Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mark's Coral Reef

Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Next 1

PA210043.jpg
PA210044.jpg
En dan nu de rest.
PA210049.jpg
PA210045.jpg
PA210051.jpg
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Next 2.
PA210053.jpg
PA210052.jpg
PA210056.jpg
PA210027.jpg
PA210028.jpg
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Laatste :)
Nog een paar oren maar helaas stonden de indo oren niet mooi open.
PA210030.jpg
PA210032.jpg
PA210036.jpg
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

markieeee zie mooie stukkies voor in me bakkie:p

en ben je al gewend aan de ruimte?

dat ik een half jaar naar een meter bakkie gekeken te hebben..toen kwam de 2 meter in me kamer en dacht wouuwwww wat een ruimte kijk de vissen zwemmen...en vind het nou al weer gewoon:p ondankbare vlegel he ik ..haha
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Oei..mooie button stekkies heb je er weer bij..leg er maar vast een steentje naast voor me.. :p;)
Je koralen staan er mooi bij verder! Jouw formaat bak spreekt mij in ieder geval erg aan..kan niet wachten tot ik zelf groter mag gaan. topjes

Naar aanleiding van je reactie in mijn dagboek heb ik nog wel een vraag voor je..heb 'm ook in mijn boekje staan maar hier weet ik zeker dat je 'm ziet..:rolleyes:
Waarmee knip jij het skelet van de Euphyllia? Wat kan ik het beste gebruiken hiervoor? Heb namelijk geen idee hoe stevig/hard het skelet is.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

markieeee zie mooie stukkies voor in me bakkie:p

en ben je al gewend aan de ruimte?

dat ik een half jaar naar een meter bakkie gekeken te hebben..toen kwam de 2 meter in me kamer en dacht wouuwwww wat een ruimte kijk de vissen zwemmen...en vind het nou al weer gewoon:p ondankbare vlegel he ik ..haha

Hahaha zijn inderdaad erg mooie stukken en zeker veel verschillende bij als je ooit in de buurt bent en dat weet je van te voren wil ik best wel een keer wat stekjes voor jou maken hoor :) maja daarvoor moeten de meeste wel een stuk gegroeid zijn.
Gewend aan de ruimt pfff hahaha ik denk er alweer een stuk aan maar dat gaat hem zeker niet worden maar zou wel mooi zijn ik moet nog steeds een stuk rif opbouwen heb wat stukken steen in de sump liggen en een een hoop stukken in een emmer met oud zeewater uit mijn bakkie zodat hier al wat bacterie leven kan gaan leven.
Maar ik deel jou mening ik dacht eerst ook echt Wouuwwie wat een ruimte maar nu vindt ik het ook al vrij normaaltjes maar ik vindt het nog steeds erg mooi.
Oei..mooie button stekkies heb je er weer bij..leg er maar vast een steentje naast voor me.. :p;)
Je koralen staan er mooi bij verder! Jouw formaat bak spreekt mij in ieder geval erg aan..kan niet wachten tot ik zelf groter mag gaan. topjes

Naar aanleiding van je reactie in mijn dagboek heb ik nog wel een vraag voor je..heb 'm ook in mijn boekje staan maar hier weet ik zeker dat je 'm ziet..:rolleyes:
Waarmee knip jij het skelet van de Euphyllia? Wat kan ik het beste gebruiken hiervoor? Heb namelijk geen idee hoe stevig/hard het skelet is.
Ja ik weet het ik moet binnenkort maar eens een keer wat stekjes buttons :) tevens gaan we dan de stekjes die nog niet op grotere steentjes liggen de ruimte geven om te groeien.

O ja stekken ik heb het met een grote (Knipex) kniptang gedaan voor elektro draad maar dit raad ik je zeker wel af als je onderwater gaat knippen Roest en niet zeewater bestendigen tangen zijn geen vrienden van elkaar.
Als je een keer 30€ overhebt wat ik ook nog een keer over wil houden denk ik dat de beste keuze een Coral clipper is.
http://www.reef-center.nl/webshop/coral-clipper-heavy-duty-p-2286.html
O
f deze
http://www.reef-center.nl/webshop/coral-clipper-precision-p-2285.html

D
ie heeft reefcenter voor een mooi prijsje liggen.
Maar knip wel echt bij het begin van de uitgroeiende takken en kijk uit soms kan een stukje wel wat splinteren.
Ik raad dan ook aan om rondom je hamertjes de wat langere stukjes te pakken en de kleine stukjes te laten voor wat ze zijn die komen een andere keer wel weer en je zal zien als de hamertjes gesnoeid is dat de overige stukken weer wat meer ruimte krijgen en vervolgens is jou hamertjes zo weer gegroeid en heb je het idee dat er niet veel weg is gegaan :)
Je kan dus best wel wat snoeien en denken van das wel veel maar je hebt hem zo weer terug op een erg mooi formaat.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Ja ik weet het ik moet binnenkort maar eens een keer wat stekjes buttons :) tevens gaan we dan de stekjes die nog niet op grotere steentjes liggen de ruimte geven om te groeien.

O ja stekken ik heb het met een grote (Knipex) kniptang gedaan voor elektro draad maar dit raad ik je zeker wel af als je onderwater gaat knippen Roest en niet zeewater bestendigen tangen zijn geen vrienden van elkaar.
Als je een keer 30€ overhebt wat ik ook nog een keer over wil houden denk ik dat de beste keuze een Coral clipper is.
http://www.reef-center.nl/webshop/coral-clipper-heavy-duty-p-2286.html
O
f deze
http://www.reef-center.nl/webshop/coral-clipper-precision-p-2285.html

D
ie heeft reefcenter voor een mooi prijsje liggen.
Maar knip wel echt bij het begin van de uitgroeiende takken en kijk uit soms kan een stukje wel wat splinteren.
Ik raad dan ook aan om rondom je hamertjes de wat langere stukjes te pakken en de kleine stukjes te laten voor wat ze zijn die komen een andere keer wel weer en je zal zien als de hamertjes gesnoeid is dat de overige stukken weer wat meer ruimte krijgen en vervolgens is jou hamertjes zo weer gegroeid en heb je het idee dat er niet veel weg is gegaan :)
Je kan dus best wel wat snoeien en denken van das wel veel maar je hebt hem zo weer terug op een erg mooi formaat.

Ik ga sowieso niet onder water knippen. Ik denk dat ik bij het verversen van mijn bak het water opvang in een zoutemmer en dan het koraal daar tijdelijk even in plaats. Uiteraard zorg ik er eerst voor dat alle poliepen ingetrokken zijn. In de grote emmer kan ik dan mooi de stekken knippen en idd bij de voet van het koraal.

Thnx voor de link..die heavy duty tang lijkt me wel ideaal!
 
Ik ga sowieso niet onder water knippen. Ik denk dat ik bij het verversen van mijn bak het water opvang in een zoutemmer en dan het koraal daar tijdelijk even in plaats. Uiteraard zorg ik er eerst voor dat alle poliepen ingetrokken zijn. In de grote emmer kan ik dan mooi de stekken knippen en idd bij de voet van het koraal.

Thnx voor de link..die heavy duty tang lijkt me wel ideaal!

Dat doe je goed dan deze tang staat ook nog bij mij op het verlanglijstje maar moet nog maar even wachten eerst de komende rekeningen en wintersport maar betalen.

Succes met het stekken laat me wat maar weten als het gelukt is en mocht je een keer in de buurt komen houdt ik me aanbevolen voor 1 kopje daar die van jou net anders gekleurd is.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Nou hopelijk is dan aankomende vrijdag toch echt de dag van de nieuwe visjes.
Het heeft een hele tijd moeten duren maar ze gaan er nu toch ech komen.

2 mooie Halichoeres iridis lipvisjes
En een koppeltje Randalli goby met garnaaltje hopelijk zit er ook nog een poetsgarnaaltje bij daar ik deze helaas niet meer heb.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Nou hopelijk is dan aankomende vrijdag toch echt de dag van de nieuwe visjes.
Het heeft een hele tijd moeten duren maar ze gaan er nu toch ech komen.

2 mooie Halichoeres iridis lipvisjes
En een koppeltje Randalli goby met garnaaltje hopelijk zit er ook nog een poetsgarnaaltje bij daar ik deze helaas niet meer heb.

ahh zelfde smaak.. lipvisje liefs ook koppel..zwem bij onze sponser een mooie..zag hem in duitseland maar zat ik showbak wou hem meenemen maar deed ze niet weg.best een grote en een hele mooie zwommen er 2.. erg nuttig ook..

enne laat ze maar groeien;) komt goed tnxx

gr
sander
 
ahh zelfde smaak.. lipvisje liefs ook koppel..zwem bij onze sponser een mooie..zag hem in duitseland maar zat ik showbak wou hem meenemen maar deed ze niet weg.best een grote en een hele mooie zwommen er 2.. erg nuttig ook..

enne laat ze maar groeien;) komt goed tnxx

gr
sander

Gaat goed komen hoop ik heb ze besteld via Reefcenter.
Zag ze bij iemand op de foto van zijn oude rifje en was meteen verkocht toen had ik zoiets die wil ik ook.
Dat groeien komt goed.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Helaas gisteren wat minder goed nieuws gekregen.
De afspraak van de visjes is verzet naar vanavond en tevens is het koppeltje Halichoeres iridis overleden bij de leverancier,
vanavond komt dus alleen het symbiose koppeltje erbij en verder geen lipvisjes meer :(.

Dan laat ik het maar even zo en wacht wel weer op wat meer euro's heb en ga ik eerst sparen voor nieuwe stromings pomp de Tunze 6055 met de Multi controller 7096 die ik dan voor mijn verjaardag wil gaan bestellen.
Tevens wil ik dan op een later tijdstip een keer de andere goedkope stromings pomp van 5000 l/u vervangen door een Tunze 6055 maar dat is om de kosten eventjes te drukken en dit te verspreiden over een paar maanden en deze kan ik dan mooi aansluiten op de multi controller.

Misschien ooit in de toekomst dat de overige pompen ook vervangen gaan worden maar eigenlijk ben ik nog best te vreden over de Hydor Evo's 2800.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Gisteren avond dan toch weer 2 nieuwe vissen toe kunnen voegen aan mijn vis bestand.
Helaas waren het geen setjes/koppeltjes maar ik geloof wel dat martijn er zijn best voor gedaan heeft.
Het is geworden 1 Goby en 1 lipvisje (Halichoeres irridis)

Hopelijk bij thuis komst dat ik ze allebij nog vrolijk in mijn aquarium zie zwemmen ben erg benieuwd en hopelijk komt er nog een lipvisje bij.
Tevens afgesproken niet 1 maar 2 symbiose garnaaltjes toe te voegen daar ik het wel heel leuk vindt ook mijn andere gobys een maatje te geven.

Daarnaast staat toch echt wel op de wishlist de Tunze 6055 met 6096 Multi controller.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Hier alvast een fototje van het lipvisje :)
Net thuis was hij waarschijnlijk al gaan slapen maar toen ik van mijn werk thuis kwam wel eventjes snel een fototje kunnen maken.

PA290049.jpg
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Mooi visje, heb hem nog nooit gezien, volgende keer als ik kom neem ik stiekem een schepnetje mee en een emmertje ;-)

Haha ja het is echt een mooi visje en ik wil er eigenlijk 2 dus moet er nog eentje meer in komen.
Volgende keer wordt er bij binnenkomst dus gecontroleerd op schepnetjes :p
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Hoe is het nou met je aquarium?
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Gaaf mark!!! daar wil ik ook een koppeltje van..erg mooi:biggrin:

hoe gaat het met je tank?

gr
sander
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Hoe is het nou met je aquarium?
Bakkie draait goed nu en alle visjes hebben het naar hun zin.
Gaaf mark!!! daar wil ik ook een koppeltje van..erg mooi:biggrin:

hoe gaat het met je tank?

gr
sander
Hoi Sander,

Tank draait erg lekker mag niet klagen en het lipvisje doet het ook erg goed ben er erg blij mee.
Helaas ging het Prive wat minder laatste weken omdat het erg slecht met mijn moeder ging dus ben ik erg weinig thuis geweest en heb ik wat minder aan mijn rifje kunnen doen.
Maar gelukkig gaat dat weer wat beter en heb ik gisteren toch een hele fijne verjaardag gehad en veel gezellige mensen over de vloer gehad.
Vandaag op mijn echte verjaardag lekker rustig aan doen en de visjes ook eens wat extra verwennen :)
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

gefeliciteerd percula ex fam:p fijn dat je verjaardag heb gevierd onder rotte omstandigheden..weet hoe je je voelt zit ook in die situatie en nog een hoop erbij..vanwege ik veel op forum ben met filmpjes en foto's meer voor afleiding..

hoop dat alles goed komt!!! dat je toch nog een hele fijne verjaardag mag hebbenHappy birthdayuitsteeekend...veel geluk!!!

gr
sander en linda
 
Bovenaan