Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

E5 blue pop

Minx

Senior Forumlid
Mijn bak, met dichte kap, wordt momenteel bijna volledig verlicht door vijf goede LED units. Deze worden nu nog ondersteund door 2 actinic 80w T5 balken om de kleurtjes van de koralen meer te laten knallen. Die ballasten zijn al oud en de op de één of andere manier komt er vanuit deze balken ook wat lekstroom in de bak. Dus ik dacht, als ik ze toch moet vervangen, vervang ik ze liever met LED.

Echter, in het actinic/blauwe LED balken segment is maar erg weinig keuze. Eigenlijk komt alleen de E5 blue pop in de aanmerking. Maar daar heb ik dus nog steeds de ballasten voor nodig, geloof ik? Of is hier ook een alternatieve adapter voor beschikbaar? Ik kan er maar erg weinig informatie over vinden.

Ik heb ook naar de JMB's gekeken, maar die fabrikant geeft maar erg weinig informatie over het spectrum. En reviews zijn er al helemaal niet beschikbaar.
 
E5 gaan idd gewoon in een t5 fitting dus je zal idd nog gewoon een balast ed nodig hebben.

Jmb is leuk als extra en voor jou doeleinde goed genoeg

Ik gebruik zelf 1 balk all blue op aanvulling van Mn t5 voor die extra pop s avonds.
Zelf vind ik ze mooier dan de ati atnic t5 balk.

Evt kan je een keer langskomen om het te bekijken, volgens mij heb ik zelfs nog een extra balk liggen



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Toch gaan ze het niet worden. Product komt vanuit de VS, met de inklaringskosten en invoerbtw erbij betaal ik iets meer voor invoerformaliteiten dan de lampen zelf.

Even verder zoeken. Misschien naar iets Chinees zelfs.
 
Laatst bewerkt:
Toch gaan ze het niet worden. Product komt vanuit de VS, met de inklaringskosten en invoerbtw erbij betaal ik iets meer voor invoerformaliteiten dan de lampen zelf.

Even verder zoeken. Misschien naar iets Chinees zelfs.
Ze kunnen ze toch leveren vanuit Duitsland?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Ze kunnen ze toch leveren vanuit Duitsland?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Nee, de LED balken zijn een erg nieuw product waar nog niet veel vraag naar is. Vooral niet naar de actinic/UV versie. Ze worden pas gemaakt op moment van bestelling zelfs.
 
Aqualight heeft ook mooie led blue 470nm led balken

Informeer bij Reefcorner hij kan ze leveren

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
 
Bovenaan