PDA

Bekijk Volledige Versie : Snelcursus Digitale Fotografie

Pagina's : [1] 2

Dennis
12-01-05, 23:45
Het forum overweegt i.s.m. de NBBZ een ééndaag-snel-cursus fotografie te organiseren. Onder leiding van een beroepsfotograaf is dan -hopelijk- binnen één middag iets op te steken over met name aquariumfotografie, instel en belichtingsmogelijkheden van digitale camera's enzovoorts.
Verwacht niet dat je na afloop van die dag gelijk een volleerd fotograaf bent maar wellicht zijn er "basics" op te steken.

De exacte datum staat nog niet vast, maar wij zelf voelen wel iets voor een zaterdag of zondag ergens in april. Ook de lokatie staat nog niet vast alhoewel we wel een paar ideetjes hebben. Hetzelfde geld voor de kosten, het kan zijn dat er een kleine bijdrage op tafel moet komen, echter veel zal dat niet zijn.

Wat we met dit bericht vooralsnog eerst willen peilen voor we besluiten dit al dan niet verder uit te werken, is de interesse. Wie o wie zou zijn uiterste best doen aanwezig te zijn op zo'n dag?

Jan en Dennis

Tanne
12-01-05, 23:46
Afhankelijk van datum en tijdstip... Ik!

Leuk idee!

.Raymond.
12-01-05, 23:51
ik doe ook mee:D

CrocoDillon
12-01-05, 23:51
Afhankelijk van datum en tijdstip... Ik!

Leuk idee!
Same here!

jfr
12-01-05, 23:52
ik ben er ook bij,

groetjes,
John

Hunter
12-01-05, 23:54
lijkt mij wel heel leuk om te doen
mja ik werk in de zorg en moet sowieso al 2 weekenden pm werken
maar als de datum half februari bekend is kan ik het nog wel als rooster vrije wens opgeven.

Gr Hunter

Stephan Reyntjens
12-01-05, 23:55
Ik zie dat ook wel zitten, als het niet al te ver is.

Dennis
12-01-05, 23:59
Het is zeker de bedoeling dat we over één of twee weekjes met definitieve plaats/data/kosten komen. De plek zal waarschijnlijk in het zuidelijke deel van midden Nederland zijn, echter ook hierover meer zekerheid zo gauw we een inschatting van de intresse hebben... En dat lijkt er zeker te zijn als ik de reacties hierboven in amper 15 minuten lees!

.Raymond.
13-01-05, 00:22
foto's maken op de eerste plaats, en lekker ouwehoeren op de tweede plaats.
dan ben ik er altijd wel bij als ik vrij ben of vrij kan krijgen.

Mefisto
13-01-05, 07:47
Ook wij zullen present zijn.

Peter H.
13-01-05, 08:14
Als het niet te ver weg is ben ik er ook.;)

Duncan
13-01-05, 08:40
Goed idee, ik doe mee!

kebo
13-01-05, 12:09
goed idee

ArjenT
13-01-05, 19:38
Foto's maken is leuk!!! Als ik dan kan kom ik ook!!!!

clement
13-01-05, 20:51
Zonder onvoorziene omstandigheden ben ik ook van de partij.

gertady
13-01-05, 21:25
hallo.

GAAAF.
als het goed gaat en gaat door ben ik er of het moet erg ver rijden zijn.
o,ja en als ik rond die tijd weer of nog werk heb.
want geld is ook wel makelijk.
mischien wil me broer ook mee mag dat dan.

gertadry

Wim
14-01-05, 00:00
Tja, ik denk dat ik nog wel wat kan leren.

Wim B.

Richard.v.R
14-01-05, 11:35
Wij willen er ook graag bij zijn.

Gr.
Richard.

Fred
14-01-05, 14:34
Lijkt me ook interessant voor een verenigingsavond.

Is dit mogelijk?

Dennis
14-01-05, 18:34
Als er genoeg geinteresseerde leden zijn en en je een beroepsfotograaf (die het liefst ook nog verkoper is vanwege de bekendheid met de vele modellen) in de buurt zo gek kan krijgen... waarom niet!

Stephan Reyntjens
14-01-05, 20:09
Als er genoeg geinteresseerde leden zijn en en je een beroepsfotograaf (die het liefst ook nog verkoper is vanwege de bekendheid met de vele modellen) in de buurt zo gek kan krijgen... waarom niet!
...en je hebt mooie aquariums...

Patrick_NL
14-01-05, 20:33
Als het in de buurt is, dan kom ik ook. Ik kan wel wat tips gebruiken.. mijn foto's leveren nog niet het gewenste resultaat...

Groeten,
Patrick

john48
15-01-05, 00:20
hi,
ook ik heb intresse ,vraagje mag je een eigen camera meenemen ?
en zo ja heeft dat dan ook zin.
Ik kan mij voorstellen dat zo n cursus wat algemener gaat dan een merk / model
dus onder voorbehoud v datum graag.
groetjes john

Dennis
15-01-05, 00:47
Natuurlijk is het de bedoeling dat je je eigen camera meeneemt en er ter plekke mee experimenteert. Belangstelling lijkt er voldoende te zijn en we laten dit onderwerp nog even gaan om te zien hoe groot precies (ivm het faciliteren).
We gaan ons uiterste best doen om een beroepsfotograaf te "regelen" die behalve het maken van foto's ook nog eens veel weet van allerhande merken. Deze zijn niet zo dik gezaait maar we hebben al wel iemand op het oog.

MrBojangles
15-01-05, 21:23
Me too ;)

andre gijsen
15-01-05, 21:29
hallo,

lijkt me interresant en leerzaam
is dit soms een nieuw onderwerp in het zeeaquarium?
Andre :) Gijsen

Frode
15-01-05, 22:08
Leuk idee, zal voor mij wat lastig worden in die periode omdat ik elk vrij uurtje dan in de weidevogelbescherming steek.

Volgens mij moet je je niet zo druk maken om merken en modellen.
Het gaat om fotografeertechnieken, en als je weet wat je moet kunnen doen, dan komt de camera er vanzelf bij (als je die nog niet hebt). Bedenkt dat de fotograaf de foto neemt, niet de camera. Je complimenteert een kok toch ook niet na een goede maaltijd met zijn uitstekende pannenset?

Je kan toch ook een paar forumleden die topfoto's plaatsen vragen om e.a. van hun ervaringen te vertellen. Zoals b.v. Sem, geloof dat hij er ergens op dit forum het volgend eover zegt 'gewoon scherp stellen en afdrukken' :D
Dat wil ik hem dan wel eens zien doen ;)

Overigens is er ook veel op internet te vinden over aquariumfotografie:
Artikel van beroepsfotograaf die ook een aquarium heeft. (http://www.hagblomfoto.com/article_photography.htm)
Een overzicht van links over aquariumfotografie. (http://hem.bredband.net/maxstr/links.htm#aptf)

cor
15-01-05, 22:40
ik lees het nu pas, lijkt me leuk dus bij deze.

groeten : cor

Jan Harbers
15-01-05, 22:46
We hebben vandaag een beroepsfotograaf kunnen strikken. deze man werkt ook nog eens bij de grootste fotozaak in Nederland, foto Konijnenberg in Den Ham.

We gaan nu overleggen over de datum, zeker is wel dat deze dag op een zondag wordt gehouden. Ook de locatie zijn we mee bezig.

Frode, het is niet alleen maar scherpstellen en knippen ....diafragma,sluitertijden,scherpte diepte instelling ect ect.

Ook wil hij nog een stukje foto bewerking in Adobe behandelen.

Ik denk dat dit een zinvolle dag kan worden!!

a&m
15-01-05, 22:50
:) Ook ik denk er sterk over na om te komen! Hier kan men wat leren toch?

Eric Dijkstra
16-01-05, 14:31
Hoi,

EEn heel leuk idee, als we kunnen komen wij zeker ook.

Het is mischien wel een idee om het ergens te doen waar ze veel aquariums hebben kan je het mooi uit proberen.

Groetjes eric

Mefisto
22-01-05, 09:02
Hoi,
Het is mischien wel een idee om het ergens te doen waar ze veel aquariums hebben kan je het mooi uit proberen.

Groetjes eric
Dan zou het in de schuur van Dennis moeten gebeuren, die heeft nog een bak wat over om op te oefenen.

Frode
22-01-05, 12:59
...
Frode, het is niet alleen maar scherpstellen en knippen ....diafragma,sluitertijden,scherpte diepte instelling ect ect.

Ook wil hij nog een stukje foto bewerking in Adobe behandelen.

Ik denk dat dit een zinvolle dag kan worden!!

Jan, dat was ook min of meer een citaat als grap. Wel een citaat van iemand die hier foto's plaatst waar iedereen van gata kwijlen :D

Ik wil als advies meegeven om je niet op iemand te richten die veel toestellen weet, maar iemand die wat kan vertellen over de techniek. Nou, dat heb je nu goed voorelkaar natuurlijk.
En iemand uit één van de beste zaken van Nederland, dus dat is nooit verkeerd. Ben wel benieuwd of hij specifiek ervaring heeft met aquariumfotografie, want daar komen wel wat extra handigheidjes bij kijken.

Succes met organiseren verder. Jammer dat ik nu al zeker weet dat ik het zal moeten missen.

big541
11-02-05, 16:46
Het forum overweegt i.s.m. de NBBZ een ééndaag-snel-cursus fotografie te organiseren. Onder leiding van een beroepsfotograaf is dan -hopelijk- binnen één middag iets op te steken over met name aquariumfotografie, instel en belichtingsmogelijkheden van digitale camera's enzovoorts.
Verwacht niet dat je na afloop van die dag gelijk een volleerd fotograaf bent maar wellicht zijn er "basics" op te steken.

De exacte datum staat nog niet vast, maar wij zelf voelen wel iets voor een zaterdag of zondag ergens in april. Ook de lokatie staat nog niet vast alhoewel we wel een paar ideetjes hebben. Hetzelfde geld voor de kosten, het kan zijn dat er een kleine bijdrage op tafel moet komen, echter veel zal dat niet zijn.

Wat we met dit bericht vooralsnog eerst willen peilen voor we besluiten dit al dan niet verder uit te werken, is de interesse. Wie o wie zou zijn uiterste best doen aanwezig te zijn op zo'n dag?

Jan en Dennis
Hallo,

Lijk me wel intressant, als de afstand en tijd het toe laat.

Frans

mnd-reef
15-02-05, 11:38
Gaat dit nog steeds door?

Zoja, dan schrijf ik me graag in voor 2 man :)

Ron
15-02-05, 15:48
ja, gaat door.

Houdt de aankomende uitgave van het HZ in de gaten;)

groetjes,

Ron.

Jan Harbers
16-02-05, 21:15
Datum volgt zo spoedig mogelijk!!

Loctatie is Aqua Spijk, met misschien ook nog een bezoek aan de groothandel van Arie de Jong, daar is het moeilijk te fotograveren. kunnen we dus veel ervaring opdoen

Arjan
16-02-05, 23:09
Wordt tijd voor echte scherpe foto's!!!

Laat maar weten wie wat waar en hoe!!

Jan Harbers
17-02-05, 00:24
Wordt tijd voor echte scherpe foto's!!!

Laat maar weten wie wat waar en hoe!!
Zaterdag krijg ik de juiste lens dus nog even geduld!

cor
17-02-05, 23:12
:) Ook ik denk er sterk over na om te komen! Hier kan men wat leren toch?
Andre je hoeft niet langer na te denken je mag thuis blijven :)

Jeanny
17-02-05, 23:25
Zaterdag krijg ik de juiste lens dus nog even geduld!
Als jullie het voor april kunnen organiseren, dan willen wij er ook bij zijn. :goed:
Want de hele maand april zijn wij op vakantie.....:p anders na april....

aquariumlappie
17-02-05, 23:40
als de datum bekend is laat ,t me ff weten ik wil ook !

Dennis
17-02-05, 23:49
Waarschijnlijk OF 1 mei OF 22 mei, na het weekend weten we meer...

Arjan
18-02-05, 13:14
Gaaf!!!

Ben de accu's al aan het opladen :D

IvanCoutinho
18-02-05, 14:41
LOL Kon ik mijn accu's maar opladen. Ik moet eerst nog een nieuwe camera bestellen :D . Maar zo aan de datum te zien heb ik nog wel een een paar weekjes om een geschikte camera te vinden.

Jan Harbers
19-02-05, 00:28
Nu definitief;

curcus is op zondag 22 mei bij Aqua Spijk!!

aanvang om 13 uur!!

Jan Harbers
19-02-05, 00:32
Nu definitief;

curcus is op zondag 22 mei bij Aqua Spijk!!

aanvang om 13 uur!!

en dan nu even opgeven hier, geen commentaren alleen even opgeven.

Dan weten wij met hoeveel mensen wij die zondag zijn

CrocoDillon
19-02-05, 04:20
Bij deze eenmaal ;)

a&m
19-02-05, 07:51
:) En ik natuurlijk, heb mijn digi al klaar liggen.

MrBojangles
19-02-05, 08:26
Ik