Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

In den Vlieghende Visch

Spannende dag morgen Annetje! Succes met het in ontvangst nemen van jouw nieuwe aanwinst (en hopelijk toch ook nog een goede nacht slapen)!
 
Spannende dag morgen Annetje! Succes met het in ontvangst nemen van jouw nieuwe aanwinst (en hopelijk toch ook nog een goede nacht slapen)!

Dank, dank, dank Marjan, ik heb er ontzettend zin in.
En vannacht zal ik lekker slapen, maar de eerste nacht met de Visch sluip ik in de nacht vast af en toe even naar beneden....:p:p:p
 
Nice! Hoe hoog istie?? Het glas dan hè?
 
Nou met recht! super strak zeg! daar mag je trots op zijn!:cool: Kun je weer iets moois van maken.:)
Hopelijk zijn ze nu begonnen aan mijn bakje haha;)

Veel foto's blijven posten he!

Grtz, Sander
Ja, daar kan geen RSM tegen op.:):rolleyes:
Loop naast mijn schoenen van trots, haha.

Wat voor'n maten en kleur heb jij eigenlijk besteld Sander?


Nice! Hoe hoog istie?? Het glas dan hè?

Yeah, cool he!

Het glas is 50 cm hoog, waarvan 43 cm zichtbaar.
Ik ben zelf niet zo groot, en met deze hoogte kan ik alles goed bereiken in de bak.
Hij is verder 130 lang en 70 cm breed!
 
Anne,



PRACHTIG, PRACHTIG, PRACHTIG!!!!

Mijn absolute favoriet: Jan de Bouvrie wit en tevens modern strak!

Ziet er echt schitterend uit!!! Om nog maar niet te spreken van de grote mensen techniek in het onderste gedeelte.

Dit dagboek gaat weer een genot worden om te volgen, zoveel is alweer duidelijk!

TOP!!!


Ramon
 
Anne,



PRACHTIG, PRACHTIG, PRACHTIG!!!!

Mijn absolute favoriet: Jan de Bouvrie wit en tevens modern strak!

Ziet er echt schitterend uit!!! Om nog maar niet te spreken van de grote mensen techniek in het onderste gedeelte.

Dit dagboek gaat weer een genot worden om te volgen, zoveel is alweer duidelijk!

TOP!!!


Ramon

Hey Ramon, helemaal eens met je analyse.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over het geluidsniveau, want dat is echt a different piece of cake!
Ook met de warmte ontwikkeling zou het wel eens mee kunnen vallen, ook weer een pluspunt.:p

So far deze reuze objectieve berichtgeving van iemand die helemaal verliefd is op de nieuwe bak.:eek:

Toodeloo.
 
Anne,


Je zegt hier een aantal interessante dingen.

Hoewel ik nog steeds zeer tevreden ben over mijn RSM is het grootste kritiekpunt het geluid: Hoewel het niet altijd zo is, komt het toch regelmatig voor dat ik zelfs op onze slaapkamer een uiterst irritante resonerende brom hoor.

Al meerdere keren heb ik mij 's nachts naar beneden begeven om de pompen uit/aan te zetten om te proberen de resonantie weg te krijgen.

Dat ik enige maanden later, na het krijgen van een kind, elke nacht beneden zou zijn had ik op dat moment nog niet kunnen bevroeden ;)

Ik ben benieuwd wat het totale geluidsniveau bij jou gaat worden als alles echt draait. Met water er in etc.

Wat voor verlichting heb je eigenlijk? Zit dat in die bovenrand ingebouwd of zo???
 
Anne,


Je zegt hier een aantal interessante dingen.

Hoewel ik nog steeds zeer tevreden ben over mijn RSM is het grootste kritiekpunt het geluid: Hoewel het niet altijd zo is, komt het toch regelmatig voor dat ik zelfs op onze slaapkamer een uiterst irritante resonerende brom hoor.

Al meerdere keren heb ik mij 's nachts naar beneden begeven om de pompen uit/aan te zetten om te proberen de resonantie weg te krijgen.

Dat ik enige maanden later, na het krijgen van een kind, elke nacht beneden zou zijn had ik op dat moment nog niet kunnen bevroeden ;)

Ik ben benieuwd wat het totale geluidsniveau bij jou gaat worden als alles echt draait. Met water er in etc.

Wat voor verlichting heb je eigenlijk? Zit dat in die bovenrand ingebouwd of zo???

Tja, als jullie mannen dan toch gezellig beneden zitten, zo midden in de nacht, dan hier wat stof om eens rustig over na te denken met elkaar.;)

De bak is volledig gevuld en draait met afschuimer en opvoerpomp, en het geluid is verwaarloosbaar.
Echt, echt, echt een verademing.

Maar er lijkt nog meer goed nieuws, de temperatuur komt tot nu toe niet boven kamer temperatuur uit, namelijk 22.5 graad.

Verlichting heb ik nog niet, maar ik overweeg de LED-lampen van Aquaray. Ik heb er al eentje (12 Watt) boven het refugium hangen en de warmte productie is minimaal. Je kan er echt geen ei op bakken. Eens monitoren, maar wellicht is een koeler niet eens nodig of slechts incidenteel.

Als ik optel wat ik aan Wattage gebruik dan kom ik tot nu toe op het volgende:
Afschuimerpomp: 38 Watt
Opvoerpomp: 60 Watt
Verlichting: 9 x 12= 108 Watt.

Tesamen in de zomer: 206 Watt. Nou komen daar natuurlijk nog wat stromingspompjes bij, het stroomverbruik van het waterbijvul systeem (3,5 Watt) en van de doseerpompen voor balling. Wellicht dat als ik alles optel dan op 300 - 350 Watt uitkom?

In de winter komt er natuurlijk wel een verwarmingselement bij van 300 Watt.

Kon slechter toch.:cool:
 
Die bak ziet er erg mooi uit zeg, superstrak wit meubel. Als de binnenkant net zo mooi wordt, zal het een kunstwerk worden. Succes!

Robin (die volgende maand toch echt afscheid gaat nemen van zijn bak :()
 
Die bak ziet er erg mooi uit zeg, superstrak wit meubel. Als de binnenkant net zo mooi wordt, zal het een kunstwerk worden. Succes!

Robin (die volgende maand toch echt afscheid gaat nemen van zijn bak :()
Hey Robin,
Ik zal met mijn 'little white' proberen een beetje in de buurt te komen van jouw prachtige bak. Want uiterlijk lijken ze toch best wel op elkaar. Echt jammer dat je er echt mee gaat stoppen, joh.
Hopelijk blijf je wel actief op dit forum, Powat, en begin je ooit weer een ontspannend mooi bakkie!:cool:



Moooooi annetje!!!uitsteeekenduitsteeekend

Ja, mooooi he, zucht.:rolleyes:
 
Nog even laten zien hoe de bak naar binnen werd gebracht: met 3 tot 4 man, en telkens goed nadenken hoe trappen, drempels, deurknoppen en andere obstakels met succes genomen konden worden.
En daar staat hij dan!
 

Bijlagen

  • IMG_5362.jpg
    IMG_5362.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 37
  • IMG_5375.jpg
    IMG_5375.jpg
    61 KB · Weergaven: 42
  • IMG_5369.jpg
    IMG_5369.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 31
  • IMG_5378.jpg
    IMG_5378.jpg
    46,5 KB · Weergaven: 29
  • IMG_5383.jpg
    IMG_5383.jpg
    53,4 KB · Weergaven: 41
Vervolgens een beetje water in de bak om hem waterpas te stellen. Slangen aansluiten en met de nodige waterpret vullen maar. Powat
 

Bijlagen

  • IMG_5384.jpg
    IMG_5384.jpg
    29,4 KB · Weergaven: 24
  • IMG_5388.jpg
    IMG_5388.jpg
    53,8 KB · Weergaven: 25
  • P1050557.jpg
    P1050557.jpg
    62,6 KB · Weergaven: 33
  • IMG_5392.jpg
    IMG_5392.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 24
  • IMG_5401.jpg
    IMG_5401.jpg
    60,9 KB · Weergaven: 33
Bovenaan