Bekijk Volledige Versie : NIEUW Aquacompleet fosfaat filter!!
Aquacompleet
19-09-08, 16:44
Nieuw in ons assortiment een fosfaat filter.
Filter inclusief eheim compact 300 pomp 39 euro!
ik heb er een aangeschaft en hij werkt prima!!En dat voor die prijs.....
Welk (type) antifosfaat moet er dan?
Eventueel ook te gebruiken voor actieve kool?
Aquacompleet
29-09-08, 20:20
Het filtertje is 40 cm hoog. Je kan in principe elke fosfaat absorber en actieve kool gebruiken. Het pompje is 300 l maar je kan hem ook maar 150 l laten pompen.
Wel de aktieve kool en fosfaat absorber uitspoelen voor gebruik.
Groetjes Michael
ik heb er rowa phos in gedaan en in de verpakking zit een kousje,dus geen rommel in de sump.
werkt prima.
Ik ben ook net opzoek naar zoiets.
Maareuh ik woon in belgie.
Is er mogelijkheid tot verzenden ?
en wat kost het ?
Aquacompleet
01-10-08, 21:37
voor belgie geld
als je hem los besteld kost het verzenden € 11,75
als je er vulling bij besteld kom je boven de 50,00 en is het verzenden € 6,00
groeten arie
Aquacompleet
01-10-08, 22:27
jawel we hebben rowa de producten staan in de web winkel :
http://www.aquacompleet.nl/Webshop2/N_frame.html?http://www.aquacompleet.nl/Webshop2/
(http://www.aquacompleet.nl/Webshop2/N_frame.html?http://www.aquacompleet.nl/Webshop2/)
maar je kan via pb ,email of gewoon via dit topic bestellen .
Ok
Nog een vraagje.
Hoeveel ml moet er in de filter en hoelang duurt het voor je die moet verversen ?
Aquacompleet
01-10-08, 22:39
hoeveel liter water heb je in je aquarium
wees wel voorzichtig mer rowa phos,het werkt zeer goed,mischien wel te goed.
Gebruik daarom maximaal de helft van de geadviseerde hoeveelheid.
rowa adviseerd 100 ml rowa phos per 400 liter zeewater en afhankelijk van de hoeveelheid fosfaat in je water kan een lading maanden mee,pas vervangen als je weer fosfaat kunt meten.(volgens de bijgesloten gebruiksaanwijzing)
Heb een nano van een goeie 100 liter.
Aquacompleet
01-10-08, 23:24
dat is de reden waarom ik wil weten hoeveel water er in het aquarium zit kan ik precies vertellen met hoeveel (lees hoe weinig hij moet beginnen )
arie
Wat mij net doet nadenken.
Is deze filter eigenlijk voor in een sump te plaatsen want die heb ik namelijk niet.
Aquacompleet
01-10-08, 23:31
de fosfaat filter moet wel in je sump geplaatst worden
Jammer maar dan zal het niets voor mij zijn.
Wel jammer want was ideaal voor wat ik naar opzoek was.
Kan ik dan een kleine potfilter van eheim ofzo gebruiken voor de fosfaatkiller in te doen ?
Of werken deze niet goed op zeewater ?
Aquacompleet
01-10-08, 23:38
dan moet je er alleen kool en of rowa in doen en elke week uit spoelen met zeewater
Aquacompleet
02-10-08, 19:13
Als je een sump hebt is het gemakkelijker om een fosfaat filter te gebruiken het verwisselen van de vulling is veel gemakkelijker dan met een filterpot.
arie
Maarten Ooms
12-02-09, 06:57
Heeft u deze filters standaard op voorraad?
Nieuw in ons assortiment een fosfaat filter.
Filter inclusief eheim compact 300 pomp 39 euro!
Aquacompleet
12-02-09, 11:58
Heeft u deze filters standaard op voorraad?
Hallo.
Deze zijn op vooraad.
Groetjes Michael
Michael of Arie:
Ik heb een vraag over dit fosfaatfiltertje wat ik van de week heb aangeschaft.
Aan de onderkant zit een spons, is het niet verstandig om deze spons ook boven de korrels te doen als een soort afdekking zodat de korrels niet in je sump komen? Het water komt er wel doorheen dus dat is geen probleem.
En wat is bij dit onderwerp het beste, de korrels los erin of in een kous?
Ben trouwens heel benieuwd naar dit relatief goedkope simpele ontwerp.
Als dit werkt is het een prima prijs/kwaliteitsverhouding.
grt
Bobbie
Herpen Online
29-03-09, 17:02
Ook ik heb me zo'n fosfaatfiltertje aangeschaft op de beurs.
Ik had er helaas ook geen spons bij maar heb nu dus op de bodem van het filtertje een spons gelegd daarboven op het zakje met 50ML rowhapos maar volgens mij doet het weinig of niks meet op de uitstroom dezelfde waarde als in de bak nl 0,50:eek:
Zie dat het zakje ook niet de hele bodem bedekt van het filtertje dus het meeste water stroomt erlangs.
Als ik de rowhapos er los in doe dus zonder kous stroomt de rowha erdan niet uit??
Graag jullie suggesties of reacties
Gr Frank
hallo Bobbie,
Ik gebruik het filter sinds december 2008 en kan zeggen dat mijn bak er echt op vooruit is gegaan (wel elke 14 dagen de inhoud vervangen).
Ik gebruik rowhapos in een kousje en daarbovenop niet in een kous aktief kool.
mvg Mano
Herpen Online
29-03-09, 21:15
Hey manano Hoeveel rowha heb jij in het fliter zitten?
En bedekt bij het kousje de gehele bodem van het filter??
Gr Frank
Ik gebruik ook zo'n filtertje alleen een slag groter.
Ik heb wel de eheim om de laagste doorstroom snelheid staan.
En het werkt perfect ik meet geen fosfaat.
Herpen Online
29-03-09, 21:26
Heb jij het dan los of in een kousje en als je het in een kousje hebt bedekt het dan de gehele bodem?
Bij mij niet ik heb er 50ml in het kousje zitten en door de stroming gaat het kousje omhoog staan en bedekt het kousje maar de helft van de bodem.
Zal het pompje is op 150L zetten.
Gr Frank
is er eventueel een foto waar hij volledig met de voet erop te zien is?
Herpen Online
29-03-09, 21:37
Nee helaas staat in het pompvak van een percula 120 dus kan er geen foto van maken.
Maar als ik er van bovenaf in kijk zie ik de spons liggen die op de bodem van het filter ligt.
Op ongeveer de helft ligt het kousje met rowha.
Gr Frank
Dag Frank,
Mijn bak heeft ongeveer 300 liter water, en ik gebruik ongeveer 3 eetlepels in een kousje.
Het kousje ligt op de bodem en daarop het aktief kool.
Even een tip, als je er nieuwe vulling in gaat spoel ik het geheel een paar keer met water.
Na een paar keer dit gedaan te hebben raakt de inhoud verzadigd met water en blijft de inhoud in het filter zitten.
Mvg Mano
Herpen Online
30-03-09, 13:38
Heb gister het filtertje eruit gepakt op 150L gezet en het kousje wat aangedrukt moet alleen vandaag nog even meten.
Ps arie bedankt voor de compensatie:)
Gr Frank
update 14.37 uitstroom nu 0,1:)
Enne bedankt voor de tip neem aan dat je dit alleen met actieve kool doet?
Geeft de spons onderin geen problemen met nitraat/nitriet vorming? Of is deze daar te klein voor. Ik lees dat zelfs sponzen in opvoerpompen al problemen kunnen geven.
Hallo,
Gebruik deze ook al weer enkele maanden, ook hier gewoon kool en rowa in een netje en in de buis stoppen (wel eerst spoelen met zee/osmose water). Elke 2 weken verversen en dan wordt ook het sponsje onderin grondig gereinigd. Pomp heb ik ook op net boven de 150 geschroefd.
Gr Kevin.
Dus ik begrijp dat jullie de spons onderop houden en dan los daarboven de kous met Rowa? Ik heb ook het idee dat water er hierdoor makkelijk langs stroomt wat de werking niet ten goede komt.
Is het ook mogelijk een kous met actieve kool erin te doen en wat is het beste om boven/onder te doen, de Rowa of de kool?
Ik heb voor mijn opstart ongeveer 6 eetlepels gedaan op een bak van 160/60/60.
Volgens mij zit ik dan wel redelijk....
En welke doorstroomsnelheid wordt geadviseerd bij een opstart?
Bobbie
Ik heb alles los op de spons liggen. Rowa eerst, daarna het kool. Dit wilde in eerste instantie gaan drijven, en heb daarom een netje over de buis gedaan totdat de koolstukjes verzadigd waren met water en wel tot op de spons zonken. Toen heb ik het netje eraf gehaald. Het ligt dus nu bij mij los in de buis.
Bobbie: ik heb de fosfaatverwijderaar er zonder kous in liggen. Kool moet natuurlijk eerst in kokend water 'ontlucht' worden. Als je dat doet, werkt het filtertje ook probleemloos met kool. Ik zou niet weten waarom je met een kousje zou werken: het werveleffect waar het om te doen is gaat dan verloren.
Qua techniek een van mijn betere aankopen van de laatste tijd: simpel, effectief, goedkoop :)
Dit is het bericht waar ik op zat te wachten. Mijn vorige wervelbed uit belgie werkte ook zonder kous of wat dan ook. Ik had al mijn twijfels bij de kous erom omdat dan inderdaad het werveleffect verloren gaat.
Ik ga het straks verwijderen en lekker laten WERVELEN.
En als het dan gaat werken is het inderdaad een simpel en zeer goedkoop systeem.
Bedankt voor je reactie.
Bobbie: ik heb de fosfaatverwijderaar er zonder kous in liggen. Kool moet natuurlijk eerst in kokend water 'ontlucht' worden. Als je dat doet, werkt het filtertje ook probleemloos met kool. Ik zou niet weten waarom je met een kousje zou werken: het werveleffect waar het om te doen is gaat dan verloren.
Qua techniek een van mijn betere aankopen van de laatste tijd: simpel, effectief, goedkoop :)
Inmiddels kous verwijderd en de Rowa los op de spons gegooid. Eerst ff laten doorspoelen met water voor het de sump in is gegaan.
Ik zie nu inderdaad het wervelende gebeuren waar het apparaat voor gemaakt is. Heb er voorlopig eerst 4 eetlepels ingedaan en het pompje op 150 anders loopt er teveel aan de bovenkant aan korrels uit.
Ben benieuwd wat het met de waardes gaat doen maar heb er alle vertrouwen in.
Aquacompleet
03-05-09, 11:26
De fosfaat filter is niet gemaakt als wervelbed filter als hij werveld is dit mooi mee genomen maar niet noodzakelijk.
Als je de rowa los op de spons doet moet de doorstroom op de laagste stand staan .
Als je kool gebruikt moet je altijd eerst onluchten (15 tot 30 minuten in heet water laten staan ) dan gaat het niet direct drijven .
Als je voor gemak kiest kan je het best voor een kous kiezen .
We hebben het op beide manieren in gebruik dit maakt geen verschil .
Het meten van het uitloop water heeft geen zin de verschillen zijn zo gering dat je deze niet kan meten .
groeten Arie
Bedankt!
Heb hem vrijdag ontvangen en moet zeggen helemaal mijn ding! Lekker simpel! En niet duur!:)
heb er wel blauwe filterschuim in gedaan. 2x eentje onderin en eentje helemaal bovenin de filter, werk perfekt rowa in een kous en kool er los bovenop.
Arie:
Ik heb de Rowa los op de spons gelegd en hij wervelt goed. Ook is het fosfaat na een weekje draaien gedaald van 1 naar 0,25. Dus ik ben tevreden hoe hij nu loopt. Heb het pompje inderdaad op de laagste stand staan en helaas lopen er kleine stukjes Rowa nog over de rand heen in het begin. Maar afzuigen met een slangetje en klaar is kees.
grt
Bobbie
De fosfaat filter is niet gemaakt als wervelbed filter als hij werveld is dit mooi mee genomen maar niet noodzakelijk.
Als je de rowa los op de spons doet moet de doorstroom op de laagste stand staan .
Als je kool gebruikt moet je altijd eerst onluchten (15 tot 30 minuten in heet water laten staan ) dan gaat het niet direct drijven .
Als je voor gemak kiest kan je het best voor een kous kiezen .
We hebben het op beide manieren in gebruik dit maakt geen verschil .
Het meten van het uitloop water heeft geen zin de verschillen zijn zo gering dat je deze niet kan meten .
groeten Arie
Toch een kousje (een stuk van een van een panty) of zo over de koker aan de boven kant.
kan er ook niets overheen stromen.
voor de zekerheid dan he.
ADRIE.
Ik heb alles nu in een kousje zitten, zonder de spons eronder. Scheelt weer vuil ophoping in de spons.
Plus had ik vannacht een probleem. Ik gebruikte geen kous, de vulling lag los op de spons. Op de een of andere manier raakte mijn sumpdoorvoer gedeeltelijk verstopt, en pompte de opvoer dus het vak leeg waar ook de fosfaatfilter in stond. Deze begon dus ook lucht te pompen, en drukte daarmee de spons helemaal naar boven. Alle vulling dus los in de sump, en gedeeltelijk in het aquarium. Niet ideaal!!
Nu dus alles in een kous, dan kan er niks meer mee gebeuren.
Dat was je niet overkomen als je het vorige bericht gelezen en uitgevoerd had.het was maar een advies hoor.
Dat had ik in het begin ook wel. Maar toen al het filtermateriaal bezonken was leek het me niet meer nodig. Nog iets wat vuil vasthoud en je dus regelmatig moet schoonmaken.
Al met al denk ik dat mijn huidige oplossing de beste is. De kous zit vol genoeg om heel de buis af te sluiten, het water moet er dus letter doorheen. Geen spons waar vuil in blijft zitten en een nitraat bom kan worden.
Herpen Online
19-05-09, 18:20
Blijft eraan zo'n kous geen vuil hangen dan....:rolleyes:
Wel een beetje, maar minder dan wat er in de spons ging zitten. Deze was na 3 weken toch behoorlijk verzadigd. Ik gebruik geen gafzak, dus er komt best veel vuil langs de fosfaatfilter.
is deze ook groot genoeg voor 2500 liter water of heb je ook grotere
Herpen Online
10-07-09, 17:07
Sponsje zit snel verstopt vorige week de gehele inhoud over het kokertje zo gelukkig mijn pompvak in(percula120)
Dus heb het sponsje nu achterwege gelaten.
Gesteund door vBulletin™ Versie 4.0.2 Auteursrecht © 2010 vBulletin Solutions, Inc. Alle rechten voorbehouden.