PDA

Bekijk Volledige Versie : algen op herhaling!!

bobbydude
06-12-08, 22:35
Wat zou de hoofd reden kunnen zijn dat ik na 10 maanden ineens weer algen/wieren zie? ook erg veel kokerwormpjes overal door de bak. Ik ben meer voeding gaan geven voor de vissen en koralen en mijn zoutgehalte is naar 1024 gegaan (was 1022).

restwaardes:
kh: 8/9
ca: 430
no2 en no3 rond 0
temp: 25 graden.

Iemand ideen of tips, mijn bak is momenteel niet echt geweldig zeg maar

:( gr: Bob

..Stefan..
06-12-08, 23:20
Je noemt zelf de reden al !

Meer voeding!

Dominique
07-12-08, 12:00
Meet je het fosfaatgehalte? Dat is een belangrijke parameter. Zeker als je meer gaat voeren heeft dat invloed op je fosfaat. En fosfaat is een voedingsbron voor algen.....hou tevens ook je nitraat in de gaten. Is je testsetje nog goed?

bobbydude
07-12-08, 16:42
hmm, alles lijkt in orde, alleen het voedselaanbod is denk ik te hoog!
dit is mijn standaard over een week:

Bak van 120 liter

Elke week: 2 hele kokkels (voor de garnalen en de krab).
1x per week een half blokje cyclops voor koraal en variatie voor de vissen.
Elke dag 2 blokjes artemia voor de vissen en dergelijke! visbestand(en xtra):

2 annemoonvissen
2 kardinaalbaarzen
1 gramma

2 poetsgarnalen
4 heremietkreeften en
1 boxerkrab eten hier ook van.

Dit lijkt me toch een normaal aanbod?

Aquashopping
07-12-08, 17:25
2 blokjes artemia per dag is veel te veel. 1 blokje per 2 a 3 dagen is meer dan genoeg.

Ook zou ik in plaats van 2 kokkels per week naar 1 of 1/2 gaan.

Ook is het belangrijk om het diepvriesvoer heel goed te spoelen met water: in het water waarin het voer is bevroren zit vaak een hoge concentratie nitraat.

Als je persé iedere dag wilt voeren dan zou ik in plaats van artemia een beetje droogvoer nemen, en dan eventueel 1x per week artemia een half blokje gaan voeren.

VaVa
07-12-08, 18:38
Ik voeder:

Garnalen,krabben,kreeften niets zijn opruimers en vinden hun kostje wel.
Paar ledertjes, oortjes,tepelanemonen krijgen ook niets behgeee vangen bij het voederen van de vissen,het aanwezige nitraat en licht.
Mijn 20-tal vissen krijgen eerst een beetje droogvoer zodat de dokters niet alleen diepvries moeten eten en 3 blokjes diepvries (artemia,mysis enz.) per dag,goed ontdooid en uitgespoelt.
Bendus ook van mening dat je veel te veel geeft.

bobbydude
07-12-08, 20:25
bedankt allemaal voor de reacties.... Ik denk dat ik het voeden ga minderen.
Ik wil de vissen geen slecht leven geven zeg maar......

Ik moet wel zegen dat de garnalen onverzadigbaar lijken te zijn die graaien zoveel weg, de vissen moeten soms wijken. op de gramma na dan, die bepaalt alles in de bak hahahaha.....lache hoor.

raymond koehler
08-12-08, 07:51
Je zal je vissen echt niet zomaar teweinig geven, ook al zullen ze er alles aan doen om aandacht te krijgen zodra je maar in de buurt van de bak komt.

Ik heb 2 dokters die zicht ongelooflijk aanstellen op het moment dat het kastje waar het voer in zit open gaat. :-)

Wanneer je ze minder voert zullen ze ook wat meer gaan opruimen.

Grt,

Raymond

bobbydude
08-12-08, 09:46
Je zal je vissen echt niet zomaar teweinig geven, ook al zullen ze er alles aan doen om aandacht te krijgen zodra je maar in de buurt van de bak komt.

Ik heb 2 dokters die zicht ongelooflijk aanstellen op het moment dat het kastje waar het voer in zit open gaat. :-)

Wanneer je ze minder voert zullen ze ook wat meer gaan opruimen.

Grt,

Raymond

Bedankt, bij mij is hetzelfde aan de hand ja.... een drukte als je voorbijloopt alleen al!

Maar goed, Zou het oke zijn om elke dag 1 dag over te slaan met voeden?

Alex 75
08-12-08, 14:05
Ik zou niet om de dag gaan voeren. Zelf wil je ook elke dag eten.(ritme) Gewoon minder voeren en je waardes in de gaten houden. Misschien toch eens je po4 meten. Als je geen setje er voor heb kom je maar bij mij meten. ;) Groetjes Alex

Theun
08-12-08, 17:48
Ik zou niet om de dag gaan voeren. Zelf wil je ook elke dag eten.(ritme) Gewoon minder voeren en je waardes in de gaten houden. Misschien toch eens je po4 meten. Als je geen setje er voor heb kom je maar bij mij meten. ;) Groetjes AlexHet is ook aan te raden een fosfaatverwijderaar in te zetten.;)

sorg
09-12-08, 19:19
ik zou ze ook dagelijks voeren, maar met 10 % van wat je deed. Ik voer minder en heb meer ook grotere vissen erin. Jij hebt alleen kleintjes. een kwart tot half blokje artemia lijkt mij meer dan genoeg. Geen kokkels bijvoeren. de spinachtigen ruimen op wat teveel is.

bobbydude
11-12-08, 19:21
ik zou ze ook dagelijks voeren, maar met 10 % van wat je deed. Ik voer minder en heb meer ook grotere vissen erin. Jij hebt alleen kleintjes. een kwart tot half blokje artemia lijkt mij meer dan genoeg. Geen kokkels bijvoeren. de spinachtigen ruimen op wat teveel is.

Bedankt, ik ben al bezig nu met ongeveer een 3kwart blokje per dag, ik denk dat het lang duurd voor ik weer m,n oude evenwicht terugkrijg.

Jeffry83
14-12-08, 19:38
leg ook een fosfaat verwijderaar in de bak,het bekende zakje bedoel ik daarmee.

Theun
14-12-08, 20:24
leg ook een fosfaat verwijderaar in de bak,het bekende zakje bedoel ik daarmee.Zo iets in de sump leggen heeft weinig zin. Je kunt het beter in een potfilter of iets dergelijks doen.;)

bobbydude
14-12-08, 21:41
Ik wil met mijn systeem eigenlijk sowieso geen fosfaatverwijderaar plaatsen.