PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuw bakkie

Dorinda
10-03-04, 17:15
Hoi,

Hier wat foto's van mijn nieuwe bakkie.
De maten zijn 80x80x55

Eronder staat een rif 500 van am
Er brand op dit moment een hqi 150 watt boven.
De foto's zijn van elke kant.

Groetjes

Dorinda Dijkstra

Dorinda
10-03-04, 17:16
Dit is de rechter kant..

Dorinda
10-03-04, 17:17
Hier de linker kant.

Richard.v.R
10-03-04, 17:40
Hoi Dorinda,

wat een mooie bak,leuk ingedeeld.
ik heb een vraagje, Hoe heb je het rif gebouwd? met PCV of gewoon opgestapeld?
Want ik ben ook mijn voorbereidingen aan het nemen om een doorkijk bak te bouwen .
Ik zie dat je geen stromings pomp gebruikt,alleen maar je opvoer pomp voor de stroming in je bak is waarschijnlijk niet genoeg,want die mag je eigenlijk niet mee rekenen voor de hoeveelheid stroming in je bak.
veel plesier met je bakkie.

Groetjes Richard.

Dorinda
10-03-04, 17:45
Hoi Richard,

Bedankt voor je reactie.

De stenen liggen gewoon opgestapeld.
En het klopt alleen een opvoer pomp 3500 liter op dit moment is er een uitstroom maar dat wordt veranderd in twee is meer dan genoeg stroming.
Mischien al teveel. ;D

Groetjes dorinda

R2D2
10-03-04, 20:00
Ik zie dat je geen stromings pomp gebruikt,alleen maar je opvoer pomp voor de stroming in je bak is waarschijnlijk niet genoeg,want die mag je eigenlijk niet mee rekenen voor de hoeveelheid stroming in je bak.

Waarom niet? Dit lees ik al de hele tijd terug bij threads over stroming, maar ik zou niet weten waarom niet. Kleinere bakken kunnen bij een verstandige richting (ben zelf ook nog ermee aan het klooien) met een opvoerpomp het redden.

Groeten Sander

CrocoDillon
10-03-04, 20:14
Opvoerpomp niet meetellen is idd onlogisch, produceert immers ook stroming en kan zelfs over meerdere uitvoeren verdeelt worden.

Minireef
10-03-04, 21:49
Leuk ontwerp, Dorinda !

Is weer eens wat anders dan recht toe recht aan stapelen :D

Je komt als geroepen want nu heb ik weer wat inspiratie bij voor mijn aankomend 70 x 50 x 50 bakje.

Weet je wat ik alleen jammer vind, dat enkele vissen zo groot zijn in verhouding van het stukje rif dat je gemaakt hebt. Maar goed, dat is een kwestie van smaak ;)

Groetjes,
Reef

R2D2
10-03-04, 21:53
Hoi,

Ik vind het ook een erg mooi bakje. Zijn de afmetingen van de vissen niet wat aan de fixe kant? Dacht altijd dat een desjardini (of veliferum) een grotere bak nodig heeft.

Van dit soort vormgeving kan ik genieten.

GRoeten Sander

Eric Dijkstra
10-03-04, 23:00
Hoi,

Zo groot zijn de vissen niet ze hebben heel veel zwem ruimte.
Ze komen bij mij uit de bak 2 meter.
Ik denk dat ze hierin meer ruimte hebben als in die andere staat meer in.

Groetjes eric

Dorinda
11-03-04, 15:37
Op de foto lijkt de desjardi inderdaad iets groter maar de vissen die er nu in zwemmen hebben allemaal hun plekkie in het rif(je) gevonden en hebben het heel erg naar hun zin. Ze kunnen helemaal rond de stenen zwemmen en er tussendoor. 2 gelezeilvinnnen 1 pincet 1 desjardi 3 annemoon vissjes 1 scopas en een pyroferus.
De meeste zullen wel weten als het echt te klein zou zijn voor deze vissen dan hebben ze meteen ruzie of stip of weet ik veel wat nog meer en dat is hier niet aan de orde iedereen laat elkaar lekker met rust. En voelt een vis zich niet zo happy ben ik de eerste die hem eruit haalt en in de grotere bak doe. ;)

Iskander
13-03-04, 16:08
:) Hoi Dorinda,

Mooie inrichting. Geeft een mooi diepte effect. Ik heb mijn percula bakje nog op de oude (vooral geen achterwand zichtbare stenenstapel) manier ingericht. Jouw inrichting geeft de doorslag. Ik ga de percula opnieuw inrichten met ook zo'n zandzone.

Succes verder (ennuh laat nog es wat fotootjes zien van de ontwikkeling)

gr.

Iskander

Dorinda
13-03-04, 18:51
Hoi Iskander,

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen. Ben er alleen wel achter gekomen dat je kleine stekkie's niet los neer moet zetten ;D de vissen zwemmen ze constant om omdat ze het zo leuk vinden om rond te zwemmen. Maar ja dan verhuis ik de stekkie's wel weer ;)

groetjes Dorinda

Sander.R
01-06-04, 22:48
Hoi Dorinda,

echt super leuk bakkie, leuke inrichting, mooie vissen, en alles ziet er hartstikke gezond uit :D gewoon toppie dus ;)

groeten, Sander

ps: en over die stroming, als alles het nu goed doet waarom zou je het dan veranderen ;)

Tanne
01-06-04, 22:50
Leuk bakje! Ben benieuwd hoe 't er over een paar jaar bij staat!

Frans1961
02-06-04, 01:03
Dorinda,

Ziet er goed uit! Mooie indeling. Veel plezier ervan.

Gr. Frans

Dorinda
02-06-04, 09:51
Dankje wel dat lukt wel hoor. Ondertussen zijn alle grote vissen er dus weer uit (die zitten weer in de grote bak) en heeft de hengelvis (Sjaakie) ;D het erg naar zijn zin. Hij word verblijd met gezeldschap van een heremietkreeft (Hermie) ;D en een geel komkomertje (Pluisje) ;D.
Ook erg veel borstelwormen zitten erin maar zodra ik ze kan vangen gaan ze de eruit.
De indeling is ondertussen wel weer iets verandert omdat we de vissen er niet allemaal zo uit kregen 1 gele zeilvin had ons door en bleef zich lekker verstoppen. Alle stenen zijn er dus uitgeweest maar ja was voor een goed doel. ;)

Eric Dijkstra
22-08-04, 21:29
Opnieuw ingericht

Tanne
22-08-04, 22:59
Ziet er leuk uit! Zit er linksboven nou een Chaetodermis penicilligera, versierde vijlvis? Hoe is jouw ervaring daarmee?

Verder is 't misschien een idee te kijken of de pvc-buizen achterin de bak wat mooier weggewerkt kunnen worden. Ik denk zelfs dat de buizen die je in de 45graden-bochtjes gestoken hebt overbodig zijn, ziet er dan meteen weer strakker uit :)

Eric Dijkstra
23-08-04, 17:45
Hoi Tanu,

Is inderdaad een vijlvis, mijn ervaring is erg goed eet echt heel goed en eet zelfs alle kleine brokkelsterretjes op.
Er zit er geen een meer in.:)

Wat de pvc buisjes betreft heb je gelijk is niet echt mooi is nog een beetje een experiment wat betreft de stroming ik moet ze nog inkorten en verleggen.

Groetjes eric en dorinda

Grote ABBAFAN
31-08-04, 22:25
Ziet er allemaal tip top uit en qua afwerking vind ik je een topper ik hoef alleen maar even naar mijn nieuwe bak te kijken!!! Groeten Anton