Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

• Zijn er problemen naar aanleiding van de update of u kunt niet inloggen, stuur dan een mail naar storing@zeewaterforum.info
    Wij zullen dan proberen dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Powerfilter voor DSR maar welke

breaker

ZeewaterForum lid
Ben op zoek naar een powerfilter. Om mij oppervlakte vuil te verminderen en omdat ik later wil opstarten met DSR.

Door de DSR pomp die wordt aangeraden vindt ik erg geadviseerd erg prijzig. Een losse Tunze met aanzuigkorf is goedkoper.

Kan ik bijvoorbeeld Superfish Aqua Flow 400 gebruiken of een andere powerfilter.

Mini-fred

Senior Forumlid
Ligt aan de inhoud van je bak, ik heb een eheim compact 3000 met korf, die is top
heb ook de geadviseerde tunze silence 2650 en die is ook prima

als je een pomp pakt die sterk genoeg is en er iets aannaakt waar je watten op kan maken, is het prima

ik ben begonnen met een oude dc pomp met een stuk slang met gaatjes erin geboord, dat werktte ook

OP
OP
B

breaker

ZeewaterForum lid
Bedankt. Mij bak is 250 liter een red sea reefer 250.

Kan een Eheim CompactOn 1000 werken? Dan zet ik hier een pvc buis erop en boor ik hier gaten erin. Wat moet de capaciteit van deze pomp ongeveer zijn?[h=1][/h]

Beukers

ZeewaterForum gebruiker
Superfish pompjes zijn niet geschikt voor zeewater eigenlijk, net als de meeste andere goedkopere pompjes. Ik zal voor een dergelijke bak toch wel een pomp pakken van 1500 tot 2000 l/h per uur. ik draai hier met een sera opvoerpomp van 1500l/h op 235 liter.

FFF

ZeewaterForum lid
Ik gebruik een superfish aqua power 700 om het rif schoon te spoelen. Dat werkt uitstekend.
maar dan ga ik met de pomp door de bak.

Patrick_V

ZeewaterForum gebruiker
1000l/u op een 250liter bak is meer als voldoende. De compacton 1000 Heb Ik er zelf ook in staan en draai naar alle tevredenheid.

Als ik nu most kiezen zou het een gelijkstroom pomp worden in verband met Veiligheid en Milieu

Bovenaan