Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Topservice!!!!!

Jack R

Katwijk aan Zee
Mark en bas ( ook wel frutje en friemel) , onwijs bedankt voor de hulp die ik van jullie heb gehad tijdens de breuk van m'n oude bak , en de opbouw en adviezen van de nieuwe bak.
Nu eindelijk de bak staat , al het leidingwerk is gedaan en de lampen hangen kan de fun beginnen.
Tot gauw.
Voor degene die het fijne van dit alles willen weten nodig ik uit een bezoekje te doen aan m'n dagboek
Grtz Jack
003.jpg 003.jpg

005.jpg 001.jpg

003.jpg
 
004.jpg 14469661_1218386871567004_9093370193265431957_n.jpg
 
Ziet er echt strak uit Jack.
Dat gaat weer een topper worden 👍. Ik ga je volgen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Ik vind het meubel uber strak!!! laat me weten of het randje aan de onderkant van de bak wat is!!!!! ik zit zelf van hey das wel handig . Maar ook weer van man, Loopje niet een keer tegen zoon randje aan. Of stoot je je kop der niet tegen aan !!!!! das mijn twijvel geval. Voor meten ed lijkt mij het super makkie zoon klein randje.



groetjes bob van wijngaarden
 
Laatst bewerkt:
Zijn die lampen op klapbaar?? Of kan je ze gemakkelijk weghalen zo ??


Groetjes bob van wijngaarden
 
Ik vind het meubel uber strak!!! laat me weten of het randje aan de onderkant van de bak wat is!!!!! ik zit zelf van hey das wel handig . Maar ook weer van man, Loopje niet een keer tegen zoon randje aan. Of stoot je je kop der niet tegen aan !!!!! das mijn twijvel geval. Voor meten ed lijkt mij het super makkie zoon klein randje.



groetjes bob van wijngaarden

Die lijst er omheen is er voor de sier zodat je niet tegen de zijkanten het zand ziet , en de meest belangrijke reden is dat je er een pot bier op kunt zetten..... :cool:

Zijn die lampen op klapbaar?? Of kan je ze gemakkelijk weghalen zo ??


Groetjes bob van wijngaarden

De steun waar de lampen aan hangen is kantelbaar zodat je onderhoud kan plegen in de bak.
 
All systems are go!!!!!
Afgelopen zaterdag bij frutje enfriemel de jebao 12 kuub opvoerpomp opgehaald en nog wat dood steen om te plakken.
Na de verplichte 3 koffie ( je komt niet eerder weg:p) en nog wat handige tips heb ik de laatste hand aan m'n bakje gelegd.
Zaterdag as komt er 600ltr vers zeewater en in de week daarop volgend komt er ergens een doos kakelvers levend steen bij.
Ik vraag me af wanneer de boys weer open gaan , koraaltjes staan er steeds beter bij en stukken die ik bij mijn breuk had afgeschreven herstellen bij hun in de bakken wonderbaarlijk goed.
Ik verdenk ze er van dat ze de koralen anabolen geven of mintens een uur per dag tegen elk afzonderlijk koraal praten...:biggrin:
Bijgaand nog een fotootje van de situatie nu.
Grtz Jack

026.jpg 029.jpg
 
lampen omhoog gekanteld voor onderhoud in de bak.

030.jpg
 
Ziet er strak uit Jack ga je de lampen ook nog weg werken voor het strooilicht gr jaap

Dank je Jaap , er komt inderdaad een rvs kap overheen met scharnieren ala afzuigkap idee. :eek: Deze heb ik besteld bij zirkzee in leiden.
 
Eindelijk weer zout water in huis....

007.jpg 011.jpg
 
Toch ook maar even veiligheidshalve een testje gedaan bij stroomuitval.....
Gelukkig is de sump groot genoeg om het water hierbij op te vangen , pfoeh hé....:eek:
 
Levend steen zit er in , nu eventjes geduld....

14900410_1270132773059080_3436724839086907335_n.jpg 14925484_1270132766392414_1770821770444959992_n.jpg
 
De eerste grazers zijn gearriveerd !
Eindelijk een beetje leven 't bakkie , 3 gele en 1 strigosus dokter.
Mark heeft ze gebracht ( wat een service) en na circa een 10 minuten begonnen ze al aan de grote schoonmaak.
Deze 4 gasten laat ik lekker een week of 3 rommelen en als 't goed is , is m'n bakje dan kaal gevrotert :)
Vandaag is ook de kap gekomen die over de bak heen gaat . morgen ga ik het hout van de kuif infrazen zodat de kap er een centimeter invalt.
Op die manier heb ik als het goed is geen strooilicht meer.
De kap is gemaakt door Freriks werken en past werkelijk perfect.
Hij is gemaakt van aluminium en morgen ga ik 'm spuiten met een beschermende laag verd zodat 't aluminium niet kan oxideren.
Mocht er iemand nog meer info willen over de firma Freriks dan moet je maar een pb sturen.
Fijn weekend allemaal , ik kan morgen weer aan de klus.
Grtz Jack
15202493_1295519643853726_7113154044651787905_n.jpg
 
Leuke bak geworden tot dusver! Ben benieuwd wat je verder met koralen en vissen van plan bent :)
Ook ben ik benieuwd hoe je kap het gaat houden qua oxidatie. Wat ben je van plan om er op aan te brengen?
 
Leuke bak geworden tot dusver! Ben benieuwd wat je verder met koralen en vissen van plan bent :)
Ook ben ik benieuwd hoe je kap het gaat houden qua oxidatie. Wat ben je van plan om er op aan te brengen?

Visjes en koraal zie ik wel wat er voorbij komt :p , de kap is inmiddels gespoten in grondlak en hoogglanslak wat bestemd is voor boten.
Ik hoop dat het afdoende is voor evt corrosie... effe afwachten maar...
Grtz Jack
 
Ben zelf bezig met een frame dat zowel onder als boven de bak zal komen (ophangsysteem verlichting). Ben bij een familielid beland die veel van lassen weet en nogal eens in de Botlek werkt. Hij heeft collega's gevraagd en die zeggen dat het enigste dat helpt tegen zeewater poedercoaten (3 laags) is.
Ik ga hier van uit wetende dat ik te weinig verstand er van hebt, maar ben benieuwd hoe jouw frame het gaat houden!
 
Ben zelf bezig met een frame dat zowel onder als boven de bak zal komen (ophangsysteem verlichting). Ben bij een familielid beland die veel van lassen weet en nogal eens in de Botlek werkt. Hij heeft collega's gevraagd en die zeggen dat het enigste dat helpt tegen zeewater poedercoaten (3 laags) is.
Ik ga hier van uit wetende dat ik te weinig verstand er van hebt, maar ben benieuwd hoe jouw frame het gaat houden!

Over 't frame totaal geen zorgen hoor , deze is gemetseld :rolleyes:(zie de foto'sd in eerdere posts), wat betrefd de kap... onder de kap zit een afzuigmotortje die alle vochtige/warme lucht naar buiten zuigt.
Als ik sóchtends aan de binnenkant van de kap voel dan is tie kurkdroog , het lijkt me dus stug dat er dan corrosie kan optreden.
Maar goed , de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus we wachten 't rustig af...
 
Bovenaan