Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De Triton Methode

Een aantal foto's

03.jpg04.jpg06.jpg07.jpg

---- update ----

Algen oogsten :cool:

algen snoeien.jpg
 
Hallo mensen,

Ben wel heel lang afwezig geweest:eek: druk, druk, druk:rolleyes:

Vandaag de resultaten van de ICP - OES binnen gekregen:)

analyse deel 1.jpg
analyse deel 2.jpg
analyse deel 3.jpg
analyse deel 4.jpg
analyse deel 5.jpg

---- update ----
Er zijn een aantal tekorten geconstateerd.

Natrium
Magnesium
Strontium
Iodine

Calcium waarde is te hoog.


Ik meet met mijn refractometer 34% zoutgehalte en tussendoor even meten met een zoutdobber ter controle, toch zie je nog een "tekort" aan natrium.

Het calcium en magnesium wordt gemeten met testsetjes van salifert. Ik had al eerder vermeld dat de testsets afwijken. Maar nu constateer ik dat er zelfs hier verschil in zit.


De maatregelen:

Het doseren van Elementz 2 wordt 3 dagen stop gezet.
5 dagen wordt er Magnesium gedoseerd. 4x 125 ml en 1x 56ml
4 dagen wordt er strontium gedoseerd. 4x 50 ml
2 dagen iodine 1x 2,5ml en 1x 0,5 ml

3 dagen wordt er boor gedoseerd 20 ml
3 dagen wordt er Kalium gedoseerd. 2x 50 ml en 1x 34 ml


finetuning

2 dagen mangaan 2,5 ml
1 dag Lithium 21 ml
 
Laatst bewerkt:
.

Hallo allemaal


Ik heb een vraag water wat op 28 februari naar Triton is gestuurd en getest wordt op 16 maart is dat nog wel betrouwbaar ?????
Er is wel regelmatig mail contact geweest kreeg steeds antwoord dat erop die barcode geen sample was ontvangen,
Gisteren uitslag binnen.
Is eerste keer dat er een test is opgestuurd. Dus vandaar mijn vraag.

Groetjes
 
Er kan niks het buisje in of uit. Natuurlijk kunnen stoffen wel worden omgezet (bijvoorbeeld door bacteriële invloed) maar als je weet dat de inhoud van het huisje sowieso heel erg verhit wordt en op atoomniveau getest wordt, zou dat niet uit moeten maken.

Gevoelsmatig snap ik precies wat je bedoelt, maar ik heb begrepen dat het in dit geval weinig uitmaakt in de praktijk.
 
Hallo mensen,


De maatregelen:

Het doseren van Elementz 2 wordt 3 dagen stop gezet.
5 dagen wordt er Magnesium gedoseerd. 4x 125 ml en 1x 56ml
4 dagen wordt er strontium gedoseerd. 4x 50 ml
2 dagen iodine 1x 2,5ml en 1x 0,5 ml

3 dagen wordt er boor gedoseerd 20 ml
3 dagen wordt er Kalium gedoseerd. 2x 50 ml en 1x 34 ml


finetuning

2 dagen mangaan 2,5 ml
1 dag Lithium 21 ml

Als ik het goed begrijp draai je met de elementz. Ik ben niet helemaal thuis in triton en inhoud van de flessen. Maar ik dacht altijd dat deze flessen zowel kh/mg/sr en ca en de nodige sporenelementen bevatten.
Als ik dan de triton test zie waar de waarden van ca/sr en mg totaal scheef lopen schrik ik hier toch wel van.
Ook voor de huidige core7 gebruikers is het dus absoluut opletten dat deze waarden niet scheef gaan lopen en zonodig bijsturen.

mangaan zou ik overigens dagelijks toevoegen. Dit is zeer snel weer uit de waterkolom verdwenen. Deze zul je dan ook nooit meetbaar hebben bij een tritontest.
 
Er kan niks het buisje in of uit. Natuurlijk kunnen stoffen wel worden omgezet (bijvoorbeeld door bacteriële invloed) maar als je weet dat de inhoud van het huisje sowieso heel erg verhit wordt en op atoomniveau getest wordt, zou dat niet uit moeten maken.

Gevoelsmatig snap ik precies wat je bedoelt, maar ik heb begrepen dat het in dit geval weinig uitmaakt in de praktijk.



Bedankt voor het antwoord.
 
Hoi Chris,

Het probleem is ontstaan o.a door een onbetrouwbare doseerpomp, daarnaast was de bezettingsgraad extreem hoog in mijn bak.

gr Ray

Als ik het goed begrijp draai je met de elementz. Ik ben niet helemaal thuis in triton en inhoud van de flessen. Maar ik dacht altijd dat deze flessen zowel kh/mg/sr en ca en de nodige sporenelementen bevatten.
Als ik dan de triton test zie waar de waarden van ca/sr en mg totaal scheef lopen schrik ik hier toch wel van.
Ook voor de huidige core7 gebruikers is het dus absoluut opletten dat deze waarden niet scheef gaan lopen en zonodig bijsturen.

mangaan zou ik overigens dagelijks toevoegen. Dit is zeer snel weer uit de waterkolom verdwenen. Deze zul je dan ook nooit meetbaar hebben bij een tritontest.
 
Hallo allen,

We gaan binnenkort van start met de Core7 OTHER METHODS !!! Er zijn al een aantal voorbereidingen getroffen.

Gisteren het pakket binnengekregen. Thanx Robert Worst voor de snelle levering :cool:

pakketje.jpg

gr Ray
 
ben benieuwd Ray
 
Wat mij opvalt is dat toevoeging 3b direct bij het toevoegen erg vlokt. Ook merk ik dat er op de bodem van mijn sump een soort plakkaat van aanslag ontstaat. Elke fles doseer ik 3x per dag (in totaal dus 12x). Tussen elke dosering zit minimaal 1 uur.
Hebben jullie dat ook?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Het is even geleden dat ik Triton heb gebruikt, maar moeten 3a en 3b niet gemengd worden voor het toevoegen? Of is dat alweer veranderd?
 
Het is even geleden dat ik Triton heb gebruikt, maar moeten 3a en 3b niet gemengd worden voor het toevoegen? Of is dat alweer veranderd?

Kan op beide manieren, ik heb ze altijd samengevoegd ( 3a & b ) :)

Probleem hierbij was het kristalliseren van de vloeistof ( witte schilfers ) :(

gr Ray
 
Je kunt ze mengen, maar om neerslag te voorkomen is het advies om ze afzonderlijk toe te voegen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Ik voeg ze afzonderlijk toe. Neerslag en vlokken kun je voorkomen door te doseren op een plek met een forse doorstroming, bijvoorbeeld bij de aanzuiging van de opvoerpomp.
 
Het komt bij mij op ongeveer 10cm van de aanzuiging van de opvoerpomp in het water. Als ik toevallig op het goede moment kijk zie ik het direct vanaf seconde 1 vlokken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Het komt bij mij op ongeveer 10cm van de aanzuiging van de opvoerpomp in het water. Als ik toevallig op het goede moment kijk zie ik het direct vanaf seconde 1 vlokken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Doseer eens handmatig tussendoor :eek: en controleer op vlokken ( vorming ) :)


gr Ray
 
Ik ben nu een maand bezig met de triton methode (core 7)maar nog niet zo positief; hoewel mijn chaeto redelijk groeit, mijn fosfaat en nitraat waarden laag zijn en de KH net iets boven de 8 blijft moet ik toch elke dag mijn glas schoonmaken door een wit/ bruine aanslag. Ik heb het idee dat de toevoegingen in de 1 & 2 flessen ervoor zorgen dat vooral de algen in mijn aquarium voeden ipv het wier. Ik ben nu gestopt met het doseren van 1 & 2 op te kijken of het iets beter wordt, zo niet stap ik denk ik over op bio pellets icm de core7 flessen voor zonder wierenfilter.... iemand een idee wat voor de vervuiling zorgt?
 
Ikzelf heb hier ook last van hoor, ik gebruik nu een uv filter om dit tegen te gaan. Desondanks zit er soms al een uur na het schoonmaken weer een waas, soms duurt dit ook 2 dagen.
Hoe het komt kan ik je ook niet vertellen. Je bent iig niet de enige.
Verder ben ik juist heel positief. Alleen je kh meten en gaan. Waar ik nog mee zit is een lage ph herken jij dit ook?
 
Rond de 8 is de PH, zit ook te twijfelen aan een uv. Heb net een Reefer 450 gekocht, denk niet dat ik hier mee verder ga, zo'n wierenfilter geeft ook een berg troep in mijn sump.
 
Bovenaan