Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

artikel in het blad

zee

master fo rum lid
ik vraag me eigenlijk af waarom weer de aquarium van luc , die ik al zovaak ben tegen gekomen in bladen.
weer in staat?
er zijn toch wel meer mooije aquarium te vinden, behalve dat van luc.
 
Kom maar op met voorstellen....wie weet

ik vraag me eigenlijk af waarom weer de aquarium van luc , die ik al zovaak ben tegen gekomen in bladen.
weer in staat?
er zijn toch wel meer mooije aquarium te vinden, behalve dat van luc.
 
je kan informatie inwinnen bij bedrijven die speciale projecten doen of onder houden, die in winkels staan.
of een aquarium op je werkplek.
ik ben ooit een lipvis gehaalt , die nog altijd rondzwemt bij mij.
maar de aquarium stond bij een bedrijf in amsterdam.
was een aparte ervaring , moet toen een veiligheid helm dragen en langs de bewaking om dan bij de betrefde aquarium te komen.
maar zal gerust wel meer aquarium hebben staan op werkplekken.
 
Jan Harbers Re: artikel in het blad.Kom maar op met voorstellen....wie weet

Beste Jan,

Na aanleiding van een onderwerp elders op dit forum: Is het misschien een idee om Nicolai uit Drogeham te benaderen? Niet geschoten is altijd mis!
 
Om even een 'bommetje' te leggen. Moeten er überhaupt aquaria besproken worden in het blad? Daarvoor hebben naar mijn mening de dagboeken op het forum al. Ik vind het aquarium (en het systeem er omheen) van Luc persoonlijk één van de mooiste die ik ooit heb gezien en bewonder zijn inzet voor het aquarium zelf en de hobby in het algemeen. Echter met het dagboek dat hij heeft op het forum is/was het artikel in het blad voor mij niet nodig geweest.

Ook een aquarium dat niet op het forum staat hoeft voor mij niet in het blad geplaatst te worden om te tonen/bespreken. Een artikel kan nooit alles laten zien/bespreken dus je kunt dan alsnog nergens heen met je vragen over het aquarium en je kunt daarna ook niet de ontwikkelingen van het aquarium blijven volgen.

Dan zie ik liever een reisartikel zoals dat er is geweest naar Thailand waarbij ook een bezoek wordt gebracht aan lokale aquarianen om te laten zien hoe de hobby daar word beleeft. Of een aquarium bespreking bij een ervaringsdeskundige waarbij de doel van het artikel het bespreken van een techniek/methode zoals zeovit, bio-pellets, skimmerless, (R-)DSB, refugium, etc. is.

Net zo min als dat er een aquarium van de maand (kwartaal/jaar) verkiezing/bespreking is op het forum hoeft die er voor mij ook niet te komen in het blad.
 
Nou Jan,
Dat is dan het einde van je boekje.

MabuyaQ, alles staat toch al op internet, ook het Thailand aquarium.
Daarbij is dit een slecht voorbeeld van hoe daar aquarium gehouden wordt, maar als ik een paar miljoen te besteden heb mogen zij uit Thailand ook bij mij eens komen filmen:p als voorbeeld hoe wij het doen.

mvgr
twan

Om even een 'bommetje' te leggen. Moeten er überhaupt aquaria besproken worden in het blad? Daarvoor hebben naar mijn mening de dagboeken op het forum al. Ik vind het aquarium (en het systeem er omheen) van Luc persoonlijk één van de mooiste die ik ooit heb gezien en bewonder zijn inzet voor het aquarium zelf en de hobby in het algemeen. Echter met het dagboek dat hij heeft op het forum is/was het artikel in het blad voor mij niet nodig geweest.

Ook een aquarium dat niet op het forum staat hoeft voor mij niet in het blad geplaatst te worden om te tonen/bespreken. Een artikel kan nooit alles laten zien/bespreken dus je kunt dan alsnog nergens heen met je vragen over het aquarium en je kunt daarna ook niet de ontwikkelingen van het aquarium blijven volgen.

Dan zie ik liever een reisartikel zoals dat er is geweest naar Thailand waarbij ook een bezoek wordt gebracht aan lokale aquarianen om te laten zien hoe de hobby daar word beleeft. Of een aquarium bespreking bij een ervaringsdeskundige waarbij de doel van het artikel het bespreken van een techniek/methode zoals zeovit, bio-pellets, skimmerless, (R-)DSB, refugium, etc. is.

Net zo min als dat er een aquarium van de maand (kwartaal/jaar) verkiezing/bespreking is op het forum hoeft die er voor mij ook niet te komen in het blad.
 
Nou Jan,
Dat is dan het einde van je boekje.

MabuyaQ, alles staat toch al op internet, ook het Thailand aquarium.
Daarbij is dit een slecht voorbeeld van hoe daar aquarium gehouden wordt, maar als ik een paar miljoen te besteden heb mogen zij uit Thailand ook bij mij eens komen filmen:p als voorbeeld hoe wij het doen.

mvgr
twan

Ik heb een abbo op het blad en zal dat ook houden met of zonder 'dagboeken' want ik lees/leer er iedere keer weer wat uit. Natuurlijk valt er ook wat te leren uit een aquariumportret, maar dat is nou juist de rede waarom je vooral hier op het forum de dagboeken moet lezen omdat daar dus nog veel meer in staat.

Dat alles op internet te vinden en aardig wat zelfs hier op het forum klopt helemaal en dus niet alles wat in het blad staat is nieuw(s) voor iedereen. Alleen staan de meeste dingen die in het blad worden besproken niet zo mooi bij elkaar als in een aquarium dagboek. Als je alles van één specifiek aquarium en de methode van die aquariaan wilt weten lees je een heel dagboek en dat is het dan. Heb je de zelfs de keuze om het te blijven volgen in ontwikkeling.

Als je datzelfde in het algemeen wilt weten over een methode/techniek/biologie/chemie/soort etc. dan is dat een uitdaging om te doen, de serie over Calcium bespreekt heel goed de verschillende methodes met voor en nadelen per methode en de werking ervan. Om diezelfde informatie hier op het forum bij elkaar te krijgen ben je ff bezig. Dat staat allemaal niet netjes bij elkaar op het forum of op internet en velen zullen de wetenschappelijk achtergrond soms ook links laten liggen waar dat soms wel helpt om dingen te verbinden. Dat is dan ook de meerwaarde van het blad omdat ze de laatste stand van zaken (inclusief wetenschappelijke kennis) mooi kunnen bundelen in een artikel en dan kan iedereen op basis daarvan lekker verder snuffelen op internet als ze dat willen.

Dat het Thailand aquarium op internet staat weet ik, maar mijn Thais (en nog wat andere talen) is niet van dien aard dat ik standaard op een Thais forum ga zitten zoeken naar aquaria in het buitenland (en ja ik weet dat deze bak op ReefCentral staat maar ook dat forum zal niet door iedereen gelezen (kunnen) worden). Daarnaast staan er genoeg vergelijkbare pareltjes uit Thailand op RC en het Thaise forum die aantonen dat dit een 'representatief' voorbeeld is.

Overigens heb jij zeker geen miljoenen nodig om als voorbeeld te dienen van hoe wij hier, op ons best, een aquarium houden. Naast dat ik je aquarium, toen ik nog meer beginner was dan nu, 'live' heb gezien wordt dat ook bewezen in je dagboek. Laten ze maar vooral vanuit Thailand een keer bij je komen kijken, zeker weten dat ook zij daar nog wat van kunnen leren en dat het zeker de moeite waard is om de film te bekijken.
 
Om even een 'bommetje' te leggen. Moeten er überhaupt aquaria besproken worden in het blad? Daarvoor hebben naar mijn mening de dagboeken op het forum al. Ik vind het aquarium (en het systeem er omheen) van Luc persoonlijk één van de mooiste die ik ooit heb gezien en bewonder zijn inzet voor het aquarium zelf en de hobby in het algemeen. Echter met het dagboek dat hij heeft op het forum is/was het artikel in het blad voor mij niet nodig geweest.

Ook een aquarium dat niet op het forum staat hoeft voor mij niet in het blad geplaatst te worden om te tonen/bespreken. Een artikel kan nooit alles laten zien/bespreken dus je kunt dan alsnog nergens heen met je vragen over het aquarium en je kunt daarna ook niet de ontwikkelingen van het aquarium blijven volgen.

Dan zie ik liever een reisartikel zoals dat er is geweest naar Thailand waarbij ook een bezoek wordt gebracht aan lokale aquarianen om te laten zien hoe de hobby daar word beleeft. Of een aquarium bespreking bij een ervaringsdeskundige waarbij de doel van het artikel het bespreken van een techniek/methode zoals zeovit, bio-pellets, skimmerless, (R-)DSB, refugium, etc. is.

Net zo min als dat er een aquarium van de maand (kwartaal/jaar) verkiezing/bespreking is op het forum hoeft die er voor mij ook niet te komen in het blad.

Wat een belachelijke redenatie om dit forum en het blad te koppelen. Je moet het los zien. Niet alle mensen zitten op dit forum en hebben er ook geen behoefte aan. Andersom is het ook zo dat niet alle forumklanten een abonnement hebben op het blad. Als je denkt dat dit forum de hele zeewater hobby in Nederland vertegenwoordigt, dan zit je er behoorlijk naast! Weet je hoe ze dat noemen? Tunnelvisie. Ik zou zeggen: Doe je oogkleppen eens af en kijk eens om je heen. En dan bedoel ik niet alleen maar op dit foum. (Zonder trouwens iemand te kort te doen. Zowel het blad als het forum vindt ik klasse!!)
 
Wat een belachelijke redenatie om dit forum en het blad te koppelen. Je moet het los zien. Niet alle mensen zitten op dit forum en hebben er ook geen behoefte aan. Andersom is het ook zo dat niet alle forumklanten een abonnement hebben op het blad. Als je denkt dat dit forum de hele zeewater hobby in Nederland vertegenwoordigt, dan zit je er behoorlijk naast! Weet je hoe ze dat noemen? Tunnelvisie. Ik zou zeggen: Doe je oogkleppen eens af en kijk eens om je heen. En dan bedoel ik niet alleen maar op dit foum. (Zonder trouwens iemand te kort te doen. Zowel het blad als het forum vindt ik klasse!!)

Uhm, wel eens gekeken naar de redactie, medewerkers, auteurs van het blad en de beheerders, (eigenaars), moderators en vooraanstaande leden (waarvan een aantal voorheen een 'funtie' hebben gehad op het forum) op dit forum. Meer overeenkomsten dan verschillen. Daarnaast is dit het enige forum waar het blad een eigen rubriek heeft (met een groter onderschrift dan van welke andere rubriek!?) en ook binnen de rubriek mededelingen en niet als sponsor (zijn ze dan of niet!?), waar er ook reclame gemaakt wordt voor het blad in de header van het forum (gelukkig ook voor andere zaken). Daarnaast staat er in bijna iedere editie ergens wel een keer een referentie naar www.zeewaterforum.info. Dus beweren dat er geen koppeling is is een minstens even belachelijke redenatie.

Daarnaast vertegenwoordigd dit forum zeker niet de hele zeewater hobby, ik ben lid van nog 3 Nederlandstalige fora over zeewater, heb een abonnement op dit blad maar ben inderdaad geen lid van een vereniging die wel of niet op Vivarium of welke andere beurs staan waar ik ook wel eens kom. Kortom ik heb zeker geen last van tunnelvisie. Ik geef alleen mijn mening op dit forum over een blad waar ik abonnee van ben in een onderwerp over een bepaald soort artikelen waar ik niets/minder mee heb en geef daar mijn motivatie voor. Mag je het mee eens zijn of niet als lid van het forum, als mede abonnementhouder of als beide dat heeft dus niets met tunnelvisie of oogkleppen te maken. Ik schrijf duidelijk dat het mijn mening is en dat ik het vind en ik verwijt niemand tunnelvisie of het op hebben van oogkleppen omdat ze iets anders kunnen, zullen en mogen vinden of ze dan wel of niet een abonnement hebben en/of lid van het forum zijn.

Schijnbaar kunnen sommige mensen alleen niet tegen een 'tegengeluid' dus om dan maar in jouw straatje af te sluiten. Ik ben het 100% eens met je laatste zin in bovenstaande quote.

.
 
jullie mogen wel bij mij langskomen ;)
 
Hoi,

We proberen een zo aansprekend en afwisselend mogelijk aanbod te maken in het blad. We weten dat naast dieren, techniek en chemie er ook veel gekeken, gelezen en geleerd wordt van een aquariumportret. Om zo veel mogelijk mensen van dienst te zijn, zal dit onderwerp niet snel verdwijnen uit het blad.
Daarbij komt dat lang niet alle abonnementhouders tevens internetbezoekers/forabezoekers zijn.

Aquaria zoals dat van Luc worden, ondanks de vele berichten, fotos en andere artikelen die er al zijn, toch opgenomen als een soort "eregalerij". Beproefd en bewezen systemen als het ware. Naast deze bekende aquaria zijn we al druk op zoek naar andere, meer onbekende aquaria, die de moeite van een portret waard zijn.
Buiten aquaria in Nederland en Belgie zullen we daarvoor ook onze landsgrenzen overgaan. Er staat al een en ander in de planning. We blijven ons best doen om fraaie, inhoudelijke en afwisselende artikelen te bieden.

Groetjes,

Ron.
 
gewoon doorgaan met wat jullie doen hoor!! toppie
 
ik zou toch feye en wendy eens voor willen dragen voor een reportage
zijn zulke gedreven mensen hiermee
 
ik zou toch feye en wendy eens voor willen dragen voor een reportage
zijn zulke gedreven mensen hiermee


Is een heel mooi project. Het water is er 29 januari 2012 om 14.00 uur ingegaan. Zullen we dit aquarium nog even de tijd geven:biggrin:

Groet,
Ron.
 
ik vraag me eigenlijk af waarom weer de aquarium van luc , die ik al zovaak ben tegen gekomen in bladen.
weer in staat?
er zijn toch wel meer mooije aquarium te vinden, behalve dat van luc.

zo,n bak verdient zo,n artikel dubbel en dwars de pasie die hun hebben voor de hobby is een inspiratie voor iedereen
ben benieuwd wat jij mooi vindt??
ik vindt het blad top
en kijk altijd uit naar de volgende en zeker het artikel de reportage
blijf vooral zo doorgaan
gtr robert
 
Is een heel mooi project. Het water is er 29 januari 2012 om 14.00 uur ingegaan. Zullen we dit aquarium nog even de tijd geven:biggrin:

Groet,
Ron.
Ron ik wil je complementeren met de prachtige opnames die je bij luc gemaakt hebt.Jouw fotografie is en opwaardering van dit blad,scherpte,contrasten en kleuren nou.......weinigen doen je dit na.Ga zo door met die gave fotosessies.





Pieter
 
Sluit ik me bij aan Pieter.

Weet hoe moeilijk het is.

mvgr
twan

Ron ik wil je complementeren met de prachtige opnames die je bij luc gemaakt hebt.Jouw fotografie is en opwaardering van dit blad,scherpte,contrasten en kleuren nou.......weinigen doen je dit na.Ga zo door met die gave fotosessies.





Pieter
 
Bovenaan