Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Gramma Loreto

Als het geslacht van jou gramma bekent is, kun je er een van het andere geslacht erbij zetten
 
Ik heb er altijd een veel kleinere bijgezet (als dat achteraf nodig was) en tot op heden nooit problemen gekregen. Of ze werden echt een koppel tot nestjes aan toe of een zeer goede samenleving zonder problemen.

De grootste zijn volgens mij altijd vrouw ook als je ze alléén houdt, twee jonge exemplaren vormen zich vanzelf tot koppel a la de Anemoonvisjes.

Gr Jan
 
Ok, maar 3 stuks is dus geen goed plan? :)



Ik heb er altijd een veel kleinere bijgezet (als dat achteraf nodig was) en tot op heden nooit problemen gekregen. Of ze werden echt een koppel tot nestjes aan toe of een zeer goede samenleving zonder problemen.

De grootste zijn volgens mij altijd vrouw ook als je ze alléén houdt, twee jonge exemplaren vormen zich vanzelf tot koppel a la de Anemoonvisjes.

Gr Jan
 
Gen ervaring mee en nee, ik zou dat niet doen. Het in paar houden gaat goed óf je moet naar een groep als de bak ruim genoeg is.
 
Volgens iemand die met deze dieren gekweekt heeft kan je het beste een man (meestal groter en langere buikvinnen bij volwassen dieren) en 2-3 vrouwtjes nemen in een aquarium van 200 ltr. Zo'n groep vorm zich het beste uit gelijktijdig aangeschafte halfwas dieren, later bijzetten kan problemen geven.

Ook zijn er twee varianten, die in ieder geval herkenbaar zijn omdat maar 1 'soort' een zwarte band over de ogen heeft.

anton2011
 
Bovenaan