Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

• Zijn er problemen naar aanleiding van de update of u kunt niet inloggen, stuur dan een mail naar storing@zeewaterforum.info
    Wij zullen dan proberen dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Opstarten en verhuizen

kjhanson

ZeewaterForum lid
beste leden, ik wil graag jullie ervaringen en advies vragen.
Ik heb een project met een Eheim Scubaline 450. Hij staat bij mijn schoonouders huis 6 km verder op dan waar ik woon. Ik heb het eea veranderd aan de kast en alles volledig schoon gemaakt, dus er ziet geen water in.
Wij wachten op nieuwe meubels die over 8-10 weken komen voor dat ik hem kan plaatsen en het eea van mijn huidige aquarium die in mijn huis staat over willen zetten naar mijn nieuwe aquarium.
Nu mijn vraag.
Omdat het een aantal weken duurt voor ik het mijn andere aquarium kan plaatsen vroeg ik mij af of het zin heeft om hem met geent zoutwater en levende steen (geen echt aquascaping)alvast in te laten draaien, dus alleen water en steen, geen vissen of koralen.
Verder ook met afschuimer, verwarming,stromings pomp en verlichting te laten draaien.
Natuurlijk weet ik dat ik dan het aquarium moet leeg maken en alles weer verhuizen, maar ik dacht als dit idee goed was kan ik tijdens het wachten het steen indraaien,bacteria kan ontwikkelen en dingen wat misschien in of op de stenen zitten (hitch hikers) e.d kan verwijderen.
Hopelijk is mijn verhaal beetje duidelijk en dat mensen mij wat advies kan geven. Mijn gevoel zegt dat het geen problemen zou geven, behalve iets meer werk met het leeg maken en alles transporteren naar mijn huis, maar tja het aquarium zelf moet ik toch verhuizen.
Alvast bedankt leden .
gr Kevin

CaptainN

ZeewaterForum lid
Het geeft een hoop extra werk, maar verder weinig problemen denk ik. Alleen loop je het risico goede lifters (koraaltje oid) wel te verliezen, hoewel 6km verhuizen ook niet werelds ver is.

Maar persoonlijk zou ik wachten. Scheelt een hoop stress bij jezelf :p

Bovenaan