Bekijk Volledige Versie : Clarki ziek ?
houtendvan
01-12-02, 11:48
Jo moi,
Mijn oudste Clarki (anemoonvis) heeft net achter zijn borstvin wat lijkt een beschadeging. Het lijkt zelf dat er bloed aanzit. Zo van het ene op het andere moment. Hij eet nu al 2 dagen niet meer en ademt als een gek... Zijn kieuwen staan ongeveer een halve cm open.
Hij heeft de eerste dag alleen maar tussen de stenen gezeten :( Nu zit ie ook wel eens boven de stenen. Hij lijkt ook graag in de hoofdstroming te hangen (wanneer hij niet tussen de stenen hangt).
Nu lijkt het dat er aan zijn andere kant een grijzig wazige vlek zit, op hetzelfde niveau als de bloedwond. Zal het iets inwendig zijn ? Of heeft hij dikke mot gehad met een andere vis ? Misschien mijn gele zeilvin ? Heeft die ook gif in zijn stiekel ?
Baal er wel van.... Het is één van mijn eerste vissen en ik denk dat ie lijdt.... Wat moet ik nou doen ?
Groeten Dennis
Hoi Dennis
Kijk eens op mijn website
Klik achtereenvolgend op: Aquaristiek > Ziektes > Ziekteverschijnsel.
Kijk nu onder Huidafwijkingen > "Witte tot witgrijze vlekken op de huid" en onder "Als vlekjes optredende, verspreide huidbloedingen"
Ik hoop dat jij hierna iets meer weet
In elk geval wens ik jou veel sterkte toe
houtendvan
02-12-02, 19:30
Hey Peter,
Bedankt hier heb ik wat aan. De symtomen staan erbij en wat het is ook. Echter gaat het nog niet beter met hem... :'( Het zit nu ook aan de andere kant :-[.
Ik ben bang wanneer ik hem ga uitvangen (als dat lukt) dat ie dan helemaal in de stress schiet.
Ben radeloos.
Dennis
houtendvan
02-12-02, 21:19
FF update,
De kant waar ik het eerst zag is zo goed als genezen.... Ik denk nog een dag. De andere kant is wel wat minder geworden maar heb er goede hoop in. Denk dat de medicijnen erg effectief zijn ;D
Hij zwemt ook meer door de bak heen en zit vaker op zijn vertrouwde stekkie ;D Ademen doet ie nog wel wat aan de snelle kant. Misschien een reactie van het beestje zelf ? Net zo bij ons dat we warmer worden om het virus te verbannen ?
Keep you posted,
Dennis
Hoi Robku
Ik ben, net als jij, hartstikke blij dat het de goede kant op gaat met de patiënt :)
houtendvan
03-12-02, 20:02
Ik ook Peter,
Hij zwemt 's morgens meer door de bak heen en hij eet ook cyclops... maar artemia spuugd ie uit. ::)
Hij heeft zelf al weer 'praatjes', hij jaagt soms de andere vissies weer op :P
Groeten Dennis
Ik ook Peter,
Hij zwemt 's morgens meer door de bak heen en hij eet ook cyclops... maar artemia spuugd ie uit. ::)
Hij heeft zelf al weer 'praatjes', hij jaagt soms de andere vissies weer op :P
Groeten Dennis
Tegen brutaliteit heb ik ook nog een recept ;D
Geintje hoor
Misschien is het niet verkeert om het voer (tijdelijk?) met vitaminepreparaten te voorzien
houtendvan
04-12-02, 19:37
Shit,
Aan de kant waar de nieuwe plek zit is een halve cirkel uit zijn vin ??? Snap er niets van.
Wat nu weer ?
Dennis
Niets aan doen Dennis
Het is mogelijk dat dit euvel reeds in de aantocht was. Vinnen hebben de eigenschap om zich vrij snel te regenereren.
Heb jij deze "patiënt" apart zitten ?
houtendvan
05-12-02, 00:08
Nee ik heb deze patiënt niet apart zitten. Ik ben bang dat als ik hem er uit vis dat ie helemaal in de stress schiet.
Hij is nog wel zo slim om weg te zwemmen, en tussen de stenen te hangen.
Peter bedankt voor je aandacht.
Dennis
houtendvan
06-12-02, 11:32
De andere kant lijkt ook minder te worden ;D Het lijkt nu een hele dikke pukkel :P.
Alleen zijn zijn ogen wat troebel ? Tis net alsof er een contactlens voor zit....
Dennis
Gesteund door vBulletin™ Versie 4.0.2 Auteursrecht © 2010 vBulletin Solutions, Inc. Alle rechten voorbehouden.