit systeem dat je gebruikt?

Gr. René
 
Ik heb geen gafzak, zat elke keer verstop na 2 dagen. Ik denk dat als je sump goed werkt icm je afschuimer dat het vuil in je sump/afschuimer blijft.
 
Ik heb een PVC-buis diameter 200mm geplaatst onder de afloop van mijn bak...hierin een stekkenrooster met daarop filterwatten die ik dagelijks vervang...slechts 2 minuten werk/dag..staan ergens wel foto's van in men dagboek enkele pagina's terug....ook omdat ik die gafzakken beu was van elke dag te reinigen
grtz Joeri[
QUOTE=dutchguy10;904735]Ik heb op mijn aquarium een gafzak om te filteren, velen vinden dit niks en ik vind het eerlijk gezegd ook niet alles.
Ik heb nu een ingeknipte gafzak met daar onderin filterwatten maar vind dit ook geen goeie constructie.

Dus mijn vraag is zijn er constructies zonder gafzak, en dat ik toch mijn water kan filteren zonder dat al het vuil in de sump komt?
En al heb je een ander systeem, wat is het voordeel van dit systeem en zijn er ook nadelen aan dit systeem dat je gebruikt?

Gr. René[/QUOTE]
 
Ik gebruik zelf wél gafzakken die ik elke 3-4 dagen verwissel. Dat is minder werk dan elke dag (!) watten vervangen.
Ik heb meerdere gafzakken en als de laatste volloopt gooi ik alle andere in de wasmachine met het zeepbakje open.
Dus schoonnaken is één druk op de knop. Ik zie niet in hoe dat veel werk is.
 
Ik wissel de watten terwijl het diepvriesvoer ontdooit....maximum 2 minuten werk... en de vrouw ook gelukkig dat er geen vettige gafzakken in de wasmachine moeten... verder zaten die gafzakken elke dag verstropt hier....de watten ook,maar das gewoon wegsmijten en klaar
Ik gebruik zelf wél gafzakken die ik elke 3-4 dagen verwissel. Dat is minder werk dan elke dag (!) watten vervangen.
Ik heb meerdere gafzakken en als de laatste volloopt gooi ik alle andere in de wasmachine met het zeepbakje open.
Dus schoonnaken is één druk op de knop. Ik zie niet in hoe dat veel werk is.
 
RichardMestreech zei:
Ik gebruik idd ook een soort van rooster met filterwatten erop ideaaaaaaaal om de 2-3 dgn de zooi weg en klaar.

Heb je een fotootje Rich?
 
ja ik ben ook wel nieuwsgierig naar die methode zou wel fijn zijn geen gafzakken meer !!
groetjes remco
 
IK gebruik geen gafzak of filterwatten .
Ik heb nergens last van .
OP het moment dat ik door de bodem roerde ?
Staan alle koralen extra open .
Lijkt mij een win win situatie .
Groetjes ROb Charite
 
Wel een heel mooi ding maar iemand nog een goedkope oplossing
 
Bovenaan