Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

• Zijn er problemen naar aanleiding van de update of u kunt niet inloggen, stuur dan een mail naar storing@zeewaterforum.info
    Wij zullen dan proberen dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Colombo Phytoplankton ?

Raymond197682

ZeewaterForum lid
Hallo allemaal,

Even een vraag je over de Live Phytoplankton van Colombo, ik heb deze gekocht om zelf verder te Cultiveren / op te kweken zodat ik mijn koralen zo af en toe kan bijvoeren met Plankton.

Nu werd mij verteld dat dit heel makkelijk te doen is. :eek: nou bij mij lukt het tot dus ver nog niet echt
komt uit de koelkast verdeel 250 ml over 3 x een literfles vul dit aan met 1020 zout water lucht er op en bij voeren met F/2 fytoplankton voer. nu dacht ik dat ik misschien overvoed had en ze daarom door gingen, niet dus volgende dag alles schoon gemaakt alles opnieuw ingezet niet gevoerd volgende ochtend weer alles dood ? .

Waar zou dit aan kunnen liggen ?

Mijn zout water heb ik aangemaakt met ROI water. (ohja 16 uur licht er bij gewoone T5 tl buizen niet te dichtbij voor de warmte die ze afgeven).

Thanks

Mink015

ZeewaterForum lid
Colombo phytoplankton is niet kweekbaar. Ik heb meerdere verklaringen daaromtrent gehoord maar weet niet welke klopt. Ik durf je dan ook geen reden te geven. Feit blijft dat alle pogingen met deze plankton mislukken.

Mocht je plankton willen kweken dan: lees je goed in (heb je denk ik al gedaan daar je de juiste voeding gebruikt). Werk zo schoon mogelijk en....koop alleen een plankton waarbij je de wetenschappelijke naam krijgt zodat je ook weet dat je de juiste voeding gebruikt. (F2 is niet voor alle plankton geschikt). Tenzij je de plankton overneemt van een mede hobbyist en die je de tip geeft omtrent de juiste voeding.

Colombo plankton is overigens grotendeels dood als je deze koopt al eten koralen en zooplankton deze nog wel.

OP
OP
R

Raymond197682

ZeewaterForum lid
Colombo phytoplankton is niet kweekbaar. Ik heb meerdere verklaringen daaromtrent gehoord maar weet niet welke klopt. Ik durf je dan ook geen reden te geven. Feit blijft dat alle pogingen met deze plankton mislukken.

Mocht je plankton willen kweken dan: lees je goed in (heb je denk ik al gedaan daar je de juiste voeding gebruikt). Werk zo schoon mogelijk en....koop alleen een plankton waarbij je de wetenschappelijke naam krijgt zodat je ook weet dat je de juiste voeding gebruikt. (F2 is niet voor alle plankton geschikt). Tenzij je de plankton overneemt van een mede hobbyist en die je de tip geeft omtrent de juiste voeding.

Colombo plankton is overigens grotendeels dood als je deze koopt al eten koralen en zooplankton deze nog wel.

Bedankt, Dit verklaard wel het een en ander, dus foute info gehad over deze (live) plankton, Bedankt ik ga binnenkort zeker nog beter inlezen en alles bij een bekende kweker (verkoper) halen.

Nogmaals, Bedankt

erwin2

Senior Forumlid
Die van Colombo is volgens mij ook zeker "bewerkt"
Je kan dit overigens wel zelf nagaan door wat onder de microscoop te leggen .
Een levende nannochloropsis (ik dacht dat de soort van colombo gaditana is) soort zal een zeer klein beweeglijk beeld laten zien .
Met f/2 kan je nannochloropsis ,tetraselmis , cheatoceros , cyano's etc... kweken .

Bovenaan