PDA

Bekijk Volledige Versie : gekke artemia!!??

Tom
07-04-03, 14:18
hallo,
ik heb al even een voedselkweek en alles draaide naar men zin. ik ben wat gaan experimenteren en heb net uitgekomen larven verdeeld over 3 soorten bakken met allen een aparte wijze van opkweek.

een deel in een bakje met enkel lucht erop

een deel in een bak buiten met verwarming geen lucht en veel meststof

een deel in een bakje dat in serie staat op een draaiend aquarium

de artemias met lucht doen het vrij goed mooie rode door de hemoglobine wss.

de artemia in de bak buiten daar is er iets bijzonder mee.

de artemias op serie doen het ook goed en geen uitval.

nu even terug naar die artemias buiten ik heb gisteren de larven erin gedaan, bak hefet 3 weken gerijpt met zoutwater mest en een temp van 26 graden. ik heb er wat selco ingedaan als voeding en de diertjes begonnen meteen te zwemmen. nu ga ik kijken deze morgen en wat zie ik: er zwemt een volwassen artemia tussen van 1 cm groot!!! mijn vragen: hoe kan dit? waarom? etc. ik dacht dat een artemia opgroeide in 2 weken maar op een dag er moet iets gebeurd zijn wat anders is er iets maar ik weet niet wat. ik had op die moment nergens grote artemias in huis dus het is er echt een van die kleine. de arteia is vrij wit en voor de rest geen grotere dieren te zien. hoe kan dat?
groeten
tom

Dennis
07-04-03, 16:18
Woon je toenvallig vlak bij een kerncentrale?

:P

Tom
07-04-03, 16:25
ja doel ;D nene het is echt geen graje ik nodig je uit om te komen kijken!!!!!!!! het is echt waar ik snap er zelf ook niets van. ik weet dat weinige dit zullen geloven zelfs men baas waarschijnlijk ik zal de artemia dan ook mee naar de zaak nemen. ik snap er de ballen van en het is een echte artemia ik ga er een foto van trekken met een gewoon toestel en ergens proberen in te scannen.
groeten
tom

Tom
07-04-03, 17:55
er zijn fotos getrokken maar ja hoor is dat rolletje nog lang niet leeg dus ik moet nog even wachten oor het rolletje leeg is en voora ze ontwikkeld zijn ik laat jullie zo snem mogelijk iets weten. maar zou het niet kunnen dat die volwassen artemia ingekist wast??? dat die tussen de eitjes zat?
groeten
tom

Pierre
07-04-03, 18:07
In nederland wachten we altijd tot het rolletje vol is ;D

Tom
07-04-03, 18:32
:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P
:cwm12:

Jan Harbers
07-04-03, 22:00
ja ja ook in Belgie zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

Ik zeg niet dat het niet waar is maar kan nooit van gisteren zijn!!

Tom
07-04-03, 22:43
mensen ik snap e rniets van. als je in d ebuurt van kalmthout bent geef ene belletje en kom kijken!!! echt ik zit met men handen in men haar en VEEEL "?????????????????????????" ??? ???

Tom
07-04-03, 22:44
ik heb de bak 3 weken geleden opgestart. zoutwater erin mestkorrels verwarmer erin. 3 weken later gisteren dus kwamen mijn jonge larfjes uit ik heb er een beker van in die bak gedaan en nu vandaag zwemt er zon grote tussen.????

Dennis
07-04-03, 23:32
Waarschijnlijker is dat je 3 weken geleden met opstarten van t bakje een eitje of larfje aan je handen, slang, borstel, of wat dan ook hebt gehad.

Tom
07-04-03, 23:35
zoiets moet het zijn, maar ik snap e rniet svan de bak met artemias stata zon 100 meter van d ebak wara het si gebeurt. ik weet wel dat de artemias hier goed in zullen groeien
doei

Dolf
08-04-03, 23:39
Tom,

Na het lezen van uw uitzonderlijk verhaal zou het kunnen of beter gezegt is het al gebeurd dat op 100 meter afstand artemia in uw bak kan geraken. Zelfs bij ons op werk gebeurd het dat op een afstand van 15 meter plots artemia in de algenvoeding is geraakt al zijn we nooit met werktuigen van artemia in de alg geweest.

Dus Tom IS HET WEL MOGELIJK. :D

Dolf
08-04-03, 23:41
Maar uw artemia is niet van gisteren. Dus hij zat er al in.

Jan Harbers
08-04-03, 23:45
Lijkt me een redelijke verklaring van Dennis en Dolf.

Tom
09-04-03, 00:43
ik denk dat ik het heb achterhaald. ik had plankton meegenomen een start cultuur omdat ik mijn bakje had laten vallen :-[ nu had ik een beker afgetapt van die plankton en buiten in d etank geggooid. extra voeidng dacht ik. nu blijkt dat de plankton in het werk vandaag artemias bevat :D enkele larfjes zijn overgeraakt met een spetdruppel. dus nu heel toevallig 2 larfjes meegekregen en die hebben de kans gehad om te groeien. ik wete wel dat de manier van een bak buiten goed werkt ;D de artemia is trouwens vandaga lekker opgegeten door een vis ::)
greets
tom

Dolf
09-04-03, 14:19
Ge ziet he Tom. op alles is er een antwoord. :bounce: