Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

acanthurus Achilles......

Hoi,

Als aanvullende info bedoeld.
Ik heb de achillis nu twee jaar in mijn 176 x 80 x 76 bakje zitten en doet het prima. Soms krijgt hij een stipje, maar dat verdwijnt ook weer. Ik voer veel groen voer met knoflook en dat gaat tot op heden goed (klop klop).

Greetz B
 
Hoi,

Als aanvullende info bedoeld.
Ik heb de achillis nu twee jaar in mijn 176 x 80 x 76 bakje zitten en doet het prima. Soms krijgt hij een stipje, maar dat verdwijnt ook weer. Ik voer veel groen voer met knoflook en dat gaat tot op heden goed (klop klop).

Greetz B

Hoe zou het beste zijn hem in de bak te plaatsen.
is altijd al m'n droomvis geweest.
m'n nieuwe bak is besteld en zou daar zeer graag een Achilles in willen.
bakmaat 200-70-70.

ene zegt als eerst dan een grote nemen en dan andere kleine dokters later plaatsen.
sommige zeggen als laatste.
ik zet sowieso een uv erop 36 of 54 watt ofzo.
en welke dokters zou je het beste erbij kunnen plaatsen?

alvast bedankt
 
Hoi,

Dat is geluk hebben, heb ik ook gehad. Je hebt een goed exemplaar of niet. Het is en blijft een risico met andere dokters, maar ik heb hem er ook bij gezet toen de andere dokters al groot waren. Light uit en 's morgens was hij erbij....geluk gehad dus. Goed opletten en de spiegels klaar leggen :p voor als je er een paar moet afleiden.

Bij mij zit hij bij de volgende soorten:
Acanthurus achilles
Acanthurus pyroferus
Zebrasoma flavescens
Zebrasoma xanthurum
Acanthurus tennentii

Gaat prima in tegenstelling totdat wat mensen zeggen, maar het is geluk hebben idd. Al;s het mis was gegaan had ik wel ingegrepen als dierenliefhebber.

Succes.



Hoe zou het beste zijn hem in de bak te plaatsen.
is altijd al m'n droomvis geweest.
m'n nieuwe bak is besteld en zou daar zeer graag een Achilles in willen.
bakmaat 200-70-70.

ene zegt als eerst dan een grote nemen en dan andere kleine dokters later plaatsen.
sommige zeggen als laatste.
ik zet sowieso een uv erop 36 of 54 watt ofzo.
en welke dokters zou je het beste erbij kunnen plaatsen?

alvast bedankt
 
gewoon ter aanvulling rond de informatie van een Achilles:

Gisteren een leuke ontdekking gedaan bij de Achilles. Het is uit de literatuur geweten dat ze van kleur kunnen veranderen in een volwassen stadium om bepaalde signalen uit te geven naar medebewoners.
Zo kan de oogkleur en huid een blauwe schijn krijgen in plaats van het zwarte om poetsvissen en dergelijke te lokken. Deze verkleuring heb ik nog niet gezien.


Maar indien hij kwaad is, bijvoorbeeld om te tonen wie er baas is of vooral als hij zichzelf ziet in het raam, dan kan de oogkleur blauw worden en de rug- en borstvin diep oranje/rood. De buik blijft dan zwart. Deze verkleuring kan hij uitvoeren in een paar seconden en dan terug zijn normale kleur aannemen. Dit had ik ook nog niet opgemerkt bij de mijne, tot gisteren, Zeer mooi om zien..:

Ik had net de ramen gepoetst. Gaat hij heel traag zwemmen en voor de ruit blijven hangen, pompt zijn rug- en borstvin op en flasht met zijn kleuren. Na een paar seconden neemt hij terug zijn normale kleur aan, brengt zijn vinnen naar normale proporties en zwemt rustig verder.

Ik was natuurlijk zo verwonderlijk aan het kijken dat ik geen foto heb genomen..

Nogmaals, is natuurlijk gedrag, heeft niets met stress of zo te maken. Hij heeft ook geen spatje stip en zit mooi dik.

groeten, Yoeri
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan