Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

blauwe kleur?

• Topicstarter Topicstarter matt4
  • Startdatum Startdatum
M

matt4

Guest
hoi

ik vroeg me af of er een bepaalde stof in het water verantwoordelijk is voor de blauwe kleur van koralen.

al mijn kleuren zijn prachtig ( vind ik toch :) ) maar fel blauw blijft er bij mij niet in... na een paar maand draaien zij om naar heel licht bruin-roze... enkel de groeitoppen zijn blauw.

vandaar de vraag... eventueel kon ik iets toevoegen voor de blauwe kleur te behouden? ( ijzer, kalium,...??)

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
bruin kleuring komt door je zooxanthelen. Een van de manieren om die laag te houden is heelheelheel veel licht en heel weinig voeding in je water. toevoegingen zoals ijzer en kalium hebben hier volgens mij weinig effect op en met name kalium is moeilijk te meten en dus te bepalen hoeveel je moet toevoegen (ijzer weet ik zo even niet).

Hoi Matt,

Het is moeilijk te zeggen wat je nodig hebt omdat je zelf je koralen moeten leren kennen. Voor blauwe kleur voeg ik wanneer het nodig is Kaliumjodid-Fluor en amino's van korallenzucht.

Groetjes Michael

bedankt!

nitraat is niet meetbaar, nooit geweest, en licht zat!

roze, gele, paarse, groene koralen staan er prachtig bij. heel fel gekleurd! Ded gele milepora en rose hystrix lijken uit een zeovit bak te komen...:p ( moeilijk te zien op de foto genomen met een compact cameratje...) enkel het felle blauw krijg ik er niet uit...

zoal jptenklooster al zei is volledig correct heel veel licht ik heb momenteel ook 650 wat aan hqi bij gestoken en het verschil is ziender ogen veranderd de koralen gaan veel feller gaan kleuren. enige nadeel is elektriciteits rekening maar ja dat wist je al van voor je aan deze hobby ging beginnnen.

Back
Bovenaan