Bekijk Volledige Versie : Welk alg? Beter nog, wat eet het?
Ik heb al mijn algen zo'n beetje de bak uit, maar 1 soort wil niet weg. Wordt niet gegeten door mijn twee mespilia's, zeehaas, salaris, blennies, gele dokter, slakkenploeg, noch percnon. Het groeit langzaam, maar heeft weinig structuur cq body dus is lastig te plukken. Wie weet welke alg dit is, beter nog, wie weet welk beest het eet (en niet acuut verhongert als het op is)?
Beschrijving alg: donker, tegen het zwart aan, gekleurd, harig, weinig structuur.
Iets wat bij mij in de bak zit (picasso, xanthurum of desjardinni) maar ik weet niet welke.
De slakken iig niet, want bovenop de pompen en de overloop groeit het verder.
Mits we over hetzelfde wier praten...
Hmm, dokter erbij valt te overwegen, Desjardini's zijn ook niet bepaald lelijk. Maar dokters zijn ook groot. Benieuwd of er ook kleinere vissen of toch slakken ofzo zijn die het eten. Begreep van Theo dat diadeem egels ook heel breed eten qua alg, maar die wil ik niet in mijn bak, te lomp.
Lijkt me toch beter om achter de oorzaak aan te gaan;)
Martijn, die zwaar bealgde stek Montipora danea, die ik dinsdagavond bij je heb opgehaald, was woensdag reeds schoongevreten. Welke van de 4 doktors, C. bispinosus, slakken of heremieten het hebben gedaan weet ik niet.
Ik houd het bij de doktors, want dat zijn de grootste vreetzakken in de bak.
Heb hier ook al verschillende zwaar bealgde steksteentjes in mijn bakje geplaatst. (Met soortgelijke alg als op de foto) Mijn Percnon-krab springt er dan letterlijk op en een kwartiertje later zie je geen algje meer.
MVG
Eddy
Ok, bedankt voor deze update. Van mijn Percnon heb ik al langer het vermoeden dat hij deze alg eet, maar dan is hij in elk geval in zijn eentje te weinig. Ik krijg zaterdag van een goede vriend een vis (deels) kado (deels qua geld dan ;)), moet maar een klein exemplaar dokter uitkiezen.
Gesteund door vBulletin™ Versie 4.0.2 Auteursrecht © 2010 vBulletin Solutions, Inc. Alle rechten voorbehouden.