Bekijk Volledige Versie : Onderverdeling wenselijk of niet?
MrBojangles
22-10-05, 11:44
De vraag is...is verdere onderverdeling van dit forum gewenst en handig?
Op het moment hebben we een aantal fora waaronder bv het stukje techniek. Omdat er veel diversiteit aan techniek is is wellicht onderverdeling een optie.
Nadelen:
Meer fora waardoor het meer "klikken" zal worden om bij het gezochte te komen.
Voor minder ervaren forumsurfers wellicht lastig om de juiste fora te vinden.
Voordelen:
Overzichtelijker omdat veel voorkomende zaken netjes onderverdeeld zijn.
Minder van 1 en dezelfde vragen omdat onderwerpen netjes in het juiste forum staan.
Het stukje techniek wat niet in onderstaande topics geplaatst kan worden kan gewoon in het stukje "techniek algemeen" geplaatst worden. Hierna kan 1 van de admins/mods altijd nog bepalen of dit verplaatst moet worden of niet, net als nu eigenlijk.
Het lastige is natuurlijk, waar maak je een scheiding voor wat betreft de onderverdeling. We zouden graag van de lezers van dit forum horen of het wenselijk is de onderwerpen nader uit te splitsen.
Bijvoorbeeld:
* Techniek
Verlichting
Pompen
Afschuimers
Kalkreactoren
Ik denk dat zulke onderverdelingen echt wel nuttig kunnen zijn. Uiteindelijk moet je misschien wel wat meer klikken maar de zoektijd wordt toch verkleind dus verspeel je minder tijd.
Is het de bedoeling om dit ook toe te passen op andere delen van het forum? Bij de lagere dieren bijvoorbeeld?
Ik stem voor.
Mischien dat bij elk fora zo ie zo een FAQ mogelijk is?
Veelgestelde vragen over schuimers;
veelgestelde vragen over kalkreactoren;
veelgestelde vragen over de verzorging van lagere dieren;
veelgestelde vragen over ........etc etc
En misschien kunnen er op de startpagina een aantal sneltoetsen geplaatst worden, in te delen door de gebruiker zelf?
weer een flinke :goed: voor de mensen achter dit forum!
Groeten
MrBojangles
22-10-05, 12:18
Op het moment gaat het alleen om het stukje techniek wat misschien aangepast gaat worden.
Over FAQ's e.d. gaat deze poll niet echt, maar het is iets om in het achterhoofd te houden.
Zoals gezegd gaat het op het moment alleen over een stukje onderverdeling van het fora "Techniek".
Voor mij hoeft een verder onderverdeling niet, vind het aantal categorieen meer dan voldoende. Het is momenteel niet zo dat er tientallen vragen per dag worden gesteld in een onderdeel als techniek, vissen of lagere dieren, etc. Voor mij is het al overzichtelijk genoeg.
Groeten,
Paul
Op het moment hebben we een aantal fora waaronder bv het stukje techniek.
bv staat toch voor bijvoorbeeld?
Het zal alles of niets aanpassen worden. Zelf neig ik nog steeds naar niets ;)
Waar zijn de eerdere re's gebleven?
MrBojangles
22-10-05, 12:25
Ik had begrepen dat het alleen om het stukje techniek voor nu ging, maar dit was dus een misverstand.
B.v. was bedoeld voor de onderverdeling van de separate stukjes techniek.
;)
Patrick_NL
22-10-05, 12:44
Ikzelf vind een verdere uitbreiding van de onderdelen nadeliger werken. Na een splitsing in eiwitafschuimers komt daar ook nog een splitsing van merk? en daarna van type?
Als je echt iets zoekt over een bepaald onderwerp kan je de zoekfunctie gebruiken. Ik denk dat het onoverzichtelijk gaat worden.
Wel ben ik voorstander voor een extra stukje bij techniek, het stukje DIY, waar iedereen zijn of haar doe het zelf projecten kan laten zien of informatie vragen erover.
Groeten,
Patrick
Ikzelf vind een verdere uitbreiding van de onderdelen nadeliger werken. Na een splitsing in eiwitafschuimers komt daar ook nog een splitsing van merk? en daarna van type
Groeten, Patrick
Ben het met je eens Patrick
Het eventuele besparen op de kliktijd, wordt door het lange scrollen weer ongedaan gemaakt, de site wordt veeeeel (te) langer
MrBojangles
22-10-05, 15:51
Het eventuele besparen op de kliktijd, wordt door het lange scrollen weer ongedaan gemaakt, de site wordt veeeeel (te) langerKan niet helemaal begrijpen wat je bedoeld Peter. Naar mijn idee is het juist minder aangezien je gewoon in 1 keer in het juiste forum zit. Je klikt op "techniek" en je kan kiezen uit bv 4 subforums, of gewoon in het forum "techniek" zelf iets plaatsen of zoeken als het niet onder de subforums valt.
Wat er nu gebeurt is dat je inderdaad aan het scrollen blijft omdat alles door elkaar staat. Zo krijg je dus dubbele posts en dezelfde vragen.
Neemt natuurlijk niet weg dat het alsnog kan voorkomen....maar de kans is kleiner natuurlijk.
Dat het forum te lang zou worden klopt niet want het zijn subforums, net als in het forum "wedstrijd", De lengte blijft dus gewoon zoals het nu is.
Ik denk dat Peter bedoeld dat hijnet als anderen trouwens, nit vaak specifiek iets zoekt, maar gewoon alles leest.. en dan zijn subforums minder makkelijk.
ik denk dat als je in de zoekmachine het woord in typt wat jji als onderverdeling wilt gebruiken je bij hetzelfde terecht omdat toch (bijna)iedereen aangeeft over welk stukje techniek hij de vraag stelt
Ik denk dat Peter bedoeld dat hijnet als anderen trouwens, nit vaak specifiek iets zoekt, maar gewoon alles leest.. en dan zijn subforums minder makkelijk.
Precies Dennis
Dit was mijn achterliggende gedachte
MrBojangles
22-10-05, 16:25
Als je toch alles leest, dan klik je toch op "nieuwe berichten"....dan zie je de subforums niet eens, maar alleen de nieuwe berichten.
:p
Dennis (Mist. Bo)
Jij weet zelf dat, veel begonnen onderwerpen / vragen op een compleet ander onderwerp terecht komen.
Er wordt bijvoorbeeld een vraag over een kappersgarnaal gesteld en we komen bij een hamerhaai terecht.
Maar ik laat mij graag van het tegendeel overtuigen, tot nu aan toe is dit echter nog niet gelukt.
Persoonlijk heb ik met de huidige indeling geen enkele moeite, maar dit wil ik natuurlijk niet in de weegschaal werpen
ben er langs de ene kant wel voor..
langs de andere kant dan weer.... zorgt het voor meer werk voor de medewerkers.
Meer forums betekent ook dat meer topics fout geplaatst kunnen worden,
waardoor deze weer verplaatst moeten worden enz enz enz.
Langs de andere kant is extra onderverdeling wel altijd handig.
Persoonlijk zit ik dagelijks op het forum en mis ik weinig of niks door de functie
"nieuwe berichten" te gebruiken.
Meer heb ik eigenlijk niet nodig in dit forum.
Ik zou er eerder eens over nadenken om de search functie te promoten.
Ook naar nieuwe leden toe.
Veel vragen zijn al gesteld en vele antwoorden reeds gegeven.
Het is dan, vind ik, aan de meer ervaren forumgebruikers om een herhalende
vraag te beantwoorden met een reeds bestaand topic.
Het mag hier ook blijven zoals het is hoor.. heb het hier reuze naar m'n zin zo. :)
Jij weet zelf dat, veel begonnen onderwerpen / vragen op een compleet ander onderwerp terecht komen.
Er wordt bijvoorbeeld een vraag over een kappersgarnaal gesteld en we komen bij een hamerhaai terecht.
langs de andere kant dan weer.... zorgt het voor meer werk voor de medewerkers.
Meer forums betekent ook dat meer topics fout geplaatst kunnen worden,
waardoor deze weer verplaatst moeten worden enz enz enz.
Mijn twee belangrijkste bezwaren. Persoonlijk zit ik toch wel echt aan het maximum wat ik aan tijd kan steken in dit forum. Een uitbreiding van het beheerdersteam zit er ook niet aan te komen.
Spyro raakt trouwens een ander punt. Hij gebruikt (net als ik zelf trouwens) de "nieuwe berichten" funktie. En waarom.. omdat je dan alles in één oogopslag hebt zonder door hoeven te klikken... Dan kun je je natuurlijk afvragen waarom die funktie zo populair is....
Stephan Reyntjens
22-10-05, 18:19
Ik gebruik ook maar één functie: "actieve onderwerpen". De verdere onderverdeling is voor mij niet nodig.
Met alle respect, maar dit is niet zo'n groot forum. Hier zie je de bomen in het bos nog staan.
En er is natuurlijk ook nog de zoekfunctie...
Vindt het op zich geen slecht idee.
Het is voor beginners ofzo wel gemakkelijker al ze bevoorbeeld info zoeken over afschuimers, of over stroming, of verlichting en je vindt die specifieke info dan is dit wel intressant en niet alleen voor beginners.
Als je nu bij zoeken afschuimer, stroming ofzo indrukt komt er veel bij waar je niets mee kan doen ook he.;)
En denk dat je admins genoeg kunt vinden hiervoor he of heb ik het mis???
Zullen er wel zijn die zich hier willen voor op offeren alhoewel ik dit geen offer vindt he.
Anders stuur me maar een pbtje:D ;)
mvg koen
Mijn twee belangrijkste bezwaren. Persoonlijk zit ik toch wel echt aan het maximum wat ik aan tijd kan steken in dit forum. Een uitbreiding van het beheerdersteam zit er ook niet aan te komen.
Hier moet toch iets op gevonden kunnen worden???
maar dit is aan vooral u en de rest van de beheerders omdat te beslissen.
Spyro raakt trouwens een ander punt. Hij gebruikt (net als ik zelf trouwens) de "nieuwe berichten" funktie. En waarom.. omdat je dan alles in één oogopslag hebt zonder door hoeven te klikken... Dan kun je je natuurlijk afvragen waarom die funktie zo populair is....
Maar nieuwe gebuikers zoeken niet die nieuwe berichten, maar specifiek naar een antwoordt op een probleem of vraag.
mvg koen
Als je nu bij zoeken afschuimer, stroming ofzo indrukt komt er veel bij waar je niets mee kan doen ook he.;) ...
Als je meer specifiek gaat zoeken, op titels en in een bepaald subforum
moet je eerlijk toegeven dat je toch sneller je antwoord zal vinden.
Nu eerlijk gezegd, woorden zoals afschuimer en stroming komen bijna
in elk topic voor.
Iemand met problemen in z'n bak vermeld die gegevens
Iemand die met een nieuwe bak is gestart vermeld nog maar al te graag die gegevens, enz...
dus als je specifiek een vraag hebt over stroming opzich zoek je beter in
titels en niet in berichten
en bij zoeken.. ALTIJD "geavanceerd zoeken"
Als je meer specifiek gaat zoeken, op titels en in een bepaald subforum
moet je eerlijk toegeven dat je toch sneller je antwoord zal vinden.
Nu eerlijk gezegd, woorden zoals afschuimer en stroming komen bijna
in elk topic voor.
Iemand met problemen in z'n bak vermeld die gegevens
Iemand die met een nieuwe bak is gestart vermeld nog maar al te graag die gegevens, enz...
dus als je specifiek een vraag hebt over stroming opzich zoek je beter in
titels en niet in berichten
en bij zoeken.. ALTIJD "geavanceerd zoeken"
Het is juist daarvoor dat het wel zou goed zijn he.
Ik moet toegeven dat ik na al ruim 18maand hier opt forum zelf dat zoeken nog niet door heb.:o
en als je in techniek gaat en je kan daar aan klikken afschuimer ofzo vindt je daar alles van terug dus wa gaat er dan het rapste gaan???
We spreken nu altijd over techniek maar vindt dit ook over vissen. koralen/lagere dieren
mvg koen
ik kijk elke dag wel even bij nieuwe berichten , als daar wat bij staat wat mij vedere interesse heeft klik ik dat aan .Verder is de zoek functie ook nog altijd mogelijk.
Voor mij hoeft t ook niet, ik lees ook alles wat mijn interesse heeft. En als ik wat wil weten dan is er inderdaad de zoekfunctie. Steeds maar klikken om op subfora te komen vindt ik alleen maar irritant.
Groeten, Marcel
Vindt het op zich geen slecht idee.
Het is voor beginners ofzo wel gemakkelijker al ze bevoorbeeld info zoeken over afschuimers, of over stroming, of verlichting en je vindt die specifieke info dan is dit wel intressant en niet alleen voor beginners.
Als je nu bij zoeken afschuimer, stroming ofzo indrukt komt er veel bij waar je niets mee kan doen ook he.;)
mvg koen
Voor mij een nee dus,
Als je als beginner (of gevorderd) iets zoekt kom je wel iets tegen dat je niet zoekt maar van deze zaken kun je ook iets leren dat je eventueel later kunt gebruiken.
Bijvoorbeeld zoek je naar een goede afschuimer voor 1000 lit. dan kan je ook het bericht tegenkomen over "hoe diep deze moet staan, hoe stel je hem het best af, onderhoud ervan, enz..."
Ook ik zit elke dag op het forum en gebruik de functie nieuwe berichten veel.
Lekker laten zo
hei,
Volgens mij is't een mes dat langs twee kanten snijdt:
zoals Dennis aanhaalt, kruipt er sowieso extra werk in... de kleine zichtbare details kunnen een grote input vergen.
Anderzijds ben ik het zo goed als volledig eens met Koen (Aquagek): het is gewoonweg veel handiger wanneer je op zoek ben naar speciefieke info die in een gestructureerde -euh- structuur terug te vinden...
Misschien ligt de oplossing eenvoudiger: wanneer men het houdt bij enkel het deeltje techniek, wat een duidelijker omlijnd kader is dan bvb lagere dieren -en bij uitbreiding alles wat leven is-, zou men als subfora een stukje basisinfo en de gewone subfora kunnen nemen. De basisinfo omvat de grote technische onderdelen, elk in hun eigen categorie, en wordt door een daarvoor aangestelde verantwoordelijke up-to-date gehouden (meer werk, ik weet het) => hoeft natuurlijk niet dagelijks geupdated worden, maar bvb wekelijks, of wanneer het de moeite is...
Deze kan dan bvb relevante info uit andere posts gaan toevoegen (ev met vermelding van welke oorspronkelijke thread, auteur, etc...) om zo een soort handleiding te hebben aangaande het betreffende onderwerp. Het is mijns inziens altijd handiger van eerste keer een handleiding te vinden met basisinfo, van waaruit je dan naar de eventuele discussies kan gaan: je hebt ahw de technische kenmerken en van daaruit kan je naar de discussie waar betreffende info ter sprake kan... moet volgens mij kunnen in een relatief eenvoudige 'copy-paste-edit'-handeling.
Zo'n 'indexthread' is mijns inziens voor iedereen nuttig, al is het maar om even wat basisinfo terug op te roepen als je ergens een discussie volgt...
Uitbreiding van zo'n opzet naar 'levende' threads zie ik praktisch veel minder goed zitten, aangezien er al zoveel misverstanden bestaan over naamgeving -en dan heb ik het niet enkel over wetenschappelijke namen, maar ook de vernederlandste namen: de een gebruikt sterpoliepen, de ander steranemoontjes nog een gooit er anthelia tegen en de ander clavularia en aanverwanten- en er zoveel onderlinge verbanden mogelijk zijn (een thread kan beginnen over glasanemonen, gaan naar CaOH en tenslotte eindigen bij -ik tover maar iets uit m'n mouw- het nut van biologische filters).
Ik zou dus zeggen: 'ja, maar onder bepaalde voorwaarden, hoofdzakelijk praktisch bekeken'
mvg,
Bart
MrBojangles
23-10-05, 12:14
Alvast bedankt aan degene die de moeite hebben genomen om hun stem uit te brengen, we doen het tenslotte voor onze gebruikers, dus laat je horen!!!.
Het zal er net als dit (http://www.zeewaterforum.org/forums/forumdisplay.php?f=81) forum uit gaan zien, met als verschil natuurlijk dat bovenin dus de diverse subfora komen te staan.
Voor wat betreft het meer klikken, tsja, ieder heeft zo zijn eigen mening erover.
Als je gericht zoek is het makkelijker, zoek je algemeen dan is het iets meer werk, maar kan je je afvragen of je dan de functie "nieuwe berichten" hier niet gewoon voor kan gebruiken.
Hoi,
Ik heb tegen gestemd, omdat ik denk dat het een erg grote impact zal hebben om dit allemaal bij te houden. Zeker in de gevallen zoals Bart ook beschrijft dat er threads zijn waarin het onderwerp langzaamaan 'verschuift'.
Bart: Bedoel je nu dat er dan in elke thread andere berichten (of stukken daarvan) worden geplaats die ook met het onderwerp te maken hebben? Dit lijkt me een ongelooflijk intensieve actie en zorgt dan toch voor dubbele berichten? Ook wordt dan het idee van een forum gedeeltelijk onderuit volgens mij. Ik kom zo vaak dubbele vragen of opmerkingen tegen (vaak van beginners), maar toch zijn er altijd mensen die hier weer op reageren.
Maar misschien heb ik jouw verhaal niet helemaal begrepen, dus laat maar horen.
gr Bastiaan
Het is juist dan dat je dit niet of weinig tegen komt.
Waneer je als beginner een vraag over de techniek hebt kan je nu 2 dingen doen.
1 gans het forum lezen want overal staat wel wat info die je kan gebruiken.
2 de zoek functie gebruiken en dan kom je ook in allerlei onderwerpen waar een stukje in vermeld staat wat jij zoekt.
ik zou bijvoorbeeld ook enkel voor een subgroep maken met bijvoorbeeld techniek denk dat het hier het belangrijkst is.
Want hoe vaak wordt er niet de vraag gesteld is dit een goeie afschuimer, zijn dit goede stromingspompen!!!
Waneer je dan in die subgroep van bijvoorbeeld afschuimers zoekt kan je direct je informatie vinden he.
kweet ook dat het makkelijker uitgelegd is dan gedaan maar denk dat dit juist dubbele posts zou voorkomen.
mvg koen
Het is juist dan dat je dit niet of weinig tegen komt.
Waneer je als beginner een vraag over de techniek hebt kan je nu 2 dingen doen.
1 gans het forum lezen want overal staat wel wat info die je kan gebruiken.
2 de zoek functie gebruiken en dan kom je ook in allerlei onderwerpen waar een stukje in vermeld staat wat jij zoekt.
ik zou bijvoorbeeld ook enkel voor een subgroep maken met bijvoorbeeld techniek denk dat het hier het belangrijkst is.
Want hoe vaak wordt er niet de vraag gesteld is dit een goeie afschuimer, zijn dit goede stromingspompen!!!
Waneer je dan in die subgroep van bijvoorbeeld afschuimers zoekt kan je direct je informatie vinden he.
kweet ook dat het makkelijker uitgelegd is dan gedaan maar denk dat dit juist dubbele posts zou voorkomen.
mvg koen
Zoals ik al zei; een FAQ gedeelte bij de ''techniek-afdeling'' zou niet miststaan!
Maar daar ging het eigenlijk niet om natuurlijk.
groet
Een FAQ gedeelte is misschien wel handig maar dan moet er wél iemand zijn mét kennis van zaken die daar artikeltjes voor wil schrijven en/of wil samenstelling op een manier dat er over de inhoud geen discussie hoeft plaats te vinden EN dat up-to-date wil houden.
Er zijn in deze hobby meerdere wegen die naar Rome leiden en de hobby veranderd met een redelijke snelheid. Bovendien is vrijwel geen enkele situatie hetzelfde. Er zijn reeds een flink aantal "statische" websites met artikelen. Sommige zijn hartstikke goed (dan heb ik het bijvoorbeeld over http://www.advancedaquarist.com) en op sommige staat de grootste nonsens die je je maar kan bedenken.
Persoonlijk denk ik dat de "kracht" van dit forum is dat ieder zijn eigen specifieke situatie kan beschrijven zodat anderen kunnen meedenken over oplossingen mbt die specifieke situatie. Een echt bruikbare "FAQ" zou meer in de buurt komen van een cursus of boek, het zou echt enorm veel informatie omvatten (m.i. tot honderden pagina's) en zou op zich een mooie aanwinst zijn voor de hobby. Je loopt wel het risico dat "de visie van de auteur" een beetje opgelegd word als norm zoals in boeken. Dat is eventueel te voorkomen door met een veel grotere groep samen te werken aan zoiets.
Nu nog een stuk of 10 zeer ervaren mensen vinden die weten waarover ze praten en veel tijd hebben... :p
Dennis,
Zou je niet gelijk het een database kunnen werken???
Dat gewoon iemand iets kan posten over gelijk een afschuimer dat hij die niet zo goed vindt doen en dat er dan anderen via daar wa tips kan geven.
Gelijk nu in techniek is maar dan specifiek voor afschuimers.
Of gelijk iemand met tunze streamers maar geen goede instelling ofzo bekomt, kan je bij stroming daar tips op geven.
of welke verlichting???
kan je bij verlichting tips geven.
heb je niet een ganse ploeg nodig om dat in het oog of up to date te houden he.
en idereen kan nog steeds posten en discussieren gelijk hij wil.
Tis toch daar waar men het meeste van leert niet???
let op ik kan nog lang discussieren, hoor maar het is nog steeds aan jullie die moeten beslissen of dit te doen is of niet.
mvg koen
Salonduiker
24-10-05, 22:43
Hoi jongens (dames ook hé !!!!),
Ik ben ongeveer in november 2004 op dit forum beginnen lezen, ook de startershandleiding, een degelijk boek enz.
Opgestart ben in eind juli dit jaar; nog een broekie in "aqua marine world" dus.
Het afgelopen jaar heb ik dus ook de diverse fora afgeschuimd (ik had/heb geduld), met de nodige vragen en antwoorden erbij :goed: , om tot een materiaal samenstelling te komen waarbij kwaliteit en prijs in goede verhouding stonden.
Om het met een voorbeeld te stellen : zo heb ik beslist om de am turboflotor multi sl afschuimer aan te schaffen, waarvan ik trouwens héél tevreden over ben.
Nu ben ik redelijk nuchter in het ontleden van informatie (lees : met wat doe ik goed voor mijn bakje) en durf te stellen dat ik tot nu toe goede keuzes gedaan heb.
Soms was het wel niet echt makkelijk om de juiste info terug te vinden (dit is géééééén kritiek hé want ik vind dit een fantastisch forum !!!!!)
Misschien dat idd de verschillende mogelijke materialen ergens mee in een database kunnen verwerkt worden: afschuimers, opvoerpompen, stromingspompen...enz.
Als ik me niet vergis heeft een forumbezoeker ooit eens gevraagd of er zulk een overzicht lijst ergens op het net terug te vinden was.
Voor regelrechte beginners zou dit wel een mooi hulpje zijn, hoewel hier dan weer het gevaar in schuilt dat deze mensen gaan kopen zonder de juiste vragen te stellen.
En vragen stellen, vind ik, is ook weer zo belangrijk in deze hobby.
Jullie antwoorden hebben mij het laatste jaar op de goede weg gezet.
Wat gaat er hier nu mee gebeuren???
mvg koen
Zoals het nu is kom je inderdaad diverse onderwerpen tegen. Heeft voor- en nadelen. Nadeel is dat je wat langer moet zoeken naar specifieke info, al kan dat volgens mij ook via de zoekfunctie. Voordeel is dat je ook onderwerpen tegenkomt waar je weliswaar niet naar op zoek was, maar die toch hele leuke en nuttige info bevatten. Ik (als betrekkelijke beginner) vind dat erg prettig. Ik ben derhalve tegen.
Het idee van koen (een techniek-database) vind ik trouwens een heel goed idee. Zou ook gelijk een compromis kunnen zijn....
Groeten,
Leon
Mij lijkt dit erg handig. Ik zit vaak te kijken of er nog mensen zijn die eenzelfde formaat bak hebben als ik maar die zijn er niet veel. Het zou handig zijn om bijvoorbeeld de dagboeken te verdelen in grote. bijvoorbeeld nano tot 200, 200 tot 400, 400 tot 600, 600 tot 1000, 1000 tot 1500, 1500 en groter.
Zo kun je snel en overzichtelijk vinden naar personen die met een zelfde bak grote problemen tegen komen en eventueel oplossingen hebben gevonden.
succes ermee. groetjes Jop
Denk om het zo ver te verdelen, dat je dat niet kunt.
De mods gaan vre veel werk hebben met het verplaatsen en doen.
Denk ook dat die onderverdeling alleen practisch is bij techniek, omdat je daar met verschillende merken en grotes zit die voor bepaalde soorten aquarium kunnen dienen.
mvg koen
Persoonlijk denk ik dat er iets verloren gaat als er
uitgebreidere forums komen, enwel om et volgende:
Toen ik hier voor het eerst kwam heb ik ZOVEEL gelezen
over ZOVEEL dingen tewijl ik eigelijk maar naar 1 ding op zoek
was. Je leert verschrikkelijk veel alleen al door naar iets
te zoeken en tewijl je dat doet allerlij andere
info die je leest in je op te slaan. Dat gaat dan wel verloren.
Plus dit IS al een zeer uitgebreid forum (ik ben forumfiel) Wat
dat betreft hulde aan de webmaster hier. Nu staat alles zo
dat eigelijk iedereen alles leest. Dat geeft ook wel een verbondenheid
denk ik.
Zo, dat was wel weer genoeg! :-)
ik heb net gestemd en zodoende de balans eruit gehaald, 23 nee stemmen en 24 ja stemmen;) .
ikzelf ben voor een opsplitsing omdat het vooral voor de nieuwere mensen een handigheid is, iemand die bvb vragen heeft ivm pompen in het algemeen, kan zo makkelijker een antwoord terugvinden.
voor sommige onderwerpen is de zoekfunctie gewoon te algemeen.
dit is zo voor techniek, maar ook voor dieren, en zo zijn er nog een paar.
sommige termen, woorden en uitspraken zijn zo veel voorkomend dat ze bijna in iedere onderverdeling terecht komen.
voor mezelf echter weet ik hoe het forum zo een beetje in elkaar steekt dus vind ik ook makkelijker wat ik zoek, in het begin was dit andere koek, aan de andere kant leer je zo het forum beter kennen als je wat moet zoeken...
dus voor mezelf een twijfelgeval:confused: met een neiging naar ja :) .
groetjes, nismodude
Hallo,
Ik vind het een goed idee, maar wat ik nog een beter idee zou vinden als je het zelf in zou kunnen stellen, wel of geen subs. Maar ja, dan moet iedereen wel als ze een post plaatsen deze in de goeie sub zetten..
Mvg Martijn
Degene die dit zou gaan realiseren heeft aangegeven de komende periode niet veel tijd voor dit forum te hebben. Daarmee is dit voorstel wat mij betreft dan ook van de baan. Het door mij eerder aangehaalde punt voor wat betreft het extra werk erin gaat zitten is hiermee ook nog eens benadrukt denk ik.
Gesteund door vBulletin™ Versie 4.0.2 Auteursrecht © 2010 vBulletin Solutions, Inc. Alle rechten voorbehouden.