Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

waarde in bak

G

Guest

Guest
Na enkelen weken draaien met de reactor, de volgende waarde in mijn bak

Ph: 8.5
Kh: 13 (wel wat hoog he?)
CA: 440

Laat ik dit zo? Of moet ik iets veranderen vanwegen de wat hogere Kh?

Groet,
Rob  


 
Prima waarden Rob, niets aan doen!

Houd in gedachte dat testsetjes en meters gemakkelijk een paar procent afwijken.

De ph die iets aan de hoge kant is zou dus best 8.3 of 8.4 kunnen zijn, offie hoger is dan 8.5 durf ik te betwijvelen want dat zouden je dieren gaan merken.

Een KH van 13 zou in balans zijn met 452ppm calcium dus daar zit je niet ver vandaan, zeker niet als je ook hier een foutmarge van een paar procent rekent.
11,2 zou in balans zijn met 440ppm.
 
Oke...

Ik denk inderdaad dat er nogal wat afwijkingen zijn. Ik zit nog met setjes waar ik niet echt over te sprken ben... kan mijn Ph niet nauwkeurig genoeg meten.. en hij zit inderdaad tussen de 8,0 en de 8,5 dus wat je zegt klopt wel.

Hoe zit het tussen de balans van de Kh en Ca? Is die gewoon recht evenredig aan elkaar ofzo?

groet,
Rob
 
Onder normale omstandigheden is er een balans tussen de gemeten calciumwaarde en de KH

De magnesiumwaarde is ook van invloed maar omdat deze -zeker bij regelmatige waterverversing- meestal in orde is, niet van al te grote invloed.

http://www.koraalenzo.com/staticpages/index.php?page=20020710205619430

De waarden voor de rode zee zouden iets anders moeten zijn, in de calculator zit een mogelijkheid dit ook te berekenen maar die is op dit moment nog niet bruikbaar, word aan gewerkt.
 
Bovenaan