Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat is dit??

DennisAmber

ZeewaterForum lid
Wat is dit voor beestje?

Lijkt op een kreeftachtige..
is zo’n 5 centimeter groot..
Lijkt een hard pantser te hebben..
Amper zichtbaar..
Razendsnel..
Volledig zwart..
Pikt zeer snel voer als ik bijv stukjes mossel op de bodem leg, verdwijnt dan weer..

Kan er geen foto van maken maar lijkt aardig op een grote libellelarve, zoals deze:
 

Bijlagen

  • 6EB74764-0428-400A-B4DE-766EC608A02B.jpeg
    6EB74764-0428-400A-B4DE-766EC608A02B.jpeg
    37,8 KB · Weergaven: 50
Dat diertje op de foto is een larve van een libelle (zonder een spoortje twijfel) waarom het beestje in je zoute aquarium overleeft is me een raadsel, in zoetwater zijn het flinke rovers die ook kleine vissen aanvallen ik zou ‘m er dus zeker uithalen.
 
De foto is een libel maar dat is niet wat in je zoute aquarium zit.
De rest van je beschrijving is te summier om iets mee te kunnen.
 
Dat diertje op de foto is een larve van een libelle (zonder een spoortje twijfel) waarom het beestje in je zoute aquarium overleeft is me een raadsel, in zoetwater zijn het flinke rovers die ook kleine vissen aanvallen ik zou ‘m er dus zeker uithalen.

Dat snap ik ook ja haha als je de post gelezen had stond er boven dat hij LIJKT op een libellelarven, om er een beeld van te vormen.

Hij zit er al maanden in en vreet goed, laat ook alles en iedereen met rust.. maar tis niet moeders mooiste beestje..
 
:) Ja, was er inmiddels al achter dat ik niet de hele tekst had gelezen. Soms heb je dat, zag de foto en dacht die ken ik.

proberen te vangen met een flessenval lijkt me de beste optie.
 
Dennis,

jij vertelt:

Lijkt op een kreeftachtige..
is zo’n 5 centimeter groot..
Lijkt een hard pantser te hebben..
Amper zichtbaar..
Razendsnel..
Volledig zwart..
Pikt zeer snel voer als ik bijv stukjes mossel op de bodem leg, verdwijnt dan weer.

Zou hier een filmpje van kunnen maken?
En zou misschien een vuik kunnen maken met een fles?
Ik vind het wel spannend.


Groeten,

Marco

 
Dat is niet te filmen, hij komt maar op een plek, als ik op andere plekken voer pakken de garnalen het.
Hij lijkt zijn eigen plekje te hebben gevonden tussen het gesteente. Dat is aan de achterkant, kan daar geen val leggen of filmen...
 
Heel vreemd. Want een worm-achtige heeft geen hard schild en is niet snel. Dus het moet haast pootjes hebben of kunnen zwemmen?
 
Heel vreemd. Want een worm-achtige heeft geen hard schild en is niet snel. Dus het moet haast pootjes hebben of kunnen zwemmen?

Het heeft idd pootjes, kruipt snel.
Het levend steen komt rechtstreeks uit Indonesië, zal dus daar zijn meegelift.

Ik zal toch eens een foto gaan proberen te maken al zal dat lastig worden!
 
Ik heb nogal veel steen in de bak en de plek waar ik hem zie is onbereikbaar voor een val...
Overigens zie ik dat beestje misschien 1 keer in de twee weken...

Ik ga de bak binnenkort verbouwen. Wellicht dat hij dan tegoorschijn komt en ik hem kan vangen!
 
Waarschijnlijk een mantis shrimp (bidsprinkhaankreeft).

Ik ken je visbestand niet, maar als het mogelijk is een paar dagen niet voeren (dag of 3-5 afhankelijk van wat je vissen kunnen verdragen) en dan een flessenval met een stukje garnaal (of levende mysis) plaatsen met de opening richting het schuilplekje van "het diertje".

grote kans dat je hem vangt.


(of een garnaal, die beesten zijn af en toe eigenwijs...)
 
Tijdje geleden. Heb dat beestje nooit meer gezien. Tot net.. kwam opeens uit een gat in een steen toen ik mysis aan het voeren was.

Ik heb zijn kop kunnen filmen, lichaam zit in de steen om zich terug te trekken. Lijkt idd toch op de eerder genoemde mantis.. hoe kan ik een filmpje tonen vanuit mijn mobiel?
 
Bovenaan