Bekijk Volledige Versie : Reefstar test : Kleine
Mare Nostrum
17-09-06, 19:50
In dit deeltje zien we graag de bevindingen van "Kleine" verschijnen.
Veel succes,
Karl
Werner (kleine)
17-09-06, 22:56
foto's van 1/2 augustus, ik geef enkel seachem calcium/magnesium/builder en buffer gemixt in osmose als bijvulling voor verdampt water. geen sporen of andere toevoegingen. 10% verversing elke week.
Werner (kleine)
17-09-06, 22:58
nog een paar
Werner (kleine)
27-09-06, 20:14
deze morgen flesje ontvangen en vanavond de eerste keer gedruppelt. zoals gemeld door bobo en asper ook ik problemen met dosering voor gelijke druppels. heb het opgelost met een spuitje met dezelfde spuitopenening als het flesje zou volgens mij dezelfde druppels moeten geven. tis precies of er iets in die vloeistof zit dat de aandacht van de vissen trekt want ze gingen meteen op jacht alsof er artemia's rondzwemmen. morgen nog eens goed kijken of ze het weer doen.
Werner (kleine)
28-09-06, 20:23
dag 2:
weer 5 druppels en dezelfde reactie van de vissen zoals gisteren. zal morgen eerst de vissen eten geven en dan de druppels kijken of ze nog zo reageren.
Bij de koralen geen veranderingen te zien, dat zal wel een beetje
te vroeg zijn denk ik. Op naar dag 3
Werner (kleine)
30-09-06, 19:18
dag 3 en 4:
Gisteren problemen met pc dus vandaag dan maar de resultaten van twee dagen. tot nog toe geen verbluffende resultaten. Ik denk niet dat ik deze ook direkt ga zien omdat ik er toch iedere dag naar kijk. Ga vrouwtje ook inschakelen want die kijkt niet iedere dag dus zal die vlugger iets zien dat verandert is. het enigste dat ik wel gezien is dat de vissen niet meer jagen zoals in eerste waarneming. allez morgen weer een dag en wie weet....
Werner (kleine)
03-10-06, 20:07
vandaag waarschijnlijk eerste reactie gezien op koralen dat ze verder openstaan maar ben er niet zeker van. morgen eerst foto vooraleer ik druppels toevoeg. ook afschuimer schuimt meer zou het niet beter zijn deze even af te zetten, want volgens mij gaat er veel van het flesje via de afschuimer de riool in.
Werner (kleine)
04-10-06, 20:28
gisteren dus niet goed gekeken. poliepen staan niks verder dan anders. Valt een beetje tegen na 7 dagen nog steeds niks veranderd. zal gewoon verder doen er zal wel eens iets gebeuren zeker?
*ReefStar*
04-10-06, 23:12
Hallo :), dein Polypenbild ist ja vorher schon klasse ausgeprägt, wir schlagen vor das du die Dosis diese Woche mal auf 2 Tropfen bei 100 Liter Wasser erhöhst.
Vertaling ???
Groet marco
Mare Nostrum
05-10-06, 07:08
Voorstel voor "Kleine" : dosis verhogen naar 2 druppels per 100L.
Groeten,
Karl
Werner (kleine)
05-10-06, 16:51
voilaz vanaf nu 10 druppels,eens zien of dit effekt gaat geven en mag de afschuimer aan blijven? ook vertalen hoeft voor mij niet hoor ik ken mijn duits goed mss voor andere wel een probleem.
Werner (kleine)
07-10-06, 22:43
ben nu aan dag 3 van de 10 druppelkuur. volgens mij is er dan toch verschil te merken. heb nog niet veel tijd gehad, juist genoeg om druppels te geven. morgen proberen foto's te maken van voor en na de toevoeging.
Werner (kleine)
08-10-06, 19:21
eens proberen de foto's (voor en na)te plaatsen
Werner (kleine)
08-10-06, 19:22
volgende
Werner (kleine)
08-10-06, 19:24
nog
Werner (kleine)
08-10-06, 19:25
meer
Werner (kleine)
08-10-06, 19:26
voorlaatste
Werner (kleine)
08-10-06, 19:28
laatste. voor de duidelijkheid de eerste foto is voor de druppels als er iemand serieuze verbeteringen ziet mag hij ze me altijd tonen.
Werner (kleine)
12-10-06, 18:19
zit ondertussen al aan een week van 10 druppels per dag en het enigste verschil waar ik zeker van ben is dat ik de ruiten nu iedere dag moet kuisen en voordien kon het toch om de twee dagen. Of het door de druppels komt laat ik in het midden.
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem, moest vroeger pas om de +/- 5 dagen eens de ramen reinigen en nu iedere dag:(
Grtz,
Kurt
Werner (kleine)
12-10-06, 20:39
Hopelijk snel reactie van reefstar als het moet wil ik het wel vertalen maar dat zal dan voor morgen zijn. Hoe zit het bij de andere testers?
Mare Nostrum
12-10-06, 20:53
Hoi,
ik heb jullie bemerkingen overgemaakt. Reactie volgt spoedig...
Groeten,
Karl
Mare Nostrum
12-10-06, 20:55
Dit was het gestuurde bericht :
@Reefstar & Andreas
Hi,
two testers (kleine & bobo) have a problem...
They have to clean the window from their aquarium eveyday now. Before the test the had to do it only once every 4 to 5 days...
For the rest : they don't se any positive reaction since they are using the food...
They ask for some help...
Greetings,
Karl
Bij mij ook, veel sneller groene ruiten, vind ik niet zo erg.
Wat ik wel verontrustend vind is dat het fosfaat plots omhoog schoot. Van onmeetbaar naar 0.5. Snel rowaphos ververst.
*ReefStar*
12-10-06, 21:26
Hallo zusammen,
ist das mit den grünen Scheiben nun erst passiert als die Dosierung erhöht wurde? Dann denken wir das man mit der Dosierung mal wieder auf 1 Tropfen/100 Liter runter gehen sollte um zu sehen ob sich das Bild dann wieder verbessert! In Deutschland hat diesbezüglich noch kein Testteilnehmer etwas berichtet. Es ist natürlich sehr interessant zu erfahren ob der Algenwuchs auf den Scheiben dann weniger wird. Wie verhalten sich die Wasserwerte bei dem Test gab es da eine Veränderung von Nitrat oder PO4 ?
Wird dem Aquarium zusätzlich noch Phytoplankton zugeführt?
Werner (kleine)
13-10-06, 16:30
Ruiten zijn sinds de dubbeldosis sneller groen ik geef enkel de druppels en viseten. de waterwaarden blijven totnogtoe stabiel nitraat 5 en po4 0. Ga dan maar terug naar 5 druppels/dag.
Scheiben sind seit die dobbeldosis schneller Grün, Ich gebe nur die tropchen und fishfütter, wasserwerte sind bis heute stabiel nitrat 5 und po4 0. Ich gehe wieder züruck gehen auf 5 tr./tag.
Hoffentlich ist mein Deutsch zu verstehen.
*ReefStar*
14-10-06, 00:06
Hallo kleine :) dein deutsch ist sehr gut zu verstehen, danke für die Mühe. Wir sind sehr gespannt wie es sich weiter entwickelt! Kannst du denn Veränderungen an den Korallen feststellen?
Werner (kleine)
14-10-06, 00:12
sehe mal die bilder an wenn da eine anderung ist könt ihr es sagen ich sehe hier keine änderungen.
*ReefStar*
14-10-06, 00:19
Ja du hast recht, es ist bei dir schwer etwas zu erkennen das einzige was man so sieht ist, das die Sinularia etwas weiter geöffnet ist das kann aber auch am Abstand bei der Aufnahme liegen und täuschen das müsstest du vor dem Aquarium besser beurteilen können.
interessant wäre es natürlich zu sehen wie es sich bei einer doppelten Dosis verändert aber wenn du Probleme mit den Scheiben bekommst ist es natürlich erst mal besser wieder auf 1 Tropfen zu senken. Mal sehen was Bobo nun sagt ob die grünen Algen verschwunden sind trotz doppelter dosierung oder ob sie verschwunden sind als er wieder weniger dosiert hat evtl kann uns das schon weiter helfen wenn man dann weiss das es nur kurzfristig auftritt.
Werner (kleine)
15-10-06, 18:48
tweede dag terug naar 5 druppels en venster blijven dus weer langer proper.
Zweiter Tag züruck auf 5 tropchen und die scheiben bleiben wieder langer sauber.
Werner (kleine)
25-10-06, 17:24
volgende week nog eens foto's maken en kijken of er ondertussen verschil te zien is. denk het wel maar ben niet zeker. ondertussen gewoon verder doen met druppels tellen. en het is niet omdat ik er een weekje tussenuit ben dat de test niet verder gaat hoor. de oppas heeft zijn instrucies al gehad en uitgevoerd.
Werner (kleine)
20-11-06, 19:09
Allez tis me gelukt om nog eens foto's te maken, maar nu een ander probleem ik weet niet meer waar ik de andere foto's gestoken heb om een vergelijking te maken.http://www.zeewaterforum.org/forums/images/icons/icon11.gif
moest ik ze toch nog vinden zal ik ze nog posten naast elkaar zodat het makkelijker is om vergelijkingen te maken.
*ReefStar*
01-12-06, 19:32
Hallo kleine, dosierst du nun immer noch 1 tropfen oder hast du zwischenzeitlich mel versucht wieder zu erhöhen?
Die "enzmann" ist aber gut gewachsen auch scheint die Farbe etwas leuchtender zu sein?
Werner (kleine)
01-12-06, 19:32
zoals gevraagd door reefstar hier een kort verslag in mijn beste duits hopelijk kunnen ze het verstaan.
Bin noch immer mit 5 tr. scheiben bleiben wieder 3 a 4 tagen algenfrei. alle koralen sind voller foto's waren beim letzte meldung. wenn zeit neue foto"s montag.
Mare Nostrum
01-12-06, 19:37
even vlug vertalen :
Ik doseer nog steeds 5 druppels, ruiten blijven weer 3 à 4 dagen algvrij.
Alle koralen staan voller sinds de laatste foto's - als ik de tijd vind plaats ik maandag nieuwe foto's.
*ReefStar*
01-12-06, 19:46
Fein :) dann freuen wir uns auf neue Bilder ich bin sehr gespannt darauf!
Mare Nostrum
01-12-06, 19:48
Goed dan we wachten we vol spanning af naar nieuwe foto's
Werner (kleine)
01-12-06, 20:12
oei oei krijgt de kans niet om naar wc te gaan en tis al vertaald.
Gesteund door vBulletin™ Versie 4.0.2 Auteursrecht © 2010 vBulletin Solutions, Inc. Alle rechten voorbehouden.