Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Waterwaarden check

Peterjgp

ZeewaterForum lid
Beste forumleden,

Mijn aquarium doet het op zich aardig, behalve dat ik de groei en kleur wat zie afnemen.
Ligt het aan mijn waterwaarden? Kunnen jullie eens kijken wat ik moet verbeteren?

Temp. 25,4
Zout 1,026
Kh 8,6
Ph 7,8
NO2 0,1
NO3 5
NH3 0
PO4 0,03
Mg 1260

Alle waarden zijn genomen via de tests van Salifert.
Hoor graag.

mvg Peter
 
Hoe lang geleden is je aquarium opgestart?
Je zou namelijk geen no2 mogen meten als alles goed loopt, dus het lijkt of je nog in de opstart fase zit.
 
Hoe lang geleden is je aquarium opgestart?
Je zou namelijk geen no2 mogen meten als alles goed loopt, dus het lijkt of je nog in de opstart fase zit.

Idd, verder vind ik Mg wat aan de lage kant zou naar 1350 Mg/L gaan en ik mis de Calcium (Ca) waarde in je lijst.
 
No2 moet echt 0 zijn dit is schadelijk, apart dat je na zoveel maanden opstart nog steeds wat no2 hebt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mag ook wel wat hoger hoor 400-450 is een mooie waarden

Maar vertel wat meer over je bak. Verlichting, soorten koraal waar je problemen mee heb ed

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Met deze twee koralen zijn er problemen. De rest groeit aardig en heeft geen uiterlijke kenmerken van problemen.

De spons heeft inmiddels een wat ingevallen huid, zo ziet het eruit.

De onderste schotel begint aan de voorkant helemaal wit te worden. Lichte deel op de foto langs de rand en linksachter.
 

Bijlagen

  • IMG_5056.jpg
    IMG_5056.jpg
    36,2 KB · Weergaven: 9
  • IMG_5057.jpg
    IMG_5057.jpg
    59,2 KB · Weergaven: 9
Bovenaan