PDA

Bekijk Volledige Versie : vissen overwennen

ronneke
01-10-02, 19:51
Hallo ,
het volgende ik ben een beginner en nu lees ik bij veel vissen dat je ze rustig moet laten wennen aan het water door ze druppel gewijs het aquariumwater uit jou aquarium in aanraking te laten komen
door in tijd van bijv 4 uur het water uit de winkel te vervangen
maar het volgende hoe ziet zo iets er technisch gezien uit?
hoe breng je die druppels over van de ene naar de andere bak in de juiste snelheid?
bijv dank

Bjorn
01-10-02, 20:24
Hallo Ronneke,

Ik doe dat met een luchtslangetje en een kraantje.
En dan gewoon rustig laten druppelen.

marinus
02-10-02, 14:33
Helemaal met Bjorn eens!! ;D
Ik doe het namelijk op dezelfde manier je neem de woorden uit mijn mond! ;D ;D

Marinus.

Harry
02-10-02, 19:17
Hoi

Ik gebruik een luchtslangetje zonder kraantje.
Maak er een niet al te strakke knoop in en laat hem rustig druppelen, ongeveer een 25 tot 30 minuten
Daarna steeds wat sneller laten druppelen, ongeveer 15 minuten.
Als laatste nog tien minuten volop laten lopen.
Veel succes.

Harry

Jpilot
02-10-02, 20:51
Ik heb nooit geweten dat dat zo'n klus was. Laten jullie dat water in die zak druppelen of zetten jullie de vissen met het "verkochte" water in een bakje en dan rustig druppelen.

Harry
02-10-02, 21:03
Ik laat het druppelen in een bakje met het "gekochte" water (of in een schone emmer).
De inhoud van de emmer doe ik uiteindelijk niet in het aquarium; alleen de vis door deze te vangen.

Harry

Jan_C.
02-10-02, 23:29
Hai,

Waarom het transportwater wat met de vis mee komt niet in je bak doen?

Groet,

Jan

Pierre
03-10-02, 00:00
Je weet maar nooit, misschien gebruiken ze wel medicijnen.

Als ze kopersulfaat hebben gebruikt dan gaan jou koralen kapot ;)

Niet iedereen is daar jammer genoeg even eerlijk in.

Jan_C.
03-10-02, 00:15
Oké, zal ik het niet meer doen.

Jan

PaulMarine
03-10-02, 21:14
Je weet maar nooit, misschien gebruiken ze wel medicijnen.