Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mark's Coral Reef

Aquadema

Senior Forumlid
Jaja dan is vandaag eindelijk de dag gekomen dat mijn nieuwe aquarium gehaald werd.

Vanmorgen samen met mijn beste maatje zijn bus leeg gemaakt even een pakje tempex bij de praxis gehaald en een volle doos met dekens meegenomen voor het vervoer.
Na ongeveer een uurtje in de bus gezeten te hebben geariveerd op plaats van bestemming en het aquarium netjes in zijn bus geladen zodat het niet kapot kon gaan tijdens het rijden, eenmaal weer thuis het meubel en aquarium door de trappen hal 4 trappen omhoog moeten sjouwen en geplaats in de woonkamer.
20120721_123756.jpg20120721_123751.jpg

Nu hij op de plek staat waar ik hem hebben wil het aquarium compleet water pas gesteld en even rust gepakt achter de computer om een nieuw dagboek te gaan schrijven en weer een beetje op krachten te komen :)

Zo staat hij er nu bij.
20120721_153622.jpg

En dan nu de overloop even schoonmaken en vast gaan vullen met water .
Meer foto's zullen natuurlijk snel volgen.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Mooi aquarium heb je gekocht! Hopelijk kun je snel alles overzetten, ga je dagboek volgen!
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

succes met het aquarium zo te zien is het een bekende brabandse bak uit oudenboch
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Bedankt allemaal.

De verlichting moet nog wel opgehangen worden maar zeewater maak ik er nu al in aan.
Heb hem al een stukje gevuld met osmose water en zout heb er nu een stromings pomp van 5000l/u opstaan en de verwarming staat ook al aan.
En inderdaad het aquarium is van Wout uit Oudenbosch geweest.

Hier alvast een foto met wat water en licht.
P7220002.jpg
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

ziet er goed uit Mark!!! ex percula:p hier ga je heel veel plezier mee beleven mooi opbouwen voor ruimte voor de koralen...

erg benieuwd verders!!! veel geluk ermee heb je toch rap gedaan;)

greetz
sander
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Thanx gaat zeker goed komen het is wel even wennen met deze grote want dit scheelt wel veel maar ben erg blij want ziet er super uit.

Moet nog wel een paar dingen bestellen maar dat moet even wachten op de payday daar ik het even rustiger aan doe met de euro's helaas ook nog opgelicht via marktplaats afgelopen weekend helaas moet dus de bestelling bij stunning corals nog een paar dagen wachten maja toch een super weekend gehad met mijn maatjes en fijne start van de vakantie met het aquarium en vandaag ook een super leuke dag gehad.

Dan wordt het tijd dat de percula nu op particulieren aangeboden gaat komen.

Tot nu toe de techniek achter de 130cm
Aquarium 130x60x60 Sump 110x40
Verlichting 2x150w HQI 2x54w T5 Blue
Afschuimer Deltec Turbo 1250
Opvoer Eheim 1260
Fauna Marin Balling Light + GHL SA3
 
Laatst bewerkt:
Heel veel succes met de doorstart.

Erg mooie bak heb je gekocht..

Gaan het volgen :)
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Heel veel succes met de doorstart.

Erg mooie bak heb je gekocht..

Gaan het volgen :)
Thanx ik ben er ook erg blij mee en hopelijk gaat alles lekker zonder tegenslagen maar doe het wel lekker rustig aan.

En een kleine update :)

Zojuist even het water gemeten van mijn nieuwe aquarium en de refractometer gaf een mooie waarde aan dus maar even 50 liter water uit de nieuwe bak gewisseld met die van de percula en meteen in allebei de aquaria wat bacteriën toegevoegd.

Hopelijk kweken de bacteriën zo iets meer met het water wat uit mijn percula komt en het toevoegen ervan.

Wordt vervolgd.
 
Gewoon voordat je percula leeg haalt veel water in je nieuwe bak pompen..
Is alleen maar beter..

Opgelicht via mp helaas gebeurt dat nog te vaak..

Gaat wat moois worden daar ;-)
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Zozo gisteren de laatste spulletjes binnen gekregen die ik heb besteld bij Reef Center die ze persoonlijk is af komen gooien.
Super levering en wat bleek haha kennen we elkaar al via de meetings die we bij ons in de regio wel een houden.

Toppie ! en nu kan het aquarium compleet gemaakt gaan worden, weer wat ideetjes opgedaan en nu proberen deze uit te werken en weer een top bak te gaan maken.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Das geen verkeerd bakje Mark :)
Groetjes Rob Charite
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

toppie!!! en natuurlijk weer erg benieuwd!!:) gaat het zeker worden een top bakkie!!
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Bedankt ga ik er zeker van proberen te maken .

Zojuist maar even mijn vader gebeld en die gaat me maandag voorzien van een stukje glas van 20cm x 40cm zodat ik het extra vak in mijn sump voor de DSB-Refugium kan maken en hopelijk maandag avond dus meteen kan lijmen met de kit die ik gisteren binnen heb gekregen.
Ik denk dat ik het vak ongeveer 20x40x40 maak zodat ik er ook eventueel een vis appart in kan houden voor je weet ooit nooit.

Zojuist nog maar eens 50 liter extra zoutwater aangemaakt zodat ik 50 liter van de percula in de 130 kan doen en het verse water voor de percula ga gebruiken.

Ik heb nog wel wat stukken levend steen of vul steen nodig om het rif straks mee te gaan vullen maar dat moet ik nog even kijken dat ik wat kan overnemen van iemand. Iemand nog wat over geef maar een gil :biggrin:

Dadelijk de overloop eens goed schoonmaken en het pvc werk weer terug plaatsen en even testen zodat ik geen lekkages heb :p
 
Zo vandaag de gehele overloop uit elkaar gehaald en alles alvast grondig schoongemaakt.
Geplande waterwissel 50l gaat morgen gebeuren en hopelijk kan ik meteen het nieuwe glasschap lijmen in de sump.
En gelijk even de verlichting ophangen.

Tevens heb ik 3 grote stukken dood levend steen in een zoutemmer met osomose en fosfaat killer staan en een stromings pomp die hopelijk eind deze week ook meteen met de opbouw het nieuwe aquarium in kunnen.

Dat was het weer voor vandaag.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Vandaag weer lekker wat aan het klussen aan het aquarium .
Zojuist de pompen lekker schoongemaakt en tevens de sump ook netjes gemaakt en het nieuwe vak afgemaakt zodat het getest en gespoeld kan worden.
Meteen het meubel onderin schoongemaakt en een achterwand erin geplaatst zodat ik hier netjes mijn stroomvoorziening op kan monteren.
Hierbij 2 fotos en stiekem een nog een klein beetje van de percula te zien.

P8020007.jpg
P8020005.jpg
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Leuk om te zien dat je lekker doorgaat met de hobby en een nieuwe stap hebt gezet! Ben benieuwd hoe het gaat worden! Succes!
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Ik ben ook benieuwd haha.

Gisteren nog een plaat laten zagen die aan de boven kant van het meubel komt waar ik de dj switch op ga bevestigen en waarschijnlijk de doseer unit van GHL.
Tevens al wat stroom voorziening gemonteerd zodat alles straks netjes vast gemaakt kan worden en ook naar mijn zin is.

Hier dan nog 2 foto's van gisteren al weer een stapje verder de sump gevuld met water om deze te testen en deze heeft de nacht goed doorstaan ook met verwarming erin en de stroom voorziening is ook alweer een stapje verder.

P8030003.jpg
P8030004.jpg
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Ziet er al goed uit Mark, lekker bezig !

Leg je ook een aparte groep aan voor dit aquarium of hoeft dit niet ?
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Ziet er al goed uit Mark, lekker bezig !

Leg je ook een aparte groep aan voor dit aquarium of hoeft dit niet ?
Thanx Bram,

De sump kan er weer in ik ben nu klaar met de onderkast natuurlijk nog even op de foto gezet haha.
Dan nu even een paar stukken levend steen ophalen in Best en morgen krijg ik nog wat uit Geldrop gelukkig allemaal lekker dichtbij.

P8030002.jpg
P8030003.jpg
 
Bovenaan